Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
pavo71
- Gadatliwa bestia

- Posty: 826
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 14:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: pavo71 » ndz lut 07, 2010 13:19
Witam mam problem z moim samochodem. Auto było naprawiane u Evolution Motorsport we Wrocławiu. Pod autem pojawiały sie plamy oleju. Została wymieniona uszczelka pod głowicą, klawiatura uszczelniacze zaworów i wszystkie praktycznie możliwe które przy okazji sie wymienia. Została splanowana głowica nowy olej filtry. Wczoraj zauwazylem ze plamy znów pojawiają sie pod autem. Co najciekawsze auto trzyma moc a oleju nie ubywa ani kropli. To samo było przed naprawa. Po naprawie zrobiłem około 1300 km i oleju nie ubyło miarka jest pełna natomiast po około 30 minut stania pojawiają sie takie plamy [foto plam jasniejsze slady koło jednej nogi to po oponach a ciemne to slady oleju ]:
Mam auto bardzo krótko i jestem tym bardzo zmartwiony. dodam jeszcze ze na glowicy nie ma siadów wycieków moge porobic fotki silnika. Auto miało około pół roku temu wymieniane turbo. Od zakupu zrobiłem 3 tys km. Pozdravwiam i z góry dziekuje za pomoc !!
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 23:47 przez
pavo71, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Dziku VR6
- Pussy Wagon

- Posty: 3113
- Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontakt:
Post
autor: Dziku VR6 » ndz lut 07, 2010 13:23
Jak wykluczasz silnik, to ze skrzyni biegow moze Ci cieknie?
-
michszym11970
- Mały gagatek

- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
-
Kontakt:
Post
autor: michszym11970 » ndz lut 07, 2010 13:35
trudno określić skąd ten olej, może być wiele przyczyn, może lecieć z uszczelniacza na wale korbowym od strony sprzęgła, z uszczelniacza na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów, z uszczelniaczy przy przegubach, a może ze wspomagania, sprawdź poziom oleju w zbiorniczku od wspomagania, zdjęcia są patrząc od przodu auta? czy odwrotnie?
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
-
pavo71
- Gadatliwa bestia

- Posty: 826
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 14:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: pavo71 » ndz lut 07, 2010 13:36
Na skrzyni jest sucho. Plamy pojawiają sie pod spodem w okolicach miski oleju bardzo blisko koła pasażera i druga mam wrazenie jakby wyciekała z okolic miejsca gdzie jest ta dysza czy jak to sie nazywa od pompo wtrysków
[ Dodano: 07 Lut 2010 12:48 ]
Foto jest zrobione tak jakby z pozycji pasażera. Blisko nogi jest koła od strony pasażera dalej od strony kierowcy. A plamy sa tak jakby miedzy kołem a zderzakiem:)
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » ndz lut 07, 2010 15:55
wyciek pewnie ma miejsce przy szybkozłączce przed intercoolerem, skręć maksymalnie koła w prawo i zajrzyj od strony nadkola.
-
michszym11970
- Mały gagatek

- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
-
Kontakt:
Post
autor: michszym11970 » ndz lut 07, 2010 15:58
pavo71 pisze:Foto jest zrobione tak jakby z pozycji pasażera. Blisko nogi jest koła od strony pasażera dalej od strony kierowcy. A plamy sa tak jakby miedzy kołem a zderzakiem:)
no to skrzynia napewno odpada, stawiam na pompę wspomagania ewentualnie jakiś przewód od niej lub uszczelniacz na wale korbowym od strony koła pasowego, najlepiej byłoby wjechać gdzieś na kanał i obejrzeć dokładnie
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
-
pavo71
- Gadatliwa bestia

- Posty: 826
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 14:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: pavo71 » ndz lut 07, 2010 17:14
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » pn lut 08, 2010 03:42
z fotek wynika, że jednak są przecieki oleju przed intercoolerem jak również z otworka wyrównującego ciśnienie pod membraną zaworu EGR pod grzybkiem jego siłownika. Są to normalne objawy i nie ma co panikować, jeśli jednak chodzi o wycieki z otworka obudowy zaworu EGR to problem nie ustąpi dopóki nie wywalisz wężyka odmy z dolotu (tu poczytaj o zastosowaniu Oil Catch Tanka lub butelki na odmę) i nie wyczyścisz dolotu z resztek oleju, nie jest to nic niepokojącego poza tym, że efekt wizualny jest ciulaty ale w każdym razie silnikowi to w żaden sposób nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 03:43 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
arturo
- Użytkownik

- Posty: 314
- Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
- Lokalizacja: Podlaskie
-
Kontakt:
Post
autor: arturo » pn lut 08, 2010 12:17
Nie wiem czy ta informacja komuś sie przyda ale ostatnio zagladałem do passata B5 00r silnik ATJ również z wyciekami oleju i to dość znacznymi i okazało się że olej wyciekał z pod kołnierza chłodnicy oleju. Cała chłodnica się poluzowała, wystarczyło dokręcić od spodu i przestało wyciekać.
A z tym olejem z zworu EGR to chyba większość ma tak że cieknie.
-
wielblad2
- Gadatliwa bestia

- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
-
Kontakt:
Post
autor: wielblad2 » pn lut 08, 2010 12:39
U mnie też pojawiły się plamy i przyczyną był wyciek z chłodnicy oleju na miarce cały czas stan auto chodzi jak zawsze ale plamy pojawiały się. Po wymianie oringów w chłodnicy oleju problem zniknął.Aby sprawdzić skąd dokładnie leci na noc pod auto karton a rano po odpaleniu nie ruszając kartona określić miejsce wycieku.

pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
-
arturo
- Użytkownik

- Posty: 314
- Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
- Lokalizacja: Podlaskie
-
Kontakt:
Post
autor: arturo » pn lut 08, 2010 13:39
wielblad2 pisze:Aby sprawdzić skąd dokładnie leci na noc pod auto karton a rano po odpaleniu nie ruszając kartona określić miejsce wycieku.

Pod autem jest osłona plastikowa to chyba nie bardzo w ten sposób sprawdzisz. Zresztą wystarczy popatrzeć (na tej chłodnicy aż krople oleju wisiały).
-
PELE
- VW Baron

- Posty: 3140
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: PELE » pn lut 08, 2010 20:15
pavo71, ja mam dla Ciebie proste rozwiązanie, jedziesz do Jacka, opisujesz co się dzieje i szukacie miejsca wycieku.... miejsc wycieku może być sporo ale nie ma co kombinować tylko trzeba jechać do EVO

-
pavo71
- Gadatliwa bestia

- Posty: 826
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 14:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: pavo71 » wt lut 09, 2010 23:10
Sprawa wyjaśniona

Evo już wie co jest nie tak. Niestety auto znów idzie do Evo na kolejne pare dni ;( Osoba która planuje dla Evo głowice zrobiła jakiś błąd i jest zle uszczelniona i tam wycieka sobie gdzies po tyle a oprócz tego przy korku wlewu oleju lekko cieknie;(
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » śr lut 10, 2010 21:57
glowka juz zdjeta, w zyciu tak szybko nie rwalem glowicy z auta

, nie ma jak byc zmotywowanym naprawa gwarancyjna, ogolnie czas dobry 1h 20m. jutro wioze na poprawke i powinienem kolo poludnia juz skladac wiec moze uda mi sie na jutro oddac... mam nadzieje ze klient bedzie zadowolony z naprawy mimo tego wycieku i koniecznosci oddania auta na dzien w najgorszym przypadku 2... zdam relacje po zakonczonej robocie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości