TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14243
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Chciałbym podsumować informacje, przydatne dla posiadaczy Golf IV - MK4 - Silniki zasilane z pompy (VP), zawarte w tym temacie, jak i to czego dowiedziałem się czytając forum.
Zimny silnik nie odpala:
1. spalone świece żarowe,
2. uszkodzony czujnik temperatury
3. uszkodzony przekaźnik/bezpiecznik świec żarowych
4. zły kąt wtrysku / przestawiony rozrząd
Rozwiązania:
1. świece sprawdzamy omomierzem - wartość sprawnej świecy nie może być większa niż 1 ohm. W razie potrzeby wymieniamy
2. sprawdzamy wskazania poprzez Vag-Com, jeżeli wskazuje złą temperaturę - wymienić na nowy (np. temp na dworze 10*, silnik ma temp. otoczenia, a komputer pokazuje nam wartość np. -23*)
3. Sprawdzić przy przekręceniu stacyjki na zimnym silniku czy dochodzi napięcie do świec. Oczywiście jeżeli zachodzi konieczność podgrzania świec (temp silnika poniżej 5*). W przypadku braku napięcia sprawdzić przekaźnik i bezpiecznik (bezpiecznik znajduje się na akumulatorze)
4. Jeżeli auto dymi na siwo, biało i dalej nie odpala - przestawiony został rozrząd.
Ciepły silnik nie odpala:
1. Słaby, zużyty akumulator
2. Rozrusznik słabo kręci.
3. Zły kąt wtrysku.
Rozwiązania:
1,2 : Jak wiadomo, dla ochrony koła dwumasowego, paliwo podawane jest do silnika dopiero po przekroczeniu 250obr/min. Jeżeli akumulator, lub rozrusznik nie mogą rozkręcić silnik do tych wartości, auto będzie ciężko palić.
W tym przypadku można zrobić coś takiego - przekodować ustawienia ECU z skrzyni manualnej na automat:
3. Ustawienie kątu wtrysku możemy sprawdzić w Grupie 000 w ustawieniach silnika, w programie Vag-Com. Jeżeli jest zbyt niska (dużo poniżej 50), trzeba ją skorygować do granicy 48-52.
Zimny silnik nie odpala:
1. spalone świece żarowe,
2. uszkodzony czujnik temperatury
3. uszkodzony przekaźnik/bezpiecznik świec żarowych
4. zły kąt wtrysku / przestawiony rozrząd
Rozwiązania:
1. świece sprawdzamy omomierzem - wartość sprawnej świecy nie może być większa niż 1 ohm. W razie potrzeby wymieniamy
2. sprawdzamy wskazania poprzez Vag-Com, jeżeli wskazuje złą temperaturę - wymienić na nowy (np. temp na dworze 10*, silnik ma temp. otoczenia, a komputer pokazuje nam wartość np. -23*)
3. Sprawdzić przy przekręceniu stacyjki na zimnym silniku czy dochodzi napięcie do świec. Oczywiście jeżeli zachodzi konieczność podgrzania świec (temp silnika poniżej 5*). W przypadku braku napięcia sprawdzić przekaźnik i bezpiecznik (bezpiecznik znajduje się na akumulatorze)
4. Jeżeli auto dymi na siwo, biało i dalej nie odpala - przestawiony został rozrząd.
Ciepły silnik nie odpala:
1. Słaby, zużyty akumulator
2. Rozrusznik słabo kręci.
3. Zły kąt wtrysku.
Rozwiązania:
1,2 : Jak wiadomo, dla ochrony koła dwumasowego, paliwo podawane jest do silnika dopiero po przekroczeniu 250obr/min. Jeżeli akumulator, lub rozrusznik nie mogą rozkręcić silnik do tych wartości, auto będzie ciężko palić.
W tym przypadku można zrobić coś takiego - przekodować ustawienia ECU z skrzyni manualnej na automat:
W automacie paliwo podawane jest od samego początku, więc silnik będzie odpalał nawet przy 100obr/min, lecz cierpieć będzie koło dwumasowe.Kodowanie jednostki sterującej
Funkcja 01 - elektronika silnika
Funkcja 07 - kodowanie
XXXXX
Wpisujemy kod. Kod odczytujemy ze starego modułu wtryskowego lub korzystamy z instrukcji serwisowych. Przykładowe kody zamieszczone są w tabeli poniżej.
