chłodnica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
chłodnica
Witam wszystkich - otóż zaistniał dziś mały problem , jadąc do sklepu silnik miał już 90 na piecu ni stąd ni z owąd zapaliła się lampka i zabuczał brzęczyk informując uprzejmie że nastąpiła usterka w układzie chłodzenia.Więc posłusznie stanąłem w miejscu nabliżej dozwolonym , zgasiłem silnik i postanowiłem klekocika przebadać wstępnie .Otóz wstępna diagnoza brzmi :w zbiorniczku zbyt mało płynu, nie pokrywał czujnika , górny wąż ciepły , dolny zimny czyli byłoby ok.Dolałem płynu do kreski max w zbiorniczku -akurat miałem literek w kuferku , odpaliłem auto i żadnych niespodzianek więc jadziem do dom. Po powrocie tekturka pod auto i chwila pracy silnika -nastąpiło wytłumaczenie całego problemu w prawym dolnym rogu chłodnicy zrobiwszy się mały dziurek i stąd ten komunikat.Teraz jest pytanie : wymienić chłodnię na sprawną używkę ,dać do naprawy ,czy zalać dieselkowi uszczelniacza do chłodnic.Proszę o wasze sugestie i najbardziej racjonalne i tanie rozwiązanie. Zaznaczam że z kasą u mnie bardzo kiepsko .Z góry dzięki za odpowiedzi.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tego lepiej nie zalewaj bo ludzie na forum piszą, że się potem osad z tego dodatku osadza wszędzie i są kłopoty bo cały układ zasyfiony..wielblad2 pisze:,czy zalać dieselkowi uszczelniacza do chłodnic.
Jak da radę to zaspawać to czemu nie spróbować, choć to cienka "blacha" i może być kłopot.. Ale jak pokażesz gościowi to ci powie czy da redę czy nie.. a ile to może kosztować z 20-40zł bo ile to roboty w końcu.. A używana chłodnica- hmm będzie drożej a gwarancja, że nieuszkodzona też niewielka, no chyba że z pewnego źródła i można ją sprawdzić przed zakupem..
Ja bym uszczelniacz odrzucił, co prawda skuteczny ale zaśmieca układ chłodzenia.
Sprawna używka też nie wiadomo jak długo będzie służyć.
Jeśli jest to możliwe to polecam dokładne oczyszczenie i próbę zaklejenia otworku jakąś "poxyliną" czy czymś podobnym (najtańsze rozwiązanie, tylko nie w każdym miejscu daje się zastosować)
Jeśli nie to Oddać do naprawy. Powinno być taniej niż kupić nową ( no chyba że jakiś tani i nowy zamiennik na allegro) NP. http://allegro.pl/item908419070_chlodni ... lf_iv.html
Sprawna używka też nie wiadomo jak długo będzie służyć.
Jeśli jest to możliwe to polecam dokładne oczyszczenie i próbę zaklejenia otworku jakąś "poxyliną" czy czymś podobnym (najtańsze rozwiązanie, tylko nie w każdym miejscu daje się zastosować)
Jeśli nie to Oddać do naprawy. Powinno być taniej niż kupić nową ( no chyba że jakiś tani i nowy zamiennik na allegro) NP. http://allegro.pl/item908419070_chlodni ... lf_iv.html
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 20:22 przez luis-22, łącznie zmieniany 1 raz.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości