Turbo k14 a t2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Turbo k14 a t2

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 19:49

Witam. Przeglądałem forum no i nie mogę znaleźć odpowiedzi taka jak mnie interesuje. Więc tak. Słyszałem, że w silnikach 1V były turbiny k14 i t2. I chcę dokładną odpowiedź w czym one się różnią?


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lut 08, 2010 19:53

Chyba tylko budową zaworu upustowego,bo wydajność maja prawie taką samą...
W K-14 zawór jest zespolony z gruchą,a w T2 grucha jest osobno zawór osobno i połączone są sztangą.
Można je zamieniać bez przeróbek.

Dla porównania :dol:
T-2
http://moto.allegro.pl/item891714696_tu ... 1_6td.html
K-14
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 20:04 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 19:55

Liczyłem na Twoją odpowiedź lub Dzikuvip :D no i mam porządną odpowiedź taką jak chciałem. Dzięki bardzo hehe. A na twoje to jaka jest lepsza?


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn lut 08, 2010 19:57

koVWal Mk2, wydajnosc obie turbiny maja podobna
a w 1V T2 to raczej nie bylo...jak juz to K14
T2 najczesciej mozna spotkac w SB'ku
duza wiekszosc T2 ma dodatkowo chlodzenie woda
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 19:58 przez jarekkoval, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 20:03

Na moje co kiedyś sprawdzałem to mam T2. Dokładnie nie pamiętam muszę jeszcze dobrze zobaczyć no ale kumpel ma 1V i on ma na pewno założoną oryginalnie T2


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn lut 08, 2010 20:04

k 14 łatwiej można podkręcić wkręcając śrubę w gruszce a w t2 trzeba mbc stosować


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 20:06

Aha. A T2 nie ma tej gruchy?

[ Dodano: 08 Lut 2010 19:08 ]
Aha. Michaś_1977, już wiem :D dzięki zdj wiem, że mam K-14 :D dzięki :P


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lut 08, 2010 20:09

koVWal Mk2, szczerze,to ja jeszcze nie widziałem w 1V T-2... :P
jarekkoval pisze:duza wiekszosc T2 ma dodatkowo chlodzenie woda
A nie K-14 :bajer: ?
Zerknij do tematu w moim podpisie.
koVWal Mk2 pisze:A na twoje to jaka jest lepsza?
Słyszałem i czytałem,że K-14 jest wytrzymalsza...ale jak jeździec bez głowy,to i kulkę od łożyska popsuje :grin: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 20:13

Dzięki Wam za info :D


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn lut 08, 2010 20:15

Michaś_1977, T2 w sb'kach mialy chlodzenie woda i to tam sie je najczesciej widywalo
ogolnie rzec biorac roznie sie to trafialo ale pisze jak jest w duzej wiekszosci przypadkow :)
Michaś_1977 pisze:Słyszałem i czytałem,że K-14 jest wytrzymalsza
tak, chyba t0mal kiedys pisal ze ciutke wytrzymalsza jest K14
co do porownania moj brat ma w b3 t2 z woda a ja k14 bez wody i powiem ze wstaja jednakowo nie ma jakiejs duzej roznicy :)



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 20:17

No to dobrze :D ważne, że turbo działa jak powinno hehe


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lut 08, 2010 20:29

jarekkoval pisze:T2 w sb'kach mialy chlodzenie woda i to tam sie je najczesciej widywalo
Jeśli faktycznie tak było to sorki bardzo.Nie spotkałem...
koVWal Mk2, gdybyś szedł kiedyś w kierunku modyfikacji silnika,to proponuje rozglądnąć się za K-24.Jak śmigałem na K-14 i tylko sprzęgło na tym ucierpiało i tyle.K-14 daje momentalnie wysokie ciśnienie,co powoduje mocne szarpnięcie i przez to sprzęgło sie niszczy...ot,taka moja rada


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn lut 08, 2010 20:30

Ok dzięki za uprzedzenie :P pkt się należy :D


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pn lut 08, 2010 20:41

Michaś_1977, a nie lepiej Garreta T3?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości