wysokie zużycie paliwa- spowodowane zima czy innym czynnikie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adi2905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt paź 27, 2009 23:20
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

wysokie zużycie paliwa- spowodowane zima czy innym czynnikie

Post autor: adi2905 » ndz lut 07, 2010 14:36

witam
posiadam golfa 1.9tdi 110km przy spokojnej jezdzie zuzycie na komputrze pokladowym bylo w granicach 4,5-5,0l na 100km natomiast od niedawna przy takim samym styly jazdy sie podnioslo w granicy 5,1-5,8l na 100km nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane auto zagrzewa sie normalnie osiaga temperature 90stopni bez problemu.
Myslalem ze to niska temperatura powietrza ale ostatnio jak jechalem to bylo +2C i spalanie dalej bylo wyzsze.Moze trzeba poprostu poczekac az sie ociepli i spalanie znowu wroci do normy?

proszę o pomoc i doradę zorientowanych w temacie !!!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 07, 2010 14:47

adi2905 pisze:witam
posiadam golfa 1.9tdi 110km przy spokojnej jezdzie zuzycie na komputrze pokladowym bylo w granicach 4,5-5,0l na 100km natomiast od niedawna przy takim samym styly jazdy sie podnioslo w granicy 5,1-5,8l na 100km nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane auto zagrzewa sie normalnie osiaga temperature 90stopni bez problemu.
komp jest niespecjalnie dokładny ... szczególnie w pomiarach łączonych..
Sprawdź spalanie inaczej.. poczekaj aż zapali się rezerwa .. skasuj licznik przebiegu dziennego w tym momencie.. zatankuj auto spisz ilość paliwa i śmigaj do momentu aż zapali się rezerwa ponownie.. potem oblicz średnią to bardziej wiarygodny pomiar..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » ndz lut 07, 2010 14:47

to normalne ze zimą pali troszke wiecej , nie ma sie czym martwić.
jakby palil Ci 7-8 a wczesniej około 5 to mozna sie zastanawiac a tak to luuz :okej:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

adi2905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt paź 27, 2009 23:20
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

zuzycie

Post autor: adi2905 » ndz lut 07, 2010 14:54

no wlasnie sie zastanawiam czy w zimie to normalne bo w sumie skok nie jest az taki duzy okolo 0,5l na 100km ale kolega ma golfa tym samym silnikiem i powiedział ze jego komputer pokazuje spalanie takei same jakie mial przy normalnej temperaturze moze o 0,2 wieksze..



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » ndz lut 07, 2010 14:58

kolega Cie kłamie albo ma ocieplony garaz i ciagle 30stopni w nim :jezor:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Kristensen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:09
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Kristensen » ndz lut 07, 2010 15:02

Zima zawsze auta ( kazde auto) palą więcej więc nie ma się czym przejmowac, tym bardziej, że wzrost o 0.5 l.


http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg

[IMG]http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg[/IMG]

http://oi62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg

adi2905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt paź 27, 2009 23:20
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

spalanie

Post autor: adi2905 » ndz lut 07, 2010 15:11

no możliwe ze klamie-tego nie wiem.
Ale nawet jak mi sie auto zagrzeje do 90C to spalanie ponizej 5,1 nie chce zejsc a zazwyczaj spadalo do 4,6 jak sie zagrzal. Bo jak sie auto zagrzej to chyba bez roznicy czy stoi w cieplym garazu czy nie bo mi chodzi o rozgrzane auto wiadomo ze zanim silnik sie zagrzeje to spalanie jest duzo wyzesze. No a u mie wychodzi ze tak o 0,6l sie zwiekszylo.Wiec nei wiem czy jest cos z autem nie tak?filtr paliwa zmienialem w zeszlym togodniu bo jzu mi auto zleksza mulilo.

dzięki za wasze opinie



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz lut 07, 2010 20:54

adi2905, wymień filtr powietrza bo on może ograniczać dopływ powietrza do dolotu.
Zalecane jest wymieniać tak co 7.000 km bo powyżej auto zaczyna palić ciut więcej (tak do 1l/100 km max.)



adi2905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt paź 27, 2009 23:20
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

zuzycie

Post autor: adi2905 » ndz lut 07, 2010 22:56

tak tez zrobie jutro kupie filtr powietrza, zmienie i zobacze co potem bedzie grane

dzieki za wszystkie podopwiedzi



Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » pn lut 08, 2010 10:19

ordy pisze:adi2905, wymień filtr powietrza bo on może ograniczać dopływ powietrza do dolotu.
Zalecane jest wymieniać tak co 7.000 km bo powyżej auto zaczyna palić ciut więcej (tak do 1l/100 km max.)
Co 7000 km filtr powietrza??? Czy aby kolego nie przesadzasz?



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » pn lut 08, 2010 15:07

Całkowicie normalny objaw, więcej spalasz na utzrymanie temperatury silnika, no i oczywiście grzejesz kabinę co też nie jest bez różnicy dla spalania.

P.S. Człowiek w mrozie też więcej spala (zjada), żeby utrzymać temperaturę ciała. :bajer:
A z tą wymianą filtra co 7kkm to trochę nadgorliwość uważam.
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 15:08 przez popo666, łącznie zmieniany 1 raz.



Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » pn lut 08, 2010 16:07

z tym filtrem to kolega trochę przesadza jak i z różnicom spalania pół litra to tyle co nic a ropa ropie też nierówna wiem z własnego doświadczenia lejąc na stacji auto pali 5 lejąc firmowe od szefa ciężko w 6 się zmieścić moja rada lać do pełna i nie patrzeć na spalanie



adi2905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt paź 27, 2009 23:20
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: adi2905 » pn lut 08, 2010 16:08

bylem dzisiaj w sklepie z czesciami i sa rozne rodzaje filtrow powietrza.
Czy musi byc firmowy z Mana czy moze byc z jakies innej firmy?
Chodzi mi o to czy firma akurat ma znaczenie? Bo ostatnio zmienialem filtr paliwa i kupilem tanszy i wszystko chodzi bez zarzutow.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn lut 08, 2010 18:02

adi2905 pisze:Chodzi mi o to czy firma akurat ma znaczenie?
Filtr ma prostą budowę :odpowiedni rodzaj papieru ,klej , gumowa uszczelka .Wszystkie bedą dobre byle nie jakaś chińszczyzna bo oni nawet to potrafią żle zrobić
adi2905 pisze:Bo ostatnio zmienialem filtr paliwa i kupilem tanszy i wszystko chodzi bez zarzutow.
Tak jak wyżej
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 18:03 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości