Jak przeczyścić czujnik halla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Jak przeczyścić czujnik halla

Post autor: sylwekzyla » pt lut 05, 2010 17:21

Byłem dziś na kompie i miałem błąd sondy lambda - zaczął mi ostatnio więcej palić.
Komputer wykazał że coś nie tak z czujnikiem halla. Mechanik mi powiedział że wystarczy go przeczyścić. Trzeba w tym związku rozbierać cały aparat zapłonowy? Jeśli tak to jak się za to zabrać.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt lut 05, 2010 18:24

a diagnoza była na pracującym silniku?


Obrazek

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » pt lut 05, 2010 21:15

diagnoza była wyłączonym silniku



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 05, 2010 21:27

no to błąd halla się pojawić na zgaszonym musi bo dostaje napięcie , czyli jest już zasilany a nie odczytuje zmiany pola bo wirnik aparatu zapłonowego pozostaje w bezruchu (tak jak cały silnik)
Tylko nie mów że zapłaciłeś za skasowanie tego błędu halla? :chytry:



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt lut 05, 2010 21:35

sas_gti pisze:no to błąd halla się pojawić na zgaszonym musi bo dostaje napięcie , czyli jest już zasilany a nie odczytuje zmiany pola bo wirnik aparatu zapłonowego pozostaje w bezruchu (tak jak cały silnik)
Tylko nie mów że zapłaciłeś za skasowanie tego błędu halla? :chytry:

dokładnie a mechanik powinien wiedziec ze trzeba odpalic motor do diagnozy


Obrazek

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob lut 06, 2010 12:13

Wziąłem dzisiaj przeczyściłem wszystkie styki od sondy lambda, od masy. Odpaliłem auto, wziąłem miernik napięcia i ku mojemu zdziwieniu jest napięcie na sondzie, Na początku pomiaru było 0,56 V, po paru minutach było już 0,76 V.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 12:14 przez sylwekzyla, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob lut 06, 2010 12:54

napiecie powinno oscylować od 0,2v do 0,8v srednio co 6-8 sek na rozgrzanej sondzie


Obrazek

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob lut 06, 2010 14:24

czyli wymiana sondy jest nieunikniona. Jeśli tak to jaką sonde kupić żeby wszystko grało. U mnie jest jednoprzewodowa. Czy uniwersalna będzie w miarę dobra ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 84 gości