TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY

Post autor: lukas87 » czw lut 04, 2010 18:41

Czesc wszystkim,
Mam problem z TDI. Za cholere nie chce odpalic mimo, ze wymienilem akumulator, swiece zarowe (mialem upalone 3 z 4), filtr paliwa czysty.
Jesli ktos orentuje sie co moze byc przyczyna to bardzo prosze o wszelkie sugestie bo ja juz pomyslow nie mam :panna: ...nie dopuszczam do mysli uszkodzonej pompki wtryskowej ani wtryskiwaczy, aczkolwiek licze sie z tym, ze to jednak to. POMOCY


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » czw lut 04, 2010 18:50

troszkę więcej szczegółów, jak to nie chce odpalić co robisz, opisz wszystko żeby nikt nie musiał zgadywać ;-) może jakiś filmik masz z prób odpalenia.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw lut 04, 2010 19:42

lukas87 pisze:esli ktos orentuje sie co moze byc przyczyna to bardzo prosze o wszelkie sugestie bo ja juz pomyslow nie mam
Skoro jak piszesz nie masz już pomysłów to wyciąg sobie wtryski z cylindrów .Podłącz pod przewody i kręć rozrusznikiem .zobaczysz czy rozpylają .Jak nie rozpylają to szukaj przyczyny w zasilaniu w paliwo lub w pompie wtryskowej.Jak nie chce ci się wyciągać wtrysków to poluzuj przewody zasilające wtryski .Też powinno z nich sadzić ciśnienie przy kręceniu rozrusznikiem
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 19:46 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 04, 2010 20:29

TDI to trochę mało nawet nie wiemy o jaki samochód chodzi i o jaką generację tego silnika.


Obrazek

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » czw lut 04, 2010 22:20

Mam BMW 346 320D 136KM.
Akumulator wymieniony 2 tygodnie temu, wszystkie filtry tez wymienione. Wczoraj zalalem Sheela V Power Diesel + STP do wtryskiwaczy.
Niby wszystko bylo dobrze ale kiedy przyjechalem do domu i samochod postal ok. 4h (w garazu) musialem wyjechac na miasto..........i SIE ZACZELO odpalil dopiero za czwartym razem i zakurzyl ogromna ciemno - siwa chmura!!!...ale ok, nastepnie zaczal kopcic na bialo (geste chmury dymu) i tak przez ok. 10min, po tym czasie przestal kopcic.
Dojechalem do domu i wszystko bylo ok. Dzisiaj przed poludniem chce odpalic i NIC. Pokrecilem go troche, ale bez przesady i w pewnym momencie zaczely migac swiatla i cos stukalo...

Sprawdzielem napiecie na swiecach...i tak 3 przepalone tylko jedna podawala napiecie.
Wymienilem na nowe BERU i nic :panna: silnik kreci, z rury wydechowej leci bialy dym, ale odpalic nie chce.
Gdzie szukac dalej?? Z gory serdeczne dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam Luki

Pompa wtryskowa w E46 320D to Bosch VP44-PSG5
Ps: Przed wymiana swiec odpalil dwa razy...1) po czterech probach 2) za pierwszym razem chwile nierowno pochodzil i zgasl.
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 22:22 przez lukas87, łącznie zmieniany 1 raz.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » czw lut 04, 2010 23:31

zabba88 pisze:lukas87, mialem juz doczynienia z podobnym przypadkiem:) Ten sam silnik. Ja bym na twoim miejscu sprawdzil pompe w baku:) Ten typ tak ma ze jak walnie pompa lub przekaznik od jej sterowania to nie zapali niestety. pozdrawiam
kolego serdeczne dzieki za podpowiedz :bajer:
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 23:35 przez lukas87, łącznie zmieniany 2 razy.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » pt lut 05, 2010 00:51

lukas87 jak kręcisz to z rury idzie dym czy nic? podaj wstepne szczegóły , popatrz czy w układzie nie ma powietrza , przewód zasilający idący do pompy i powrotny. Przyczyn moze byc wiele , sterownik swiec zarowych , sprobuj go odpalic na auto start badz zmywacz do smaru. jezeli odpali to brak mu paliwa . Pamietaj by kręcic bez grzania swiec a ktos drugi niech pryska pulsacyjnie w dolot. Posprawdzaj wszystkie te wątki , czy dostaje paliwo , czy kopci i czy ma powietre w układzie paliwowym.


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 05, 2010 01:15

oldi90, no przecież napisał,że kopci z rury :bajer: ...
lukas87 pisze:silnik kreci, z rury wydechowej leci bialy dym, ale odpalic nie chce.
Na moje,to trzeba zbadać czy prąd dochodzi do świec...
Pewnikiem zrobiło się jakieś zwarcie,bo
lukas87 pisze:w pewnym momencie zaczely migac swiatla
lukas87 pisze:i cos stukalo...
...więc mógł spalić się przekaźnik lub coś innego...trzeba szukać w kabelkach :bajer: .


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 05, 2010 03:25

ładny mi to TDI :chytry:
kopcenie na siwo-biało z wydechu przy braku możliwości odpalenia silnika wskazuje na to, że silnik nie dostaje powietrza do komór spalania i dlatego nie może odpalić a jak już odpali i dalej kopci przez te 10 czy ileś tam minut to ja bym w pierwszej kolejności sprawdził dolot - w szczególności pod kątem sprawdzenia czy nie przycina się klapa gasząca w pozycji zamkniętej - sądzę, że jest przy tym silniku takowa i spełnia taką samą rolę jak ta w TDI w modelach silników począwszy od Golfa Mk4. Gdybyś podał symbol tego silnika to byłoby łatwiej to ustrojstwo mi zlokalizować i pokazać fotkę.

[ Dodano: 05 Lut 2010 04:04 ]
Więc trochę poszperałem i znalazłem, w Twoim silniku (M47) masz w kolektorze ssącym zawory klapowe sterowane jednym cięgnem za pomocą siłownika podciśnieniowego, wg mnie tutaj będzie tkwił Twój problem, albo będzie zacięte cięgno sterujące tymi klapami, albo zerwane mocowanie cięgna do siłownika podciśnieniowego albo uszkodzony (nieszczelny) sam siłownik podciśnieniowy lub wężyk podciśnienia do niego idący ewentualnie elektrozawór, który podaje podciśnienie na siłownik, w tym linku na pierwszym foto masz wygląd tego ustrojstwa : http://motoallegro.pl/item896604511_bmw ... i_egr.html
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 05:08 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » pt lut 05, 2010 12:49

oldi90 pisze:lukas87 jak kręcisz to z rury idzie dym czy nic?
...zgadza sie, kiedy krece leci taki siwawo-bialy dym.
oldi90 pisze:sterownik swiec zarowych
...czytalem duuuzo na ten temat i tak: sprawdze bezpiecznik swiec, dalej + przekaznika, dalej napiecie na pinach przekaznika poszczegolnych cylindrow, sprawdze napiecie i opor na kablach swiec. Sprawdze to wszystko napewno.
oldi90 pisze:sprobuj go odpalic na auto start badz zmywacz do smaru. jezeli odpali to brak mu paliwa . Pamietaj by kręcic bez grzania swiec a ktos drugi niech pryska pulsacyjnie w dolot.
...jesli nic juz nie pomoze, oczywiscie zadzialam "miotaczem ognia" :chytry:
Michaś_1977 pisze: Na moje,to trzeba zbadać czy prąd dochodzi do świec...
Pewnikiem zrobiło się jakieś zwarcie...więc mógł spalić się przekaźnik lub coś innego...trzeba szukać w kabelkach :bajer: .
...tez tak podejrzewam, bo silnik kiedy jeszcze odpalal i sie rozgrzal, to bez problemu palil z dotyku, zadnych zaciec przy kreceniu itp.
Michaś_1977 pisze:...więc mógł spalić się przekaźnik lub coś innego...trzeba szukać w kabelkach :bajer: .
...zastanawiam sie jeszcze nad "obejsciem" bezpiecznika swiec i podaniu plusa bezposrednio na plus przekaznika swiec. Zastanawiam sie tylko czy bedzie to bezpieczne i czy nie popali mi przewodow i swieczek. Co o tym myslicie??
Sztomel pisze:w Twoim silniku (M47) masz w kolektorze ssącym zawory klapowe sterowane jednym cięgnem za pomocą siłownika podciśnieniowego, wg mnie tutaj będzie tkwił Twój problem, albo będzie zacięte cięgno sterujące tymi klapami, albo zerwane mocowanie cięgna do siłownika podciśnieniowego albo uszkodzony (nieszczelny) sam siłownik podciśnieniowy lub wężyk podciśnienia do niego idący ewentualnie elektrozawór, który podaje podciśnienie na siłownik
...tak mam silnik M47, z tym ze w 136KM jednostce nie montowali klapek w kolektorze ssacym. Dopiero klapki zostaly dodane do motoru 2.0D CR 150KM no i 3.0D V6.
Sztomel pisze:ładny mi to TDI :chytry:
...hehe zgadzam sie z Toba w 100% :pub: kupa zlomu i nic wiecej :D
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 16:47 przez lukas87, łącznie zmieniany 2 razy.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 05, 2010 13:41

lukas87 pisze:..zastanawiam sie jeszcze nad "obejsciem" bezpiecznika swiec i podaniu plusa bezposrednio na plus przekaznika swiec. Zastanawiam sie tylko czy bedzie to bezpieczne i czy nie popali mi przewodow i swieczek. Co o tym myslicie??
lukas87,na początek weź żarówkę z kawałkiem kabla (lub miernik) i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawia się prąd na świeczkach.Jeśli się nie pojawi,to już "z grubsza" będziesz wiedział gdzie wsadzić paluchy :bigok: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » pt lut 05, 2010 15:34

Odepnij czujnik tęperatury i sprobuj odpalic auto , kopcenie nie zawsze wynika z tego ze idzie paliwo ale nie moze odpalic , lecz jak jest uboga mieszanka np za duzo powietrza to tez bedzie podkapcał , bynajmniej takie jest moje zdanie . Ja bys sprawdził co w przewodach swita. A te objawy nie zawczeły wystepowac po wymianie filtrów itp ? Poszukac w elektronice tez nie zaszkodzi , auto szarpało czy cos w tym stylu ? spadek mocy itp ?


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 125 gości