Funkcja 06 — koniec
Przykładowe numery kodowania
Wersja samochodu Numer kodowania
Z manualną skrzynią biegów 00002
Z automatyczną skrzynią biegów 00001
Przyjęcie kodu następuje po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu
3. Ustawienie kątu wtrysku możemy sprawdzić w Grupie 000 w ustawieniach silnika, w programie Vag-Com. Jeżeli jest zbyt niska (dużo poniżej 50), trzeba ją skorygować do granicy 48-52.
wracam do tematu przekodowania skrzyni, w sobote mi sie nie udalo i dzis tez nie, za chiny nie chce sie przekodowac, a robie to wedlug tego schematu chyba ze cos nie tak dzialam to oswieccie mnie -
,,Kodowanie jednostki sterującej
Funkcja 01 - elektronika silnika
Funkcja 07 - kodowanie
Wpisujemy kod. Kod odczytujemy ze starego modułu wtryskowego lub korzystamy z instrukcji serwisowych.
Funkcja 06 — koniec''
gdzie u mnie kod obecny to ,,00005'' kiedy wchodze w Recode 07 i nastepnie robie 00001 probowalem tez wpisac 00114 zatwierdzam i koniec 06 a nastepnie cofam kluczyk i ponownie go przekrecam i nic jak bylo tak jest czyli 00005 a robilem to ze 20razy i lipa
,,Przykładowe numery kodowania
Wersja samochodu Numer kodowania
Z manualną skrzynią biegów 00002
Z automatyczną skrzynią biegów 00001
Przyjęcie kodu następuje po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu
Jeśli chodzi o golfa4 to do 02.99 kodowania były następujące:
00001 - automat
00002 - manual
00003 - 4x4 (4wd)
od 03.99
00001 - automat
00002 - manual z crash switch off
00003 - 4x4 (4wd)
00005 - manual bez crash switch off
żeby nie świeciły sie kontrolki ABS można spróbować przekodować zestaw wskaźników z materiałów jakie mam
manual:
00024 4-cyl. Brak ABS
00124 4-cyl. ABS
automat:
00014 4-cyl. Brak ABS
00114 4-cyl. ABS''
,,Kodowanie jednostki sterującej
Funkcja 01 - elektronika silnika
Funkcja 07 - kodowanie
Wpisujemy kod. Kod odczytujemy ze starego modułu wtryskowego lub korzystamy z instrukcji serwisowych.
Funkcja 06 — koniec''
gdzie u mnie kod obecny to ,,00005'' kiedy wchodze w Recode 07 i nastepnie robie 00001 probowalem tez wpisac 00114 zatwierdzam i koniec 06 a nastepnie cofam kluczyk i ponownie go przekrecam i nic jak bylo tak jest czyli 00005 a robilem to ze 20razy i lipa
,,Przykładowe numery kodowania
Wersja samochodu Numer kodowania
Z manualną skrzynią biegów 00002
Z automatyczną skrzynią biegów 00001
Przyjęcie kodu następuje po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu
Jeśli chodzi o golfa4 to do 02.99 kodowania były następujące:
00001 - automat
00002 - manual
00003 - 4x4 (4wd)
od 03.99
00001 - automat
00002 - manual z crash switch off
00003 - 4x4 (4wd)
00005 - manual bez crash switch off
żeby nie świeciły sie kontrolki ABS można spróbować przekodować zestaw wskaźników z materiałów jakie mam
manual:
00024 4-cyl. Brak ABS
00124 4-cyl. ABS
automat:
00014 4-cyl. Brak ABS
00114 4-cyl. ABS''
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 01:57 przez antojuja, łącznie zmieniany 2 razy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&start=0 tu masz ust.kata wtrysku, podlacz vag i posprawdzaj go tak ogolnie
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
- Lokalizacja: tarnow
jeśli czujnik G62/G2 jest półokrągły to piny są rozmieszczone w ten sposób :
http://ww2.justanswer.com/uploads/THEAU ... 22_CTS.gif
czyli piny odpowiadają kolejno oznaczeniom na czujniku :
A to 1
B to 2
C to 3
D to 4
http://ww2.justanswer.com/uploads/vwmas ... 3643_1.gif
a jeśli jest kwadratowy to tak :
http://img187.imageshack.us/i/czujnikte ... ka9tm.jpg/
piny po prawej stronie czujnika to kolejno licząc od góry 2 i 4.
http://ww2.justanswer.com/uploads/THEAU ... 22_CTS.gif
czyli piny odpowiadają kolejno oznaczeniom na czujniku :
A to 1
B to 2
C to 3
D to 4
http://ww2.justanswer.com/uploads/vwmas ... 3643_1.gif
a jeśli jest kwadratowy to tak :
http://img187.imageshack.us/i/czujnikte ... ka9tm.jpg/
piny po prawej stronie czujnika to kolejno licząc od góry 2 i 4.
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam wszystkich... O wypowiedź szczególnie prosiłbym COWBOY'a bo widzę, że jest już oblatany w temacie i może najwięcej wnieść do tego tematu Sprawa jest następująca: GOLF IV, silnik ALH 90KM i typowa usterka dla TDI - silnik po zagrzaniu długo trzeba było kręcić żeby odpalił... W końcu zaprowadziliśmy go do gościa, który zajmuje się silnikami diesla żeby to zrobił. Za usługę wyczesał 300zł, ale fakt zrobił to co do niego należało, silnik pali elegancko w każdej temperaturze. Gdy pytałem go co zrobił odpowiadał omijająco, ale dzisiaj w końcu przypadkiem natrafiłem na jego dzieło i już wiem gdzie pchał łapki Wtedy jeszcze nie do końca wiedziałem co może być przyczyną i jak można się zająć usterką i jak ją sprawdzić żeby mieć pewność co się dzieje, ale do rzeczy... Dzisiaj natknąłem się na zabaweczkę stworzoną przez fachowca, jest to kulka oporników, jakiś malutki przekaźnik i jeszcze coś, ale nie wiem co bo jest pokryte klejem i nie widać dokładnie a nie chcę tego rozbebeszać żeby nie uszkodzić... Jest to podpięte do 3 kabelków, które idą tą samą wiązką co te do czujnika temperatury, ale nie są to kable idące bezpośrednio do czujnika. Dla zobrazowania i wyjaśnienia wrzucam fotki "tego czegoś", (kliknąć na miniaturkę, aby powiększyć).
Moje pytanie polega na tym: Jak myślicie, czy ta kulka stworzona przez fachowca jest to dzieło mające na celu zwiększenie dawki startowej, a mianowicie, że ten mini przekaźnik załącza się w czasie rozruchu i zarazem załącza jakiś rezystorek, który zwyczajnie oszukuje temperaturę i tak to wszystko działa??? Chciałbym, abyśmy wspólnymi siłami doszli do tego co taki "fachowiec" robi, aby na szybko i skutecznie naprawić tak częstą usterkę TDI i aby każdy użytkownik bez większej wiedzy i bez złącza diagnostycznego mógł naprawić u siebie tak drobną i zarazrem denerwującą usterkę jak problem ciężkiego odpalania na ciepłym silniku... Po co inwestować 200-600zł w zmianę map startowych kiedy można zrobić to samemu za około 10zł i 20min zabawy... Do tego następna sprawa, mój golf jest z grudnia 97 roku i z tego co wyjaśniał mi jeden tańszy tuner nie da się w tym sterowniku zmienić map czy też nawet zmienić softu przez złącze diagnostyczne w celu zwiększenia mocy, a jedynie trzeba by było fizycznie grzebać w sterowniku dlatego też ten rodzaj naprawy lepiej pasował by osobom które mają starsze sterowniki... I jeszcze jedno, kiedy auto zostało sprowadzone z Niemiec okazało się nagle, że przez drogę na lawecie rzuciło palenie, szukałem wszędzie przyczyny i znalazłem jakiś dokładany przekaźnik podpięty właśnie pod któryś pin od czujnika temperatury, a załączany był przez napięcie które szło na rozrusznik w czasie odpalania. Wtedy nie przypuszczałem, że może być on tam właśnie w tym celu w jakim teraz mam podpiętą tam inną zabawkę i myślałem, że może być przyczyną nie palenia dlatego go wywaliłem... Jak się później okazało winą był zapowietrzony układ paliwowy bo jakiś debil spuszczał paliwo nieumiejętnie chcąc coś zarobić... Także z tego co widać wystarczy przekaźnik i rezystorek zamiast tej całej plątaniny4, którą teraz podłączył mi ten "spec" ...to było by na tyle mojej lektury Proszę o cierpliwe czytanie i wasze wypowiedzi w tym temacie, z góry pozdro
Moje pytanie polega na tym: Jak myślicie, czy ta kulka stworzona przez fachowca jest to dzieło mające na celu zwiększenie dawki startowej, a mianowicie, że ten mini przekaźnik załącza się w czasie rozruchu i zarazem załącza jakiś rezystorek, który zwyczajnie oszukuje temperaturę i tak to wszystko działa??? Chciałbym, abyśmy wspólnymi siłami doszli do tego co taki "fachowiec" robi, aby na szybko i skutecznie naprawić tak częstą usterkę TDI i aby każdy użytkownik bez większej wiedzy i bez złącza diagnostycznego mógł naprawić u siebie tak drobną i zarazrem denerwującą usterkę jak problem ciężkiego odpalania na ciepłym silniku... Po co inwestować 200-600zł w zmianę map startowych kiedy można zrobić to samemu za około 10zł i 20min zabawy... Do tego następna sprawa, mój golf jest z grudnia 97 roku i z tego co wyjaśniał mi jeden tańszy tuner nie da się w tym sterowniku zmienić map czy też nawet zmienić softu przez złącze diagnostyczne w celu zwiększenia mocy, a jedynie trzeba by było fizycznie grzebać w sterowniku dlatego też ten rodzaj naprawy lepiej pasował by osobom które mają starsze sterowniki... I jeszcze jedno, kiedy auto zostało sprowadzone z Niemiec okazało się nagle, że przez drogę na lawecie rzuciło palenie, szukałem wszędzie przyczyny i znalazłem jakiś dokładany przekaźnik podpięty właśnie pod któryś pin od czujnika temperatury, a załączany był przez napięcie które szło na rozrusznik w czasie odpalania. Wtedy nie przypuszczałem, że może być on tam właśnie w tym celu w jakim teraz mam podpiętą tam inną zabawkę i myślałem, że może być przyczyną nie palenia dlatego go wywaliłem... Jak się później okazało winą był zapowietrzony układ paliwowy bo jakiś debil spuszczał paliwo nieumiejętnie chcąc coś zarobić... Także z tego co widać wystarczy przekaźnik i rezystorek zamiast tej całej plątaniny4, którą teraz podłączył mi ten "spec" ...to było by na tyle mojej lektury Proszę o cierpliwe czytanie i wasze wypowiedzi w tym temacie, z góry pozdro
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Jeśli chcesz sprawdzić w jaki obwód zostało "to" podpięte to dysponując Vagiem wejdź w 01 Engine -> 08 Meas. Blocks -> grupa 007 i obserwuj przed odpaleniem ciepłego silnika wskazania temperatur - zwłaszcza tej w polu Coolant temp. przez około 20 sekund i zdaj nam relację - temperatura z pewnością będzie odbiegać od rzeczywistej a po chwili (kilka sekund od uruchomienia silnika) powinna się drastycznie zmienić. Moim skromnym zdaniem jest to automatyczny, zwłoczny wyłącznik sygnału z czujnika G62, który po uruchomieniu silnika wraca samoczynnie do właściwych wskazań temperatury.
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Dzisiaj z ciekawości trochę głębiej się wgrzebałem w ten temat, sprawdziłem dokładnie gdzie co i jak jest podpięte tak jak tylko miałem możliwość i w sumie chyba znalazłem wszystko co mnie jeszcze zastanawiało... Jednak to ustrojstwo jest bezpośrednio podłączone pod czujnik temperatury a mianowicie pod styk nr 1. Gdzieś wcześniej przeczytałem, że ktoś pisał, że trzeba się wpiąć w styk nr 3, aby oszukać sygnał z czujnika, ale nie jest pewny więc pewnie jednak chodzi o styk nr 1 bo dokładnie tak jest oznaczony na kostce Tak więc jest to podłączone tak: kabelek ze styku nr 1 jest przecięty i od strony czujnika wędruje do tego "ustrojstwa" i z powrotem drugim kablem wraca do kabla ze styku 1 dając już przetworzony sygnał na kompa... Jedno mnie zastanawia, trzeci kabelek z tego ustrojstwa jest podpięty pod czarny kabel z białym paskiem, który jest podpięty z kolei do drugiej kostki bodajże wchodzącej do skrzyni biegów i nasuwa mi się pytanie: Dlaczego akurat tam? Czy z tego kabelka akurat w czasie rozruchu idzie jakieś napięcie, aby zaskoczył przekaźnik i zrobił to po co tam jest założony?? Właściwie to tylko to już jest dla mnie zagadką, bo dwa kabelki z trzech są już raczej jasne skoro idą i wracają w to samo miejsce to na bank zmieniają sygnał... Pozostaje tylko kwestia tego trzeciego kabelka który idzie do kostki mającej 3 piny i znajdującej się zaraz pod linkami idącymi od lewarka do skrzyni biegów... Ma ktoś jakieś pomysły??? ...moja sugestia: kostka do której idzie trzeci kabelek to chyba kostka od impulsatora prędkości i po uruchomieniu silnika pewnie właśnie na tym kablu pojawia się napięcie, które za pomocą przekaźnika zwiera dwa kabelki z pinu nr 1 i temperatura powraca do rzeczywistych wartości Nie wiem czy dobrze rozkminiam, czekam na wasze sugestie
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam. Rozpoczynam nowy wątek/problem z moim golfem mk3 1.9D z silnikiem 1Y. Otóż ,raz pali jak to ktoś tu napisał na pół kluczyka, a czasem nie chce w ogóle zapalić. Nie wiem czym jest to spowodowane. Cała sprawa rozpoczęła się jakiś 2 miechy po wymianie filtra paliwa (miałem bąbelki w przewodach, teraz już nie mam), sprawdziłem świece metodą z akumulatorem i wszystko z nimi cacy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości