a co do tego to ma... przy wysokiej temp oleje mineralne o niskim wskazniku lepkosci i liczbie TBN lubia tworzyc wiazania chemiczne z benzyna, woda, i skladnikami spalin... co prowadzi do pogorszenia parametrow oleju i doprowadza do spadku cisnienia w ukladzie.... nie nalezy bagatelizowac swiecenia kontrolki nawet przez krotki czas bo to wskazuje ze silnik jest juz blisko krytycznych wartosci cisnienia oleju i bedzie coraz gorzej... dlatego proponuje wziecia pod rozwage wymiany oleju na lepszy bo na tym nie warto oszczedzac... pozdraiwamalxndr pisze: nie ma to jakiegoś powiązania z temperaturą?
u mnie od czasu do czasu włącza się bzyczek w czasie jazdy (tak na chwilkę,
pobzyczy i mu przechodzi) i z reguły pojawia się to wtedy jak silnik jest porzadnie
nagrzany (korki, albo jak wyjeżdżałem od diagnosty, gdzie długo pracował na jałowym)
tak sobie teraz czytam i się zastanawiam czy to nie ma jakiegoś związku z tymi
krótkimi przebiegami.... bo ja codziennie jeżdże ok 12km (6 do i 6 z pracy) i jak robię
jakiś dłuższy przebieg średnio raz na 2 tyg to zdaża mu się brzęknąć
(bardzo żadko się to zdaża - ogółem nie więcej niż 10-12 razy - auto mam 2 lata)
migajaca kontrolka oleju, po wymianie czujnikow nadal mryga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam wszystkich... opisze dokladnie co sie powinno dziac po przekreceniu kluczyka bo widze ze moje posty wywolaly poruszenie Przekrecamy kluczyk - swiatlem ciaglym swieci kontrolka akumulatora, 3 razy mruga kontrolka wody, mruga kontrolka oleju... i tak az do chwili odpalenia... tak jest jesli wszystko jest ok... i dalej - mrugajaca bez przerwy kontrolka od wody wskazuje uszkodzenie 'rezerwowego ukladu odpalania wentylatora chlodnicy', swiecaca ciaglym swiatlem na za maly poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym... co do kontrolki oleju mruga jesli otrzymuje nastepujace sygnaly: na wylaczonym silniku czujniki 0,3 bara zwarty (<30omow) czujnik 1,8 rozwarty (>500omow) jesli te wartosci nie sa zachowane kontrolka swieci swiatlem ciaglym i wskazuje na uszkodzenie obwodu kontroli cisnienia oleju... zaznaczam ze tak rozbudowany uklad kontroli nie byl montowany we wszystkich licznikach (koszty - jesli nieraz skapili na zegarek analogowy i srodkowy nawiew to nie czarujmy sie ze dali taki uklad) mam nadzieje ze to rozwiewa watpliwosci...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
kontrolka oleju-tego jeszcze nie bylo
Niestety...to nie koniec tematu...Bzyczek wlaczal mi sie na piatce przy ok.90km/h,a przestawal przy 100.Gdy jechalem ponizej 90 nie wlaczal sie.Ponad tydzien temu wymienilem bialy czujnik-nic.Dzis wymienilem olej na shell helix mineralny i filtr na mann- i dalej nic.Nie mam juz koncepcji.POMOZCIE.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
No niestety dzieje sie cos powazniejszego... sprawdz dla pewnosci prawidlowosc dzialania ukladu kontroli cisnienia... wykrec go lekko powyzej 2000 obr i odepnij wtyczke od czujnika 1,8 bara... to pozwoli sprawdzic czy wszystko z obwodem jest ok... jesli brzeczyk sie nie wlaczy to zwiekszaj obroty nadal az sie wlaczy... a jesli obwod jest sprawny to pozostaje pomiar cisnienia... mozna jeszcze omomierzem sprawdzic przy jakich obrotacvh zwiera bialy czujnik... sprawdz to i napisz a jesli okaze sie sprawne... no to juz tylko pesymistyczny wariant... p.s. wymieniles filtr oleju? na jaka firme? bo filtrony lubia przepuszczac...
dominik7, miałem padnięte panewki. Zimny silnik i było ok, po rozgrzaniu czasem zabrzęczał, czasem można było dość długo jechać i nic. Generalnie wyglądało to tak, że jeśli jechałem wolno na wyższym biiegu to brzęczał, jak wrzuciłem na luz i przegazowałem to cichło, czasem jak była możliwość to wystarczyło dodać gazu i też cichlo, lecz nie zawsze. Nie było reguł.
To trzeba dopiero zobaczyć.Jeśli same panewki to koszt jest ok 70zeta. za panewki,(korbowodowe) nowy olej, filtr, uszczela pod misę, no i robocizna. Jeśli wał jest porysowany to szlif wału. Koszt szlifu to ok. 120, plus panewki główne, pierścienie, uszczelniacze, no i trochę wiecej roboty. Trzeba zdjąć miskę, i zobaczyć jak to wygląda, nie ma tak wiele roboty.dominik7 pisze:Oplaca sie robic czy przygotowywac sie na zakup 1,8
Szkoda, że od razu nie popatrzyłeś. Panewki są od dołu. Trzeba zdjąć misę i odkręcić połówki od korbowodów -dwie śruby (albo nakrętki-nie pamiętam)W tych połówkach są panewki. Takie szare.Jeśli będzie złotawe, i porysowane, to szajs, obejrzysz wtedy wał, też widać jeśli jest porysowany.dominik7 pisze:to panewki widac od dolu? czy trzeba sciagac glowice?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
kontrolka oleju-tego jeszcze nie bylo
No to by bylo tak...Gadalem wczoraj z KamilemW i poradzil zeby sprawdzic biala czujnik podlaczajac pod niego (wkrecony)kabel minusowy a plusowy pod plus pod akumulator razem z zarowka na goracym silniku i go pogazowac powyzej 2000 obr.Jesli czujnik jest dobry zarowka powinna sie zapalic.Nie zapalila sie ani na wolnych ani przy 2000 obr, ani tez przy ok. 3000obr.Czy to dobry sposob na sprawdzenie?Bo jesli tak to czujnik jest do d...
W książce jest napisane "Odłączyć przewód el. od czujnika.Między czujnik ciśnienia a zacisk dodatni włączyć próbnik diodowy-może być zwykła żarówka, żarówka nie może się zaświecić.Zwiększać prędkość obrotową, a kiedy wartość ciśnienia osiągnia 1.6-2.0 atm żarówka powinna się zaświecić.Jeśli się nie zaświeci to czujnik jest do wymiany".
Ale najpierw musisz mieć pewność, że ciśnienie osiągnęło taką wartość. Mam skan strony o tym, jeśli chcesz to wyślę na @
Ale najpierw musisz mieć pewność, że ciśnienie osiągnęło taką wartość. Mam skan strony o tym, jeśli chcesz to wyślę na @
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 107 gości