Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » wt sty 26, 2010 09:31

antojuja pisze:wg mnie to nie pompa tylko soft, sledze temat non stop i z tego co widze to tylko korekcja softu tu pomoze i to tez nie kazdy potrafi dobrze zrobic, sprawdzony jest jantar1
Dokładnie.
Mój golf jest tego przykładem.



lw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 14:44
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: lw » pn lut 01, 2010 01:56

mam to samo w bmw tds(drgawki)
myślałem nad wstawieniem stabilizatora napięcia pomiędzy pompą a sterownikiem.
trzeba o tym pogadać z jakimś elektronikiem
może w sterownikach coś wysiada?(kondensatory)??????
pozdrawiam..........



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt lut 02, 2010 02:26

lw pisze:mam to samo w bmw tds(drgawki)
myślałem nad wstawieniem stabilizatora napięcia pomiędzy pompą a sterownikiem.
trzeba o tym pogadać z jakimś elektronikiem
może w sterownikach coś wysiada?(kondensatory)??????
pozdrawiam..........
a jaki masz nastawnik? potencjometryczny czy indukcyjny?



lw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 14:44
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: lw » wt lut 02, 2010 23:52

indukcja 95r.

skacze dawka,kat, i obroty na kompie.
kąt to przez łańcuch, jest wyciągnięty...



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr lut 03, 2010 12:57

w domu tez jest e34 tds, objawy byly podobne dodatkowo lubil zgasnac przy jezdzie na luzie, po czyszczeniu nastawnika przeszlo, sprawdz mu czujnik temp cieczy i czujnik temp powietrza (pelni on role przeplywki) wkrecony jest od spodu w kolektor ssacy pomiedzy 1 a 2 cylindrem, tak jest tylko w e34 natomiast w e36 tez ale tylko z metalowym kolektorem jesli kolektor jest plastikowy to juz wtedy jest przeplywka i brak tego czujnika temp powietrza w kolektorze, kat mozesz mu przeciez skorygowac mimo zuzytego lancucha
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 13:01 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

Post autor: GUPETTO » śr lut 03, 2010 19:10

Drgawki ustapiły po wymianie nastawnika.
Ale dalej jest problem odpalania, dymi nie przepalona ropa, dawka na kompie swiruje i chodzi jak by na 3 cylindrach, a jak sie zagrzeje to reka odjać wszystko idealnie, pompiarz mi mowił ze dół pompy, czy to realne,ma tam co sie psuć by byly takie objawy??



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » śr lut 03, 2010 22:16

jaro001 pisze:
antojuja pisze:wg mnie to nie pompa tylko soft, sledze temat non stop i z tego co widze to tylko korekcja softu tu pomoze i to tez nie kazdy potrafi dobrze zrobic, sprawdzony jest jantar1
Dokładnie.
Mój golf jest tego przykładem.
A moj jest przykladem ze to nie to bo drgania sie nasilily po zmianie softu. U mnie to raczej pompa i jej nastawnik.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

-Balzak-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 04, 2010 23:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: -Balzak- » czw lut 18, 2010 17:03

A mnie polecił jeden mechanik, żebym zatankował do pełna i wlał płyn do czyszczenia wtrysków STP, i też tak właśnie zrobiłem, zdziwienie moje było jak po przejechaniu ok 50 Km (Miasto) drgawki ustąpiły nie mal do zera w skali od 1 do 10 "7" nawet moja żona się zdziwiła i odrazu to zauważyła, aż miło teraz się do świateł podjeżdza :bigok: a przejechałem już w sumie prawie 400 Km tylko (Miasto)
Teraz też za jakieś 1,5 tyg. bede cały bak tankował to wleje znowu cała butelke tego płynu, zobaczymy czy znikną całkowicie czy też nie.Moze to być oczywiście zbieg okoliczności, że w tym czsie co wlałem płyn drgawki poprostu same od siebie ustąpiły.
Pojeżdzimy to zobaczymy, dam znać na forum za ok. 2 tyg. czy coś się zmieniło.

[ Dodano: 18 Lut 2010 16:07 ]
Podaje linka jak by ktoś chciał sobie wlać i spróbować.
http://www.allegro.pl/item897231355_stp ... iesel.html



Awatar użytkownika
jantar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 19, 2007 11:32
Lokalizacja: BRODNICA
Kontakt:

Post autor: jantar1 » czw lut 18, 2010 20:37

czajaa22 pisze:
jaro001 pisze:
antojuja pisze:wg mnie to nie pompa tylko soft, sledze temat non stop i z tego co widze to tylko korekcja softu tu pomoze i to tez nie kazdy potrafi dobrze zrobic, sprawdzony jest jantar1
Dokładnie.
Mój golf jest tego przykładem.
A moj jest przykladem ze to nie to bo drgania sie nasilily po zmianie softu. U mnie to raczej pompa i jej nastawnik.
Napisz kto Ci robił soft bo na pewno nie ja -skoro drania masz nadal !
Pewnie po prostu masz modyfikację mającą na celu zwiększenie mocy albo poprawiającą zapalanie (korektę map startowych) ale to zupełnie inne zagadnienia (usuwanie drgawek to zupełnie inna modyfikacja)


[url=http://www.diesel-tuning.pl/galeria.php][b][color=darkblue]DIESEL-TUNING.PL & TD[/color][color=red]I[/color][color=darkblue]-RACING.PL [/b][/url][/color]
Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię, Brodnica kujawsko-pomorskie

Salvatore769
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:58
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Salvatore769 » czw lut 18, 2010 21:41

Podepne sie,choc troche inne podrygi; bo widze, ze jest na linii Pan z Brodnicy.
Tak was chwala, tak wiec zamierzam do Was zadzwonic z moim ( i jak inni pisza tysiacu innych !!!) problemem drgawek na jalowym ( i tylko na jalowym !!!)? Silnik 1,9 tdi 105KM (octavia), SLYNNY BXE i jego slynne podrygi, jakby zaplon na garze lekko wypadal. Czy jest na to lekarstwo ??? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
jantar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 19, 2007 11:32
Lokalizacja: BRODNICA
Kontakt:

Post autor: jantar1 » śr lut 24, 2010 10:31

Salvatore769 pisze:Podepne sie,choc troche inne podrygi; bo widze, ze jest na linii Pan z Brodnicy.
Tak was chwala, tak wiec zamierzam do Was zadzwonic z moim ( i jak inni pisza tysiacu innych !!!) problemem drgawek na jalowym ( i tylko na jalowym !!!)? Silnik 1,9 tdi 105KM (octavia), SLYNNY BXE i jego slynne podrygi, jakby zaplon na garze lekko wypadal. Czy jest na to lekarstwo ??? Pozdrawiam.
Kolego nie gniewaj sie ale to trochę inny temat inne zagadnienie inny silnik ( PD ) - na to nie mam gotowej recepty. Czasami podobno serwisy wgrywały jakiś upgrade i zjawisko ustępowało niekiedy to była po prostu wina źle działającego czujnika położenia wału ale nie zawsze...
Może jest ktoś na forum komu serwis wgrał taką poprawkę ( aktualizację softu) ? która pomogła -warto by a to zerknąć.


[url=http://www.diesel-tuning.pl/galeria.php][b][color=darkblue]DIESEL-TUNING.PL & TD[/color][color=red]I[/color][color=darkblue]-RACING.PL [/b][/url][/color]
Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię, Brodnica kujawsko-pomorskie

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » śr lut 24, 2010 20:08

czajaa22 pisze:A moj jest przykladem ze to nie to bo drgania sie nasilily po zmianie softu. U mnie to raczej pompa i jej nastawnik.
nie zmiana softu, a zmiany w sofcie! jantar1 ma tu całkowitą rację :grin: dajcie sobie spokój z pompami, nastawnikami itd. ja to wszystko przerobiłem. po wgraniu "poprawionego" softu u jantar1 w Brodnicy(pozdr.) nawet raz nie zatrzęsło, a było to blisko rok temu.



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » czw lut 25, 2010 09:48

jaradeus pisze:
czajaa22 pisze:A moj jest przykladem ze to nie to bo drgania sie nasilily po zmianie softu. U mnie to raczej pompa i jej nastawnik.
nie zmiana softu, a zmiany w sofcie! jantar1 ma tu całkowitą rację :grin: dajcie sobie spokój z pompami, nastawnikami itd. ja to wszystko przerobiłem. po wgraniu "poprawionego" softu u jantar1 w Brodnicy(pozdr.) nawet raz nie zatrzęsło, a było to blisko rok temu.
Dokładnie.



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » czw lut 25, 2010 19:30

jaro001, hmm co masz na mysli jakei zmiany? W lato bedzie wymiana pompy i korekta softu i zoabczymy jak nie bedzie zmian to bedziemy dzialac dzialac dalej ale u mnie na tej pompie co mam teraz ewidentnie podczas drgawek nastawy wariuja na vagu widac!!


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości