turbina k14 bezpieczne ciśnienie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
turbina k14 bezpieczne ciśnienie
Witam
Planuje założyć zawór Mbc w moim silniku 1v z pompą z grzybem i ori Ic-em, mam pytanie jak jest bezpieczne ciśnienie dla tej turbiny garret k14,żeby jej zbyt nie przesilić?
Planuje założyć zawór Mbc w moim silniku 1v z pompą z grzybem i ori Ic-em, mam pytanie jak jest bezpieczne ciśnienie dla tej turbiny garret k14,żeby jej zbyt nie przesilić?
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 22:14 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
nie ma takiejmaniek8855 pisze:garret k14
jak garett (nie wiem czy dobrze napisałem nazwe) to t2
albo KKK k14 do kt€rej nie koniecznie potrzeba mbc bo można zwiększyś ciśnienie wkręcając śrubę na WG
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 22:41 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokladnie nie ma takiej..VireWolf88 pisze:maniek8855 napisał/a:
garret k14
nie ma takiej
masz KKK k-14 turbine i jesli masz taką gruszke z taką srubą jak na foto to nie muszisz zakladac zaworu BMC tylko za pomoca wlasnie tej sruby mozesz podnosic cisnienie doladowania.
A co do bezpiecznego cisnienia to jak napisal kolega Toshiba,
nie wiem czy ta turbina tyle nadmucha, a i przy zwyklej uszczelce pod glowicą nie jest to bezpieczne cisnienie, 1bar-1,1bara mysle ze ori uszczelka to wytrzyma, chodz u mnie na k24 przy ori uszczelce cisnienie winduje do 1.7 bara i znosi to jak narazie (u znajomego jazda na 1,5bara tez k24 po miesiącu uszczelka puscila )Toshiba pisze:do 1.3 bara
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
maniek8855, pytanie pierwsze seryjna uszczelka czy metal ?
ori uszczelka przy 1,5 bara pusci na momencie , przy 1,2 mozna troche polatac ale jak planujesz cos grubiej to laduj metala i dmuchaj
jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac wiecej bym nie ryzykowal
jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej , do 1,5 bara mozesz dmuchac smialo a ona sama 2 bary potrafi dac
ori uszczelka przy 1,5 bara pusci na momencie , przy 1,2 mozna troche polatac ale jak planujesz cos grubiej to laduj metala i dmuchaj
jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac wiecej bym nie ryzykowal
jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej , do 1,5 bara mozesz dmuchac smialo a ona sama 2 bary potrafi dac
slyszalem wlsnie ze niektore k14 nie mają tej sruby na gruszce i bmc jest wskazanejarekkoval pisze:jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac wiecej bym nie ryzykowal
A to wlasnie k24 jest na 100% podkrecana taką srubą jak na foto wyzej i nie wiem po co tam BMCjarekkoval pisze:jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 00:59 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Od jakiego silnika podejdzie uszczelka metalowa do 1V i z jakim momentem to dokręcać
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Od 1.9 TD lub TDI np VICTOR REINZ
dokręcanie
1 etap wszystkie śruby 40 nm
2 e. 60 nm
3 e. dociąganie kluczem sztywnym o 180 stopni lub 2x90 stopni
spóźniłem się
dokręcanie
1 etap wszystkie śruby 40 nm
2 e. 60 nm
3 e. dociąganie kluczem sztywnym o 180 stopni lub 2x90 stopni
spóźniłem się
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 13:33 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 2 razy.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pytanie , takie jeszcze ponoc były 3 rodzaje głowic czym się kierować w dopasowaniu tej właściwej
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
chyba nie głowic a uszczelek pod głowicę bo są 3 grubości oznaczone karbkami na boku uszczelki po prostu zakładaj z taką ilością karbów jaka jest u ciebie tylko nie wiem czy przy metalowych uszczelkach karby oznaczają identyczne wartości grubości uszczelki co w zwykłej więc niech sie wypowie ktoś kto ma taką uszczelkę u siebiegrandi pisze:Pytanie , takie jeszcze ponoc były 3 rodzaje głowic czym się kierować w dopasowaniu tej właściwej
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Dzięki Panowie za odpowiedzi, czyli Mbc nie ma sensu tam wpakowywać dlatego,ze nie ma jak wcisnąć czy dlatego,ze to zbędny wydatek, pytam, gdyż kolega ma na zbyciu taki zawór w rozsądnej cenie? teraz kolejny pytanie czy bez wskaźnika doładowania mogę ustawić tą wspomnianą śrubą turbo na 1bar, jeśli tak w jaki sposób ile obrotów i w którą stronę, dodam,ze śruba jest wkręcona na maksa? ciśnienie teraz dmucha jedynie 0,5bara przy tej wkręconej śrubie, wiem bo sprawdzałem. uszczelka pod głowicą jest seryjna jak ustawie na 1bar to będzie to bezpieczne dla uszczelki?
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 15:29 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
MBC nie ma sensu pakować, bo przy K-14 zwiększasz ciśnienie na gruszce wkręcając śrubę.
Bez wskaźnika doładowania to raczej nie ustawisz odpowiedniego dla Ciebie ciśnienia, bo możesz przesadzić i wydmucha uszczelkę. 1 bar dla uszczelki seryjnej to już dość mocny wysiłek z tego co się dowiedziałem z tego forum, jeśli będziesz rozsądnie jeździł to na pewno Ci jej szybko nie wydmucha. Aczkolwiek na pewno o wiele mniej wytrzyma niż jakbyś nie zwiększać ciśnienia.
Co do tego ciśnienia które maksymalnie masz, to... może jest zapieczony zawór? Niech koledzy się wypowiedzą lub mnie poprawią w mojej wypowiedzi, bo nie wiem tyle co oni
Bez wskaźnika doładowania to raczej nie ustawisz odpowiedniego dla Ciebie ciśnienia, bo możesz przesadzić i wydmucha uszczelkę. 1 bar dla uszczelki seryjnej to już dość mocny wysiłek z tego co się dowiedziałem z tego forum, jeśli będziesz rozsądnie jeździł to na pewno Ci jej szybko nie wydmucha. Aczkolwiek na pewno o wiele mniej wytrzyma niż jakbyś nie zwiększać ciśnienia.
Co do tego ciśnienia które maksymalnie masz, to... może jest zapieczony zawór? Niech koledzy się wypowiedzą lub mnie poprawią w mojej wypowiedzi, bo nie wiem tyle co oni
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 15:40 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości