Problem z zapaleniem Diesla podczas niewielkiego mrozu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tommy1504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 13, 2009 20:05
Lokalizacja: Ropczyce

Problem z zapaleniem Diesla podczas niewielkiego mrozu

Post autor: tommy1504 » wt lut 09, 2010 17:52

Witam wszystkich. Pewnie już było pisane w tej sprawie,ale zapytam raz jeszcze. Być moze ktos wie,dlaczego podczas nawet nie wielkiego mrozu mam problem z zapaleniem auta,a jest to Golf II 89 r Diesel,wiadomo,ze rok produkcji robi już swoją robotę,a teraz do rzeczy,otóż podgrzewam świecę nawet 5,6 razy,a jak juz odpali po ciężkich próbach,że omal rozrusznika nie spalę,to pojawia się problem jak by któraś ze świec nie grzała,bo telepie całą budą. Sprawdzałem świecę żarowe i wszystkie są dobre,czy to już się kończy silnik ?? Prosze o wypowiedzi w tym temacie.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 17:58 przez tommy1504, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt lut 09, 2010 17:55

tommy1504, paliwo zamarza? Parafina w filtrze? Źle ustawiona pompa? od tego zacznij. Bo mrozy mrozami ale silnik jak był wcześniej sprawny to mrozy napewno nie wykończyły serducha.

P.S nie pisz wytłuszczoną czcionka bo wkurza samo czytanie.


Dziki

tommy1504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 13, 2009 20:05
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: tommy1504 » wt lut 09, 2010 17:57

Paliwo nie zamarza,parafina również się nie zbiera w filtrze,a co do pompy,to nie mam pojęcia..



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt lut 09, 2010 19:01

Moim zdanie wyglada to na cofanie sie paliwa w kierunku baku, bo tak:

krecisz dlugo , jak odpali to tak jakby trzecie silnikiem, a jak sie odpowietrzy to praca sie wyrownuje
, sprawdz szczelnosc wszystkich przedowow paliwowych, zobacz czy w przewodzie paliwowym w miejscu przed pompą czy nie idzie powietrze,

Jak chcesz to odepnij wezyk z filtra ten co idzie do pompy i wsac do banki z ropą, pewnie bedzie szybciej odpalal, i jak odpali to nie bedzie objawow nierownej pracy silnika


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

tommy1504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 13, 2009 20:05
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: tommy1504 » wt lut 09, 2010 19:27

jaka może byc przyczyna tego,że telepie budą i całą deską rozdzielczą juz po rozruchu,jakby któraś ze świec była spalona,bo takie właśnie są objawy ? świece na pewno są sprawne



sq9cwd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 09, 2010 19:37
Lokalizacja: JO90RL

Post autor: sq9cwd » wt lut 09, 2010 20:00

Nie za bardzo widzę związek ze świecami, chyba, że po zagrzaniu silnika efekt ustępuje. Mam podobny objaw-na niskich obrotach trzepie całym rydwanem. Doraźnie radzę sobie z tym wyciągając dźwignię (no właśnie, co to za wajcha pod kierownicą z lewej strony?).


Pozdrawiam.

tommy1504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 13, 2009 20:05
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: tommy1504 » wt lut 09, 2010 20:04

Ja oczywiście też się ratuję tą dźwignią,ale niestety nic to nie pomaga.Być może to już rocznik autka robi robotę,a ja się spodziewam,że wiecznie będzie śmigał jak nowy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 09, 2010 20:26

tommy1504, jeżeli świece sprawne,paliwo i pompa też,to ja w tym przypadku sprawdziłbym jeszcze sprężanie w cylindrach i wtryskiwacze,bo mogą już słabo rozpylać :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

tommy1504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 13, 2009 20:05
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: tommy1504 » wt lut 09, 2010 20:30

Dzięki wielkie. Pozdrawiam.



sq9cwd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 09, 2010 19:37
Lokalizacja: JO90RL

Post autor: sq9cwd » wt lut 09, 2010 20:38

tommy1504 pisze:Ja oczywiście też się ratuję tą dźwignią,ale niestety nic to nie pomaga.Być może to już rocznik autka robi robotę,a ja się spodziewam,że wiecznie będzie śmigał jak nowy.
Ponawiam pytanie do wtajemniczonych: do czego dźwignia służy?
Jeśli autko jest użytkowane zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, regularnie konserwowane/przeglądane to nie widzę powodu, aby cieszyło się nieustającą młodością. Niestety blacha, choćby i ta najlepsza, z czasem podda się zębowi czasu...


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » wt lut 09, 2010 20:43

sq9cwd pisze:do czego dźwignia służy?
Jest to przyspieszacz kata wtrysku, a po polskiemu takie dieslowskie ssanie.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

sq9cwd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 09, 2010 19:37
Lokalizacja: JO90RL

Post autor: sq9cwd » wt lut 09, 2010 21:04

Więc logicznie wnioskując na podstawie zaobserwowanych objawów (trudniejsze odpalanie przy wyciągniętej dźwigni) najprawdopodobniej mam(y?) wtrysk ustawiony zbyt wcześnie (pociągnięcie dźwigni-przyspieszenie kąta powoduje pogorszenie warunków odpalania).
W wolnej chwili zaglądam do mechanika.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 09, 2010 21:07

sq9cwd pisze:wtrysk ustawiony zbyt wcześnie (pociągnięcie dźwigni-przyspieszenie kąta powoduje pogorszenie warunków odpalania).
Jakoś tak :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukalex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:28
Lokalizacja: Inovwrocław
Kontakt:

Post autor: lukalex » wt lut 09, 2010 21:09

Koledzy podepnę się pod temacik, posiadam golfa mk2 z silnikiem diesla o oznaczeniu JP, gdy przychodzą mrozy od -10 i niżej zaczyna się problem z odpaleniem. w grudniu zakupiłem nowy aku Centara 72ah gdy autko postoi całą noc i rano schodzę i jest kaplica. Podgrzeję świece (mam podgrzewanie świeć na przycisk co sądzicie o takim rodzaju podgrzewania świeć? ) pogrzeje 10s chce zacząć kręcić i nie ma siły porządnie nim zakęcić co jest nie tak wadliwy aku? czy też coś innego? Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 157 gości