wzrost temperatury cieczy chłodzącej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

wzrost temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: klonusix » wt lut 09, 2010 20:32

Witam wszystkich. Jako że dopiero zaczynam przygodę z motoryzacją proszę o opinię kolegów bardziej obeznanych w temacie :grin: A więc tym razem nęka mnie problem ze zbyt?? wysoką temp. cieczy chłodzącej. Jeśli wierzyć wskaźnikowi to wychodzi na to że podczas spokojnej jazdy temp. nie spada poniżej 95° a gdy trochę go popędzę potrafi skoczyć do 100° niezależnie od temp. na zewnątrz. Najdziwniejsze jest to że wszystko zaczęło się po założeniu lpg bo wcześniej w trasie nie zdarzyło się aby temp. przekroczyła 85° a stojąc w korkach ledwo wychylała się ponad 90°. Pierwsze co mi przyszło do głowy to termostat który zbyt późno się otwiera więc bez namysłu, i jak się później okazało rezultatu, wymieniłem. Nie omieszkałem także zapytać gazownika który zakładał mi instalację czemu niby tak się dzieje to stwierdził że to na pewno nie wina lpg i że może korek w zbiorniczku do wymiany. Dałem więc sobie spokój i jeździłem tak do tej pory, bo w sumie nic złego się nie działo, aż nagle kilka dni temu problem nagle znikł i wszystko wróciło do normy(tzn. tak jak przed inst.lpg). Miałem dwa dni radochy i znów :ass: Tknęło mnie to i znów postanowiłem wznowić próby rozwiązania tego problemu tylko że tym razem najpierw proszę o waszą opinię. W sumie to chodzi mi o to czy:
1) taka temp. jaką osiąga teraz płyn jest już zbyt wysoka
2) możliwe jest żeby wskaźnik dodawał sobie kilka ° a jeśli tak to czy posiadając interfejs do swojego autka mógłbym jakoś sprawdzić rzeczywistą temp.
3) przyczyną może być instalacja lpg czy to tylko zbieg okoliczności

Dodam jeszcze że chodzi o mk3 1.8 ABS. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » wt lut 09, 2010 20:53

wg mnie to zbieg okolicznosci z tym lpg, a co do wskazania temperatury to zdarza sie ze czujnik zawyza temperature, podlacz sie pod komputer i bedzie wiadomo :bajer:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lut 09, 2010 20:53

temperatura jest za wysoka , nawet teraz , a co będzie w lecie ? wskaźnik może cyganić , ale przed założeniem gazu było ok , a teraz nie jest , na którym wężu od układu chłodzenia wpięli grzanie parownika do gazu ? może on blokuje przepływ płynu



klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

Post autor: klonusix » wt lut 09, 2010 21:10

miś fazi pisze:temperatura jest za wysoka , nawet teraz , a co będzie w lecie ? wskaźnik może cyganić , ale przed założeniem gazu było ok , a teraz nie jest , na którym wężu od układu chłodzenia wpięli grzanie parownika do gazu ? może on blokuje przepływ płynu
jeśli się nie mylę parownik podłączony został pod przewody nagrzewnicy, jako że inst.założyłem w sierpniu to mimo iż wtedy temp. na zewnątrz różniła się te 30° od tej jaką mamy teraz to wskaźnik pokazywał podobne wartości

[ Dodano: 09 Lut 2010 20:14 ]
Mieniu_69 pisze:wg mnie to zbieg okolicznosci z tym lpg, a co do wskazania temperatury to zdarza sie ze czujnik zawyza temperature, podlacz sie pod komputer i bedzie wiadomo :bajer:
jaki programik do tego trzeba by mieć



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » wt lut 09, 2010 21:18

ja pracuje na KTS'ie, tu chlopaki na VAG'u, w sumie jest to obojetne jaki program



klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

Post autor: klonusix » wt lut 09, 2010 21:28

Mieniu_69 pisze:ja pracuje na KTS'ie, tu chlopaki na VAG'u, w sumie jest to obojetne jaki program
niedawno zakupiłem sobie kabelek żeby odczytać błędy no i korzystałem właśnie z vag-a ale żeby gdzieś tam były jakieś funkcje do odczytu parametrów takich jak temp. to nie widziałem, pewnie mam jakąś okrojoną wersję albo po prostu za słabo szukałem :hmm: , no nic jak tylko wolna chwila będzie to się podłącze i obadam co i jak, dzięki wielkie :pub:



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » wt lut 09, 2010 21:39

klonusix, napewno jest mozliwosc odczytania temp silnika ale to musisz sam sobie poradzic :grin:



klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

Post autor: klonusix » pn mar 15, 2010 21:15

temat długo nie ruszany no ale wydaje mi się że skoro problem rozwiązany to warto by o tym coś niecoś napisać.
niby kwestia przypadku, bo sypał mi się kat i postanowiłem wymienić go na tłumik w obudowie kata, no i jak się okazało autko nie tylko ożyło, i to wyraźnie jeśli chodzi o jazdę na lpg, ale także nie trzyma już takich temp., teraz żeby wskazówka wychyliła się poza 90st. naprawdę muszę go przycisnąć. nie wiem czy to właśnie wymiana tego elementu załatwiła także problem wysokiej temp. no ale faktem jest że problem znikł. czytałem na forum że przytkany kat potrafi podwyższyć temp silnika a że autko ma już za sobą ponad 300tys.km i wcale bym się nie zdziwił jeśli ten kat siedział w nim od początku :grrr: no to wiele by na to wskazywało. a co do tego zbiegu okoliczności że wszystko zaczęło się po założeniu lpg to od kogoś słyszałem że jeżdżąc na gazie silnik szybciej się nagrzewa, ile w tym prawdy nie wiem, pozostawiam to dla bardziej obeznanych.
Mieniu_69, w końcu udało mi się odczytać bloki pomiarowe, ale niestety sterownik w moim bolidzie pozwolił mi tylko na odczyt w grupie 000 czyli wartości dziesiętne określonych parametrów (czy jakoś tak to się zwie) lecz brakło mi źródła jak interpretować poszczególne wartości, w końcu posłużyłem się miernikiem i obadałem rezystencje. pomoc jednak nie oceniona, punkcik poleciał :grin: pozdrawiam



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » pn mar 15, 2010 22:30

klonusix pisze:od kogoś słyszałem że jeżdżąc na gazie silnik szybciej się nagrzewa, ile w tym prawdy nie wiem, pozostawiam to dla bardziej obeznanych.
Ładna bajka :helm: :helm: :helm:
Silnik nie dość że ma więcej płynu w układzie to jeszcze dostaje kolejny element do ogrzania a zapewniam że zwłaszcza zimą parownik zaraz po odpaleniu potrafi naprawdę dużo ciepła pobierać.

Co do przytkanego kata to również słyszałem że potrafi podnieść temperaturę silnika.

Tak czy inaczej ważne że temat rozwiązany :bigok:


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości