Spalanie mnie rujnuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt lut 09, 2010 11:33

Mówisz że Ci dużo pali ? A co powiesz na 15-15.5L Pb ?
Moje autko to Mk3 GTi 2.0 8v 2E z 1994r.
Przetrzepałem całe auto i nic ( czujniki i inne wymieniane parę razy, przepływka, układ paliwowy i ogólnie wszystkie czujniki przegrzebane ). W aucie chyba sprawdzone wszystko co możliwe łącznie z zakupem 2 komputera. Dzisiaj byłem na sprawdzeniu sondy lambda ( miernikiem na "piechotę" pod autem przy sondzie ) i wyszło że sonda pracuje nie tak powodując duże spalanie, a wymieniałam ją jak kupiłem auto ( jakieś 5 miesięcy temu ) i kupiłem oryginał BOSCH-a żeby nie było problemów.
Sondę wymieniłem trochę niepotrzebnie ( VAG pokazywał że wali sonda do 2.15V - czyli grubo uszkodzona ), a po prostu nowszy VAG i Polski VAG pokazywały herezje ( czyli obroty z 200rpm, kąt zapłonu 255 stopni i inne takie, a VWtool 2.0.9 wszystko ok pokazuje jak trzeba ).
Wieczorem jadę żeby znajomy wykręcił mi tą sondę i wsadził tą co była jak kupiłem auto ( jeszcze fabryczna z 94r :p ) i zawiozę tą sondę do sklepu bo 1 rok gwarancji jest chyba.



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt lut 09, 2010 11:50

no jak dla mnie 11 to duzo. podpiecie pod kompa nie wykazalo zadnych bledow wiec chyba sonda dobra ale jak mozesz to powiedz jak ja sprawdzic miernikiem.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lut 09, 2010 11:53

wszystkie te wartości mają sporą tolerancję , przy zero stopni to plus - minus 700 om , potem po kolei 500 - 200 - 100 - 50 i 25 om , czyli najmniejsza tolerancja jest przy 100 stopniach , czyli plus - minus 25 om



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt lut 09, 2010 11:56

niestety ze sprawami elektrycznymi jestem noga wiec jak mozesz to wytlumacz mi jak mam ja zmierzyc i jakie powinna miec wartosci tak na chlopski rozum :)


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt lut 09, 2010 12:10

Jeżeli chodzi o sondę to ona pracuje od 0 do 1V . Lepiej jechać do kogoś kto naprawę zna się na rzeczy ( zapłaciłem 10zł w warsztacie elektromechaniki samochodowej, chyba najlepszy gościu u mnie w mieście ). Bo jak sonda stoi w miejscu ( nie zmienia wartości, czy bardzo wolno reaguje - zamula ) ) to wiadomo że jest coś nie tak, ale co jak sonda chodzi ? Lepiej jechać do kogoś dobrego, bo będzie wiedział jak powinna się zachowywać sonda przy konkretnych sytuacjach.
Inny mechanik przy okazji czegoś innego zerknął na pracę sondy i dla niego było ok bo zmieniała wartości i tyle ( ale to jak zmieniała wartości itp. ma wpływ na to spalanie.

Do puki sonda nie będzie uszkodzona mocno czy przewód od niej się nie przerwie, to jako takiego błędu komputer nie pokaże. Bo dla niego sonda będzie pracować ale że złe wartości pokazuje to już go ( komputera ) nie obchodzi i robi tak jak mu "sonda karze", czyli zazwyczaj albo zuboża mieszankę i muli całe auto, albo daje za bogatą i pali dużo.



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt lut 09, 2010 12:18

no to czeka mnie kolejna wyprawa do elektromechanika..


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt lut 09, 2010 22:19

Właśnie wróciłem od znajomego mechanika z przekładki sondy tej co kupiłem 5 miesięcy temu - oryginalna BOSCH-a ( oddam do sklepu bo 1 rok gwarancji jest ) na tą która była wcześniej ( z nią kupiłem auto i to sonda która była założona przez fabrykę w 94r ).
Po podpięciu tej starej sondy i odpaleniu komputer pokazywał po odpaleniu 0.45V i bez zmian. Po chwili zaczęło to rosnąć o 0.01V co kilka chwil i tak dobiło do 0.75V i śmierdziało paliwem. Nie czekałem aż wartość V wzrośnie jeszcze. Zgasiłem auto i odpiąłem wtyczkę od sondy ( tryb awaryjny ) i teraz wartość sondy jest 0.45V stała, ale przynajmniej nie śmierdzi paliwem i to nie te 0.75V. I auto jakby odżyło bez tej sondy, jakoś tak fajniej chodzi.
Będę musiał niestety tak jeździć i czekać na rozpatrzenie gwarancji ( mam nadzieje że pozytywnie dla mnie ).



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt lut 09, 2010 22:23

wlasnie to poradzil mi dzis elektromechanik. odpiac sonde i jezdzic tak narazie. jesli spalanie spadnie to wina sondy. jesli dalej bedzie tak samo - sonda raczej bedzie ok.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
hehe___
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 15:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: hehe___ » wt lut 09, 2010 22:47

wg mnie to normalne na abs'a
moj mi pokazuje spalanie 12 w taka pogode ;)



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt lut 09, 2010 22:55

moze tez masz cos z sonda? hehe ;) no coz jesli zmniejszy mi sie spalanie na pewno sie tym pochwale ;)


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 452 gości