mity i kity czyli problemy z silnikami tdi???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mity i kity czyli problemy z silnikami tdi???
Znajomy nosi się z zamiarem kupna diesla (1,9) mk3 lub seata ibizy (rocznikami 97-99) zaprzyjażniony mechanik odradził mu kupno silnika tdi ze względu na awarie turbin i duże koszty naprawy. Jak to jest z tą awaryjnością?? tdi czy sdi?? pozdr
Ostatnio zmieniony wt mar 14, 2006 19:11 przez Psitotito, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: mity i kity czyli problemy z silnikami tdi???
Ze wsi ten mechanik? Czy on same zuki i nysy naprawial? A moze ten znajomy zapowiedzial ze ten mechanik bedzie mu serwisowal to auto? Zalecam zmiane mechanika.. Koszty napraw duze nie sa, turbina siada z winy zlego uzytkowania auta.. TDI czy CDI? TDI to VW a CDI to mercedes..Psitotito pisze:zaprzyjażniony mechanik odradził mu kupno silnika tdi ze względu na awarie turbin i duże koszty naprawy. Jak to jest z tą awaryjnością?? tdi czy cdi?? pozdr
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Re: mity i kity czyli problemy z silnikami tdi???
z tą awaryjnością turbiny to MIT , przerabiałem i wałkowałem już ten temat – ona może wytrzymać tyle ile silnikPsitotito pisze:Znajomy nosi się z zamiarem kupna diesla (1,9) mk3 lub seata ibizy (rocznikami 97-99) zaprzyjażniony mechanik odradził mu kupno silnika tdi ze względu na awarie turbin i duże koszty naprawy. Jak to jest z tą awaryjnością?? tdi czy cdi?? pozdr
co do kosztów to regeneracja turbiny, wraz z jej wymianą to gdzieś około 1000 zł
żywotność turbiny w dużym stopniu zależy od tego jak silnik był użytkowany, dla przykładu ja mam golfa 3 TDI , przebieg ponad 250 000 tys i odpukać na razie wszystko OK.
poczytaj w necie o turbinach – ja z całą pewnością polecam silniki Ci TDI
pozdrawiam Dominik
KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L
KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
w zaleznosci od modelu tdi, ale turbo mozna czasem kupic nowe za ok.1200, regeneracja chyba ok.800 w zaleznosci od klienta i zakladu, czasami pewnie taniej uzywane mozna jeszcze taniej ale nie wiadomo czy jest sens.
a poza tym to MIT, tak jak Gitner, powiedzial, pewnie mechanik ze wsi i nie bedzie umial nic zrobic to gada bzdury. Gdyby sie psuly to kto by te auta chcial produkowac? Jak dla mnie TDI to jeden z lepszych silnikow
a poza tym to MIT, tak jak Gitner, powiedzial, pewnie mechanik ze wsi i nie bedzie umial nic zrobic to gada bzdury. Gdyby sie psuly to kto by te auta chcial produkowac? Jak dla mnie TDI to jeden z lepszych silnikow
Ostatnio zmieniony wt mar 14, 2006 20:43 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI ma takie same problemy jak inne furaki, głównie elektronika. turbiny mają inną konstrukcje niż te stare ale parametry podobne, tylko lepiej podane. głupoty chopek gada, olej odpowiedni i w wystarczającej ilości, bez zbędnych głoopot i przy przestrzeganiu zasad jakie rządzą doładowanymi silnikami i lata bedzie jeszcze jeździł. a co do SDI...hmm jak jeździ tylko po mieście to niech se kupi, bo to idealny samochodzik na zakupy ale w trasie można go zamęczyć.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Siniki TDI to bardzo dobre, oszczędne i przy tym dynamiczne silniki. Tak na przykład kolega ma Toyotę Coorollę z silnikiem chyba Peugeota (lub innego Francuza) i w porównaniu z moim Golfem wychodzi jak substytut samochodu. A co do trwałości i usterkowości to nie odkryję Ameryki jeżeli stwierdzę, że zależy to od dbałości o auto.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Dzieki dziurom w asfalcie to fele i opony padaja...Per pisze:A co z przepływomierzami ponoć szybko padają dzięki dziurawym drogom
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości