Swap Aex na Aee

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Swap Aex na Aee

Post autor: Marcinus29 » wt maja 12, 2009 21:53

Mój Aex zaczyna sie rozpadać i czekam mnie wymiana silnika remont nie opłacalny.
Wpadłem na pomysł żeby wrzucić Aee,czytałem dużo na forum że to bliżniacze jednostki i róznią się średnicą tłoka.
Czy cała elektronika komp wtryki itp będa pasować i sprawować się dobrze.Mechanik twierdzie że tych 75 km nie uzyskam na kompie z Aex.
Prosze o poradę może ktoś już swapował te sliniki?



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr maja 13, 2009 09:12

Tłoki mają tą samą średnicę tylko skok inny lub stopień sprężania niepamiętam dokładnie. Pozostałe czujniki i układ paliwowy są te same.

Aha, zapomniałem....komputer jest inny to napewno.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 21:25 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » śr maja 13, 2009 15:26

sHpAaKu pisze:Tłoki mają tą samą średnicę tylko skok inny lub stopień sprężania niepamiętam dokładnie. Pozostałe czujniki i układ paliwowy są te same.
Dzięki za pomoc!


[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]

Marc0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:53
Lokalizacja: lublin

licznika i immo nie potrzeba?

Post autor: Marc0 » czw lut 04, 2010 21:01

Mam silnik, komputer i wiązkę silnika. Podobno powinienem też mieć licznik z immobilaizerem i kluczykami. To jak jest właściwie z tym swapem aex na aee?



Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » pt lut 05, 2010 11:34

Wystarczy komputer tylko i immo off dać i tylko jeździć AEE


[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]

Marc0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:53
Lokalizacja: lublin

Post autor: Marc0 » pt lut 05, 2010 20:57

Bardzo dziękuję za podpowiedź Marcinus29! Cały czas próbuję zdobyć jak najwięcej informacji w tym temacie co można, a czego nie i przeraża mnie mnogość rozwiązań stosowanych przez grupę VW w bliźniaczych jednostkach z różnych rynków (Włoski, Niemiecki, Angielski etc). Immo OFF to zapewne najłatwiejsze rozwiązanie, szkoda że po tym zabiegu pozostajemy z jednym zabezpieczeniem mniej. Podobno immo dogaduje się z modułem w liczniku conajmniej w przypadku tej wersji can-a co obsługuje silniki aex i aee. Ciekawe czy walczyłeś gdzieś z tym immo czy się od razu poddałeś i ustawiłeś off.
A chyba najważniejsze to jakie dzisiaj widzisz pozytywy tego swapu? Niektórzy twierdzą, że łatwo na tym silniku można uzyskać wyższy moment co przekłada się na przyspieszenia 0-100 9,6sek i w trakcie jazdy 80 -120 w 8sek. Ciekawe jak z tymi osiągami jest u Ciebie i ew. jakiego włożyłeś Air Box-a i czy wogóle modyfikowałeś dolot/wydech?



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » sob lut 06, 2010 01:10

Marc0, pokaz mi takieo AEE ktory robi w 9,6 do paki oczywiscie w mk3



Marc0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:53
Lokalizacja: lublin

Post autor: Marc0 » sob lut 06, 2010 15:28

W mk3 to nie znam, ale zobaczę co z mojego wycisnę. W aex zauważalny przyrost mocy osiągnąłem poprzez wstawienie strumienicy wirowej, ciutkę jeszcze więcej dzięki filtrowi sportowemu może coś też dał magnetyzer, no i sportowe opony z alumami, które w 3ech sezonach trzymają autko jak przyklejone do nawierzchni. Mały spojler dociska tył przy 120 - 140km/h (bo więcej aex już dynamicznie nie chce wykręcać), choć różnicę zaczyna się czuć już od 90. Ważna jest też technika, bo 1 bieg wrzucam ok 2,5- 3tys, co daje już pewne przyspieszenie na starcie. W 6ciolatce skrzynia była raz wymieniana i to niedawno bo coś delikatnie w niej stukało i tyla. Co dwa sezony zmieniam Mobil1 plus co sezon ceramizer na teflonie w nanotechnologii, silnik przy 4-5 tys chodzi jak igła. Wadą aexa jest niestety wyprzedanie w trasie, bardzo długo się rozkręca z 80 do 120 lub więcej i tylko ze względu na to zdecydowałem się zamienić na aee, no i oczywiście małe koszta tego zabiegu.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » sob lut 06, 2010 15:58

ale czego Ty chcesz wymagac od silnika 1.4?? z tego nie zrobisz demona predkosci. AEE ciut mocniejszy i nie powiem zlego slowa na ten silnik bo jak na 75ps robi robote dos dobra. Tyle ze ciezko zrobic demona takze i z tego silnika w dolocie poprawic mozesz tylko zassysanie powietrza do przepustnicy dalej nic nie podzialasz bo jest plastikowy kolektor ssacy. w golfie to nawet calkiem niezle jedzie bo czas do 100 jaki zrobilem to lekko ponad 12s gdzie norma dla silnikow 1.6 75km w golfie III jesk kolo 14s



Marc0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:53
Lokalizacja: lublin

Post autor: Marc0 » sob lut 06, 2010 16:24

Rakiety nie chcę zrobić, bo nawet dróg na takowe nie mamy. Kiedyś tuż po zakupie pewien magic pokazał mi co można na samym kompie zrobić (zaniżane parametry pracy na etapie fabryki), potem spotkałem pewnego maniaka któremu ktoś wymienił lub przeprogramował kompa, który zmieniał charakterystykę pracy silnika na sportową po włączneniu przełącznika. Ja jeszcze tego nie robiłem, ale aee podobno jest sporo przez fabrykę zaniżony. Air Box jest tu ważnym dodatkiem, ale nie jedynym. Jestem poprostu ciekawy co można osiągnąć w danej jednostce napędowej, oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości