1.6 SR i wasze problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
albo rozebrac i naprawic bo sie da:) przyczyną są zimne luty lub juz wypalone sciezki tak sie dzieje z biegiem czasu ja mam przelutowane to kablami kupiłem juz z tym problemem to auto centralka tez mi nie działała ale udało sie z pomoca kuzyna to naprawic:)
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 09:50 przez dimmer, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Swiezy zakup 1.6 SR AKL i juz problemy, prosze o porade!
Panowie, ze wzgledu na to ze dluzej siedzicie w tej tematyce mam do was pytanie gdyz nie wiem co mam myslec na ten temat. Samochod mam swiezo kupiony 104 tys.km silnik 1.6 sr AKL czyli 101PS , naprawde w dobrym stanie, maly przebieg ksiazki serwisowe103 tys. , wymieniane oleje, rozrzad, pasek filtry itp., i to jeszcze w grudniu, widac zadbany sprawdzony w serwisie wszystko sie zgadza, i w ponad tydzien juz nim zrobilem 3000km i sa problemy nastepujace:
a) Ogromne spalanie na baku przejezdzam okolo 450km w miescie -fakt taktem to ze mrozy -20 stopni,i wogule ale mojej siostrze ktora ma Honde Civic spalalo MAX.8la dokladnie 7.5 przy pojemnosci 1.4 a moja siostra ma ciezka noge, i to miescie, krotkie odcinki.i korki (Obliczylem sobie ze jezeli do golfa wchodzi 55l (teoretycznie) do baku czyli 48litrow nim zapali sie kontrolka, podzielic to na te km to wychodzi ze Pali 11 litrow!! jak nie wiecej!!! Normalnie jestem przerazony! ) Czy to jest normalne w tych silnikach? jak wam pali? NA ILE WAM WYSTARCZY BAK?
b) Jak jechalem w trase, w Polsce, sprawdzalem z ojcem poziom oleju kilka razy, zasze w polowie(tak jak ma byc z tego co wiem, moze moja wina ze nie dolalem), po przejechaniu okolo 700km olej zostal pozarty! DOSLOWNIE! i dolalismy z wujem(niemiec u niego tylko VW) i mi powiedzial ze trzeba dolac na maxa oleju, ponad 1l bylo do maxa zalane wskaznika, po dojechaniu do Manchesteru (trasa 1700km czyli od dolania okolo 1000km ponizej, i nie moge powiedziec ze katowalem samochod trasa szybkosc 100km do 130km na godzine max. czy to jest normalne w tej konstrukcji? Teraz jak podchodze do bagnetu to mam dreszcze Sprawdzilem przy zimnym silniku po trasie to widac ze troszke oleju wziol...
c) Gdy wlaczam 1 bieg, i puszczam sprzeglo bez dodawania gazu zaczyna mi sie dusic to samo z 2, musze delikatnie trzymac sprzeglo by sie silnik nie zgasil sam... Falowania zbytniego nie odczuwam,jak opisywali to inni, wiec chyba to nie przepustnica... Swiece? Filtry byly zmieniane w grudniu wiec chyba nie tutaj problem... Znajomy podlaczal kompa pod niego mowil ze nie ma zadnych bledow
Prosze Was o pomoc bo naprawde nie wiem co mam o tym wszystkim myslec... Teraz mi pozostaje chyba zbieranie na instalacje LPG... i dobrego mechanika
a) Ogromne spalanie na baku przejezdzam okolo 450km w miescie -fakt taktem to ze mrozy -20 stopni,i wogule ale mojej siostrze ktora ma Honde Civic spalalo MAX.8la dokladnie 7.5 przy pojemnosci 1.4 a moja siostra ma ciezka noge, i to miescie, krotkie odcinki.i korki (Obliczylem sobie ze jezeli do golfa wchodzi 55l (teoretycznie) do baku czyli 48litrow nim zapali sie kontrolka, podzielic to na te km to wychodzi ze Pali 11 litrow!! jak nie wiecej!!! Normalnie jestem przerazony! ) Czy to jest normalne w tych silnikach? jak wam pali? NA ILE WAM WYSTARCZY BAK?
b) Jak jechalem w trase, w Polsce, sprawdzalem z ojcem poziom oleju kilka razy, zasze w polowie(tak jak ma byc z tego co wiem, moze moja wina ze nie dolalem), po przejechaniu okolo 700km olej zostal pozarty! DOSLOWNIE! i dolalismy z wujem(niemiec u niego tylko VW) i mi powiedzial ze trzeba dolac na maxa oleju, ponad 1l bylo do maxa zalane wskaznika, po dojechaniu do Manchesteru (trasa 1700km czyli od dolania okolo 1000km ponizej, i nie moge powiedziec ze katowalem samochod trasa szybkosc 100km do 130km na godzine max. czy to jest normalne w tej konstrukcji? Teraz jak podchodze do bagnetu to mam dreszcze Sprawdzilem przy zimnym silniku po trasie to widac ze troszke oleju wziol...
c) Gdy wlaczam 1 bieg, i puszczam sprzeglo bez dodawania gazu zaczyna mi sie dusic to samo z 2, musze delikatnie trzymac sprzeglo by sie silnik nie zgasil sam... Falowania zbytniego nie odczuwam,jak opisywali to inni, wiec chyba to nie przepustnica... Swiece? Filtry byly zmieniane w grudniu wiec chyba nie tutaj problem... Znajomy podlaczal kompa pod niego mowil ze nie ma zadnych bledow
Prosze Was o pomoc bo naprawde nie wiem co mam o tym wszystkim myslec... Teraz mi pozostaje chyba zbieranie na instalacje LPG... i dobrego mechanika
Re: Swiezy zakup 1.6 SR AKL i juz problemy, prosze o porade!
Raczej normalne spalanie jak na zime, tym bardziej, że jazda głównie w mieście. Ile na baku nie powiem, bo nie bawię się w takie obliczenia.Escher pisze:Ogromne spalanie na baku przejezdzam okolo 450km w miescie... wychodzi ze Pali 11 litrow!! jak nie wiecej!!!... Czy to jest normalne w tych silnikach? jak wam pali?
Przy takiej prędkości nie powinno tyle oleju ubywać, przynajmniej u mnie jak jeżdzę z taką prędkością ubytki oleju są tak znikome, że ich praktycznie nie zauważam, powyżej 130-140km/h na dłuższej trasie trzeba się już liczyć z ubytkiem oleju...Escher pisze:...po przejechaniu okolo 700km olej zostal pozarty! DOSLOWNIE! i dolalismy z wujem(niemiec u niego tylko VW) i mi powiedzial ze trzeba dolac na maxa oleju, ponad 1l bylo do maxa zalane wskaznika, po dojechaniu do Manchesteru (trasa 1700km czyli od dolania okolo 1000km ponizej, i nie moge powiedziec ze katowalem samochod trasa szybkosc 100km do 130km na godzine max. czy to jest normalne w tej konstrukcji?:
Chodzi Ci o jazdę na półsprzęgle? Musisz sobie wyczuć w nim sprzęgło, jeśli chodzi CI o to, że jak wrzucisz z jedynki na dwójkę i dodajesz gazu a autem szarpie to może przepływomierz jest brudny i wtedy może szarpać.Escher pisze:Gdy wlaczam 1 bieg, i puszczam sprzeglo bez dodawania gazu zaczyna mi sie dusic to samo z 2, musze delikatnie trzymac sprzeglo by sie silnik nie zgasil sam... Falowania zbytniego nie odczuwam,jak opisywali to inni, wiec chyba to nie przepustnica... Swiece? Filtry byly zmieniane w grudniu wiec chyba nie tutaj problem...
Dobry mechanik to podstawaEscher pisze:Teraz mi pozostaje chyba zbieranie na instalacje LPG... i dobrego mechanika
tak ma być, nie zaleca się dolewek na max, co do brania oleju to napisz na jakim jeździsz? full, półsyntetyk?Escher pisze:zasze w polowie
i tak i nie jeśli zauważysz ile osób ma problem z braniem oleju w 1.6,Escher pisze:czy to jest normalne w tej konstrukcji?
u siebie i paru osób winne były zużyte pierścienie, tylko u mnie przy 179tys. przebiegu, obecnie 211tys. Od wymiany pierścionków zrobiłem 11tys. i zero dolewek.
co do spalania ekonomiczne te silniki nie są, najniżej udalo mi się do 6l zejść na trasie ale to już wszyscy w aucie po 60km zasnęli. Obecnie przy dojazdach do pracy 12km wychodzi mi 8l/100km spalanie.
u mnie 7.5mieszanej jazdy.... miasto tarnów około 8.5 .....cięzka nogą 9 do 10.... trasa udaje sie 7 i ciut ponizej ale cały czas ekonomicznie na trasie osobiscie mi nigdy nie spaliłEscher pisze:jak wam pal
11 musiał bym mu ładnie cisnąc
hmmm wiesz co kolego jesli nie masz błędów i wyczyscisz przepływke rób to delkiatnie i dalej bedze to duszenie i spalanie sprawdz pompe paliwa i regulator cisnienia paliwa..u mnie sie takie cuda działy ze szok strzelał w kolektor dusił sie słaby był raz przy wyprzedzaniu omal na czołowe nie poszedłem bo podczas manewru stracił kompletnie moc na 2 biegu!!!!! wymieniłem lambde dalej to samo.. przepływke tez to samo na końcu dopiero pompe paliwa i jak ręką odją..ale nie spalał mi 11
a co do oleju to u mnie od 1l do 1.5 na 10 000 ale na trasie to ci ładnie połkną nie powinien tak az tyle
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 11:10 przez dimmer, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
- arek@oca.pl
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz paź 05, 2008 23:12
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Swiezy zakup 1.6 SR AKL i juz problemy, prosze o porade!
W zimie moj komputer pokazuje średnie spalanie 12l na 100km przy duzych mrozach i krótkir odcinki po mieście. Ale jak ostatnio wyrwałem sie w trasę to przy -17 stopniach srednia wyszła 8,6litra Latem bez problemu około 7,5litra z klimą non stopEscher pisze: a) Ogromne spalanie na baku przejezdzam okolo 450km w miescie -fakt taktem to ze mrozy -20 stopni,i wogule Normalnie jestem przerazony! ) Czy to jest normalne w tych silnikach? jak wam pali? NA ILE WAM WYSTARCZY BAK? :
Jesli jazda jest po mieścia i trasa do 120 km/h to praktycznie nie dolewam oleju ale jak polecę po autostradzie 160-170 km /h to na 3000 km 1 litr oleju 10w /40 potrafi przepalićEscher pisze: b) Jak jechalem w trase, w Polsce, sprawdzalem z ojcem poziom oleju kilka razy, zasze w polowie(tak jak ma byc z tego co wiem, moze moja wina ze nie dolalem), po przejechaniu okolo 700km olej zostal pozarty! DOSLOWNIE! Sprawdzilem przy zimnym silniku po trasie to widac ze troszke oleju wziol...:
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 21:01 przez arek@oca.pl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:45
- Lokalizacja: Wrocław
brembo... to z mojej strony dokładnie nie pamietam ile kosztowły ale jak pytałem nie straszyły ceną tak mi sie wydaje ze jedna tracza 120 złoty ale pewnosci nie mam
mozesz równiez pokusic sie o podwójnie wentylowane:) ale juz droższe:)
mozesz równiez pokusic sie o podwójnie wentylowane:) ale juz droższe:)
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:45
- Lokalizacja: Wrocław
- K3100PRO
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 19:14
- Lokalizacja: Września/Duggingen
- Kontakt:
Tasman20 Wroc, sprawdź tego posta
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297122
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297122
http://img513.imageshack.us/img513/5060/jaj567dx9.gif
oczywiscie ze nie są:):) ale w alusach pięknie wyglądają na postoju:):) no i hamulce lepsze:) ale wiadomo nie są potrzebne w naszych samochodach. Ferodo równiez dobre patrząc op opiniach ludzi tez jestem na kupnie ale tak narazie jezdze na wiosne cos pomyslę:) wyzej w linku polecają ATE:)
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 17:41 przez dimmer, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:45
- Lokalizacja: Wrocław
Też chciałem dopiero wymienić na wiosnę ale muszę zrobić podciśnienie serwa konkretnie przewód założyć płytę pod silnik bo się rozpadła i przy okazji zrobiłbym już te tarcze. Właśnie najbliżej mi do ATE na temat brembo się nasłuchałem i naczytałem, że z brembo jest jak z mercedesem prawdziwe mercedesy są od E klasy w górę z brembo jest niby podobnie. Na forach już czytałem, że nie polecali tańszych tarcz sygnowanych przez brembo bo z prawdziwymi tarczami i klockami brembo mają tylko wspólne opakowania i nazwę a robią to jakieś firmy podwykonawcze. Ile w tym jest prawdy to nie wiem ale wolałbym na sobie tego nie sprawdzać .
DziękiK3100PRO pisze:Tasman20 Wroc, sprawdź tego posta
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297122
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 17:56 przez Tasman20 Wroc, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 311 gości