NIebieski dym i nierówne obroty...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

NIebieski dym i nierówne obroty...

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 00:41

Witam
Mam taki problem, mianowicie auto po dłuższym postoju podczas odpalania puszcza mi niebieskiego dyma i chwile szarpie.
Czytałem na forum jaka może być przyczyna, najprawdopodobniej uszczelniacze, tylko że głowica była regenerowana jakies 2 m-ce temu, czy możliwe jest że podczas regeneracji nie zostały wymienione uszczelniacze? I skąd szarpanie autem, przez jakies 10 sekund.
Po podpięciu pod waga wywala błędy:
01117
00522 - czunik temp. płynu chłodzącego, być może w tym należało by upatrywać przyczyny, możliwe jest że świeczki wogole nie grzeją przez to? Tylko też dziwi mnie ten błąd bo nie dalej jak 4 m-ce temu wymieniałem ten czujnik( na orgniał).
Koledzy co o tym sądzicie?

[ Dodano: 08 Lut 2010 00:32 ]
Dodam jeszcze że przy obecnych temperaturach tzn. nie spadahących poniżej -6 w nocy(przynajmniej w mnie) musze kręcic jakies 5s żeby auto odpaliło, mam wrażenie że troche długo



piotrek1474
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 05, 2010 18:44
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: piotrek1474 » pn lut 08, 2010 10:14

Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem i powiedział mi że jeżeli z rury wydechowej leci niebieski dym to auto ma walnięte wtryski. Dlatego też może szarpać gdyż jeden wtrysk może podawać za dużo bądź za mało paliwa.

[ Dodano: 08 Lut 2010 09:23 ]
A czy po wymianie czujnika temperatury byłeś podpiąć auto pod Vag-a. Jeżeli nie to błąd mógł być w komputerze od czasu wymiany. Wystarczy że z czujnika ściągnąłeś wtyczkę i mogło wywalić błąd w komputerze.



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 12:02

Możliwe że nie usunąłem tego błedu, zrobie to dzisiaj i sprawdze czy sie znów pojawi. Pamiętam że przy montażu wtrysków mechanik cos wspominał że jeden ma 150 bar a nie jak powinien 180 Czy to może być przyczyna?


mk4 AHF

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn lut 08, 2010 12:06

Sprawdź Vag-iem temp. płynu na zimnym silniku i bedziesz wiedział czy masz czujnik dobry czy nie. (powinna być mniej więcej taka sama co pokazuje termometr za oknem w domu)
A świece żarowe najlepiej sprawdź najpierw każdą z osobna a później włacz test Vag-iem i sprawdź napiecie na listwie zasilajacej swiece.
15 min roboty. :bigok:



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 12:09

Dam rade spawdzić Vagiem 311? W jakich blokach?


mk4 AHF

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn lut 08, 2010 12:29

grzechu_ny pisze:Dam rade spawdzić Vagiem 311? W jakich blokach?
311 jak najbardziej, w bloku pomiarowym 08, 1 grupa, 4 poz (coolant temp.)
Test masz w bloku 03, przejdź aż bedziesz miał napis "glow plug relay", ECU będzie wtedy włączać i wyłączać na przemian przekaźnik od świec żarowych i możesz sprawdzić czy masz napięcie na listwie 'żarówką'.



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 12:35

Dzieki kolego za odpowiedz, a czy mógł bym sprawdzić świece w ten sposób, że spróbuje odpalić auto bez grzania, tzn zaraz po włączeniu zapłonu spróbować odpalić, jeżeli nie bedzie różnicy w przypadku gdy zagrzeje świece, tzn że nie grzeja...?


mk4 AHF

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn lut 08, 2010 12:40

Zdejmij kable/listwe ze świec, weś żarówkę H4 i podłącz szeregowo świeca-żarówka-akumulator(+) jak świeci to jest ok. Możesz dotknać bezpośrednio kawałkiem przewodu do świecy i zobacz czy iskrzy.



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 12:44

Świece są ok, iskrzą po podłączeniu do aku, chodzi mi o to jak sprawdzić czy na pewno grzeją?


mk4 AHF

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn lut 08, 2010 12:48

grzechu_ny pisze:Świece są ok, iskrzą po podłączeniu do aku, chodzi mi o to jak sprawdzić czy na pewno grzeją?
Jak iskrzą to są dobre, czyli mogą nie grzać tylko z powodu braku zasilania. Jak sprawdzić zasilanie to napisałem wcześniej.
(Przyczyny braku zasilania: uszkodzony bezpiecznik. przekaźnik lub czujnik temp. płynu)



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 12:52

grzechu_ny pisze: a czy mógł bym sprawdzić świece w ten sposób, że spróbuje odpalić auto bez grzania, tzn zaraz po włączeniu zapłonu spróbować odpalić, jeżeli nie bedzie różnicy w przypadku gdy zagrzeje świece, tzn że nie grzeja...?
W takim razie czy moge w ten sposób sprawdzić czy grzeją, czy jest zasilanie?


mk4 AHF

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn lut 08, 2010 12:52

Sprawdź jeszcze kąt wtrysku. (blok pomiarowy08/grupa000/basic settings/tdi timing/żółty punkt na środkowej linii.)

[ Dodano: 08 Lut 2010 11:57 ]
grzechu_ny pisze:grzechu_ny napisał/a:
a czy mógł bym sprawdzić świece w ten sposób, że spróbuje odpalić auto bez grzania, tzn zaraz po włączeniu zapłonu spróbować odpalić, jeżeli nie bedzie różnicy w przypadku gdy zagrzeje świece, tzn że nie grzeja...?
W takim razie czy moge w ten sposób sprawdzić czy grzeją, czy jest zasilanie?
Można ale silnik musi byś zimny (nie odpalany cały dzień) ale to słabe sprawdzanie jest. Jak ktoś nie ma kompa to se tak może kombinować a jak Ty dysponujesz interfejsem i programem to można sprawdzić porządnie.
Lepiej sprawdź tak jak napisałem.

[ Dodano: 08 Lut 2010 12:00 ]
Zresztą jak silnik odpalisz i zgasisz (nawet od razu) to drugi raz zapali dobrze bez podgrzewania świec. Przynajmniej powinien, chyba że -20 będzie.



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pn lut 08, 2010 13:05

W takim razie powiedz mi jeszcze jak podłączyć tą żatówke pod listwe?


mk4 AHF

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn lut 08, 2010 13:16

Zdejmij kabel/listwe że świecy i podłącz żarówkę między końcówkę listwy a masę pojazdu, włacz test i żarówka powinna zapalać się i gasnąć, słychać też będzie klikanie przekaźnika. Bedziesz miał pewność że ECU włącza zasilanie. Zostanie sprawdzić tyko czujnik temp. płynu i to koniecznie na zimnym silniku! (sprawdź ile pokazuje jak tyle co na zewnątrz to jest ok jak zawyża o więcej niż 5st to wymień czujnik)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości