NZ niby chce grzac, ale jednak nie grzeje...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kulio
16v owner!
16v owner!
Posty: 570
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:46
Lokalizacja: Zabrze

NZ niby chce grzac, ale jednak nie grzeje...

Post autor: kulio » sob lut 06, 2010 21:26

Witajcie chłopaki ;)

W moim 1,3 NZ na wielopunkcie '89 podziało się coś dziwnego.
Mianowicie dopóki silnik nie osiągnie temperatury z kratek leci ledwo letnie powietrze, ale da się odczuć, że to jednak nie zimne. Jednak kiedy temperatura wody będzie już odpowiednia z nawiewów nie uświadczę nic innego jak tylko powiew arktycznego powietrza :jezor:
I obstawiam dwie przyczyny:

1. Nagrzewnica, bo poprzedni właściciel wspominał coś, że uszczelniał chłodnicę, więc mógł zasyfić z deka nagrzewnicę. Dodam, że jeden przewód jest ciepły, drugi zimny.

2. Termostat, bo jednak coś tam leci cieplejszego, po czym kiedy powinien się otworzyć leci zimne. Na wskaźniku temperatura, którą pokazuje max to około 80 stopni, choć w tak starym aucie to różnie mpoże bywać z przekazami poszczególnych wskaźników.

Chcę zaryzykować z temostatem, bo nie kosztuje to wiele, a mógłbym zaoszczędzić sporo roboty(a na takim zimnie nie chce się wymieniać nagrzewnicy) bądź kasy, bo warsztaty zdzeirają za wymianę 200-320zł...

Ale najpierw chcę poznać Waszą opinię na ten temat i liczę, że mi pomożecie :bigok:
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 21:38 przez kulio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob lut 06, 2010 21:33

kulio pisze:1. Nagrzewnica, bo poprzedni właściciel wspominał coś, że uszczelniał chłodnicę, więc mógł zasyfić z deka nagrzewnicę. Dodam, że jeden przewód jest ciepły, drugi zimny.

Sam sobie odpowiedziales na wlasne pytanie,



Awatar użytkownika
kulio
16v owner!
16v owner!
Posty: 570
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:46
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kulio » sob lut 06, 2010 21:39

No ok, ale równie dobrze mógłby to być termostat czy też nie?

Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo co chodzi o mechanikę dopiero raczkuję hehe ;)



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob lut 06, 2010 21:44

moze byc, latwo sprawdzic, zapal silnik i nie jedz, nie stoi i sie grzeje, zlap przewod termostat- chlodnica, ma byc zimny, od reszty przewodow. druga rzecz, przewody od nagrzewnicy powinny byc cieple, a jest tylko jeden co oznacza ze nie ma obiegu, mozesz ja sprobowac przedmuchac.



Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » sob lut 06, 2010 21:44

jelsi na ktoryms przewodzie od nagrzewnicy znajduje sie zawor to wywal go i powinno wszystko dzialac
mialem to samo,wywalilem ten zawor i zastapilem go rurkami i teraz jest parnik w aucie
termostat nic do tego nie ma,przerabialem to
pzdr


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 06, 2010 21:45

najpewniej nagrzewnica zatkana "cudownym środkiem uszczelniającym". Raczej do wymiany ale można próbować przetkać wodą pod ciśnieniem lejąc ją wężem w jedną i drugą stronę
Mniej prawdopdobne opcje to mało płynu, nieodpowietrzny układ, obecność termostaciku na wężach nagrzewnicy który się zepsuł.
O sposób wymiany nagrzewnicy nie pyytaj, użyj wyszukiwarki u dołu strony


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob lut 06, 2010 21:47

Jeżeli ma 80 stopni to termostat , a nagrzewnice można przepłukac to w końcu ona odpowiada za ogrzewanie



Awatar użytkownika
kulio
16v owner!
16v owner!
Posty: 570
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:46
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kulio » sob lut 06, 2010 22:10

Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi.

W tygodniu wywalę ten zaworek w cholerę, bo też już czytałem, że to zbywa ;)

Już ugadałem się z kumplem, który użyczy mi kompresora to spróbuję to przedmuchać, może coś da.
O sposób wymiany nagrzewnicy nie pyytaj, użyj wyszukiwarki u dołu strony
Spokojnie, mimo, że na forum nowy to korzystan z różnych for od lat hehe.
A jako, że obstawiałem nagrzewnicę dawno doszukałem się sposobu wymiany, dlatego nei chcę się za to na zimnie zabierać, bo kuuupa roboty ;)

Jeszcze raz dzięki ;)



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob lut 06, 2010 23:08

kulio pisze:dlatego nei chcę się za to na zimnie zabierać, bo kuuupa roboty
wcale ze nie :bajer: :grin: pozdro



Awatar użytkownika
kulio
16v owner!
16v owner!
Posty: 570
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:46
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kulio » ndz lut 07, 2010 00:15

Mieniu_69 pisze:wcale ze nie
poniekąd deski nie mam zamiaru ściągać a co mi z tego wyjdzie to nawet nie chcę myślec :goof:



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz lut 07, 2010 00:30

kulio, dwie polki, konsole srodkowa, 3 nakretki na grodzi, 2 przewody , nakretka plastikowa nad silniczkiem nawiewu, 3 ciegna sterujace, 30min i masz wyciagniete :bajer:



Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » ndz lut 07, 2010 00:59

A na postoju leci cieplejsze powietrze moze na klapkach od zimniego powietrza nie masz tej pianki i ciagnie zimne powietrze z zewnatrz ja tak mialem po zaklejeniu jest lepiej POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
kulio
16v owner!
16v owner!
Posty: 570
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:46
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kulio » sob lut 13, 2010 11:34

Nowe fakty..

Oba węże od nagrzewnicy gorące, a ciepła jak nie było tak nie ma..
W poniedziałek wymieniam termostat.

Może teraz coś poradzicie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 13, 2010 11:37

powyższa porada dotyczaca pianki na klepce regulującej przepływ powietrza ciepłego. Jesli klapa działa i ma zatkane otwory ta gumą to pozostaje nagrzewnica.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości