Witam,
dość nietypowy problem. Gdy odpalam samochód, to czasami w fotelu kierowcy i pasażera w części lędźwiowej ( łączenie oparcia i siedziska fotela ) wyczuć można delikatne drgania. Na kierownicy, czy też całej budzie już nie. Gdy wcisnę sprzęgło opisywane drgania ustają i już się nie ujawniają. Czasami w ogólę ich nie ma. Jeśli już, to głównie na zimnym silniku... W trakcie przyśpieszania również czasem da się je wyczuć, ale wyłącznie właśnie w części lędźwiowej fotela. Ogólnie drgania nie są jakieś strasznie duże, powiedziałbym nawet że są delikatne, ale wyczuwalne. Samochód zachowuje się tak od momentu zakupu, tj pół roku. Siła drgań nie zmieniła się od tej pory ( tak przynajmniej mi się wydaje ). Biegi wchodzą delikatnie ( tylko gdy jest zimno, tj poniżej -2C to przez ok. krótką chwilę, zanim się olej nie nagrzeje to troszkę trudniej - sama gałka, poza tym idealnie ), sprzęgło delikatnie pracuje, silnik równo, nie telepie budą przy odpalaniu, czy gaszeniu ( a jeśli już, to śladowe drgania ) ... Jak tak czytam, to opcji jest dużo... Począwszy od koła dwumasowego ( najczęściej się pojawia ), przez poduszki pod silnikiem, aż po poduchy pod skrzynią. Dodam, że samochód zanim go kupiłem miał stłuczkę... Od czego zacząć ?
Pozdrawiam
Dziwne drgania samochodu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Mr.Figiel
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob sty 09, 2010 19:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja bym proponował najpierw zobaczyć od spodu tłumik środkowy, połóż się pod samochodem i sprawdż czy ma dobrze przykręcone zaczepy, możliwe że obejmy się poluzowały i drgania z tłumika który jest mniej więcej w tym miejscu przenoszą się na drga nie fotela, nie musi to być od razu problem z podzespołami silnika, czasami najprostrze rozwiązania są najlepsze
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 19:10 przez Mr.Figiel, łącznie zmieniany 1 raz.
O tym nie pomyślałem przyznam się szczerze. A co w tym przypadku wspólnego mogłaby mieć temperatura, bo tak jak pisałem najczęściej przy zimnym silniku te drgania są odczuwalne. