Wymiana panewek
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana panewek
Witam.
Ostatnio odebrałem samochód od naprawcy i radośnie stwierdził, że panewki hałasują i lepiej żebym nie jeździł bo może być na dniach niemiło:/ Chciałem zapytać czy dam radę wymienić to sam. Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze albo czy trzeba coś tam ustawić etc. Trzeba wyciągać silnik? Mechanik powiedział, też że wał może być do wymiany. Ile taka frajda kosztuje?
Pozdrawiam, Dawid.
Ostatnio odebrałem samochód od naprawcy i radośnie stwierdził, że panewki hałasują i lepiej żebym nie jeździł bo może być na dniach niemiło:/ Chciałem zapytać czy dam radę wymienić to sam. Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze albo czy trzeba coś tam ustawić etc. Trzeba wyciągać silnik? Mechanik powiedział, też że wał może być do wymiany. Ile taka frajda kosztuje?
Pozdrawiam, Dawid.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]
kalosh, oczywiście że panewki są do wymiany własnoręcznie... ale... jak pukaja panewki to muisz oddać najpierw wał do sprawdzenia. Tzn czy nie jest wytarty i jaki ma wymiar żeby dobrać panewki. zawsze robi sie szlif wału, aby idealnie dopasować grubości panewek. czyli oddajesz wał do szlifu oni daja do tego panewki płacisz za to około 300 PLN, do tego jeszcze uszczelniacze sztuk dwie na wał, uszczelka pod miskę, i nowy olej z filtrem... i masz komplet.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
ren; ma rację wymiana samych panewek bez szlifowania wału nic ci nie da,szkoda pieniędzy.Będziesz miał tylko satysfakcje że masz wymienione panewki a stuki jak były tak będą.-=ren=- pisze:kalosh, oczywiście że panewki są do wymiany własnoręcznie... ale... jak pukaja panewki to muisz oddać najpierw wał do sprawdzenia. Tzn czy nie jest wytarty i jaki ma wymiar żeby dobrać panewki. zawsze robi sie szlif wału, aby idealnie dopasować grubości panewek. czyli oddajesz wał do szlifu oni daja do tego panewki płacisz za to około 300 PLN, do tego jeszcze uszczelniacze sztuk dwie na wał, uszczelka pod miskę, i nowy olej z filtrem... i masz komplet.
to zalezy od mechanika... więc lepiej lokalnie popytaj, tylko od razu bierz pod uwagę renomę takiego człowieka... bo koszty nie będą małe - szlif z panewkami 300-350PLN, uszczelniacze na wał około 150PLN olej i filtr 50-80PLN lub więcej jak chcesz lepszy jakiś półsyntetyk, uszczelka pod miskeokoło 30PLN plus robocizna... dosyć duża inwestycja! więc nie warto marnować takiej kasy, na coś co po pół roku się uszkodzi przez zły montaż mechanika.kalosh pisze:A ile to kosztuje u mechanika?
Moze najpierw dla potwierdzenia diagnozy podjedź do innego lub innych mechaników i zapytaj czy oni potwierdzają stuki panewek i których czy głównych czy korbowych.
Jaki przebieg masz auta i jaki rok??
Przebieg to ciężko stwierdzić:) Licznik pokazuje 245 tysi, ale sądząc po zużyciu to chyba ma jeszcze raz tyle. Rok 93. Objawy są takie że przy rozgrzanym oleju piszczy kontrolka przy 2tys obrotów, poza tym grzechocze w silniku jak jest rozgrzany i ma około 2-2,5 tyś obrotów. Byłem u mechanika jednego i sam to stwierdził bez mojego słowa. Mierzone było ciśnienie oleju na rozgrzanym i jest bardzo słabe.
PS. W ogóle gość mi powiedział, że rozrząd mogę mieć zużyty i też będzie można go wymienić. Jakie są objawy zużytego rozrządu? Czy rozrząd to jest to czy coś tam jeszcze trzeba, wałki, srałki itp:P:
http://www.allegro.pl/item818552922_zes ... a_vat.html
PS. W ogóle gość mi powiedział, że rozrząd mogę mieć zużyty i też będzie można go wymienić. Jakie są objawy zużytego rozrządu? Czy rozrząd to jest to czy coś tam jeszcze trzeba, wałki, srałki itp:P:
http://www.allegro.pl/item818552922_zes ... a_vat.html
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 11:47 przez kalosh, łącznie zmieniany 3 razy.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Chciałbym podczepić sie pod temat i zapytać: Słysze stuki metaliczne w silniku jak się rozgrzeje i jadę pod górkę(jak jest obciążony)-podejrzewam panewki czy w związku z tym powinienem mieć słabe ciśnienie oleju??? U mnie to nie występuje. Nie włancza się kontrolka ciśnienia oleju i nic nie brzęczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości