Wymiana klocków hamulcowych a płyn hamulcowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
- Lokalizacja: Bełchatów
Wymiana klocków hamulcowych a płyn hamulcowy
Witam. Niedawno wymieniałem klocki hamulcowe przednie. Wraz z wymianą zauważyłem że podniósł mi się lekko poziom płynu hamulcowego. Po kilku dniach zaglądając pod maskę spostrzegłem że na zbiorniku płynu hamulcowego pojawiły się znikome ilości jakiejś cieczy, podejżewam że to płyn hamulcowy. Faktem jest że płynu jest trochę powyżej stanu MAX ale do korka mu brakuje i to sporo więc skąd ten wyciek nie mam pojęcia. Z góry dzięki za odpowiedź, nara
Może płyn zagotowałeś Wydaje mi się, że płyn się podniósł, bo poprzednie klocki były już cienkie, a żeby założyć nowe, trzeba było wcisnąć tłoczek i płyn poszedł w górę.
Zbierz strzykawką trochę płynu, żeby było pomiędzy min a max
Zbierz strzykawką trochę płynu, żeby było pomiędzy min a max
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 10:13 przez banzai54, łącznie zmieniany 1 raz.
Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
kolega banzai54 dobrze mówi
cienkie klocki = mocno wsunięty tłoczek w zacisku = więcej płynu w zacisku = mniej płynu w zbiorniczku
grube klocki = mniej wysunięty tłoczek w zacisku = mniej płynu w zacisku = więcej płynu w zbiorniczku
tak ma być
może wcześniej było trochę za mało i "ktoś" dolał a teraz, jak przy wymianie wciśnięto tłoczek w zacisk, trochę płynu wydostało się na zewnątrz. Radzę obserwować dalej czy nie ma wycieku i ewentualnie usunąć nadmiar płynu hamulcowego do poziomu lekko poniżej MAX w zbiorniczku.
cienkie klocki = mocno wsunięty tłoczek w zacisku = więcej płynu w zacisku = mniej płynu w zbiorniczku
grube klocki = mniej wysunięty tłoczek w zacisku = mniej płynu w zacisku = więcej płynu w zbiorniczku
tak ma być
może wcześniej było trochę za mało i "ktoś" dolał a teraz, jak przy wymianie wciśnięto tłoczek w zacisk, trochę płynu wydostało się na zewnątrz. Radzę obserwować dalej czy nie ma wycieku i ewentualnie usunąć nadmiar płynu hamulcowego do poziomu lekko poniżej MAX w zbiorniczku.
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
zgadzam się z tym w zupełnościdon vittorio pisze:kolega banzai54 dobrze mówi
cienkie klocki = mocno wsunięty tłoczek w zacisku = więcej płynu w zacisku = mniej płynu w zbiorniczku
grube klocki = mniej wysunięty tłoczek w zacisku = mniej płynu w zacisku = więcej płynu w zbiorniczku
chodzi mi tylko o to zagotowanie ???banzai54 pisze:Może płyn zagotowałeś
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 10:46 przez szawełło, łącznie zmieniany 3 razy.
Płyn hamulcowy ma to do siebie, że wychwytuje cząsteczki wody z powietrza ( właściwości hydro... jakieś tam nie pamiętam jak to się fachowo nazywa), woda ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn hamulcowy i gdy się jej uzbiera zbyt dużo w płynie jest możliwe zagotowanie płynu. Zjawisko to jest bardzo niekorzystne dla układu hamulcowego.
Dlatego płyn powinno się wymieniać co jakiś czas.
Dlatego płyn powinno się wymieniać co jakiś czas.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
- Lokalizacja: Bełchatów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 376 gości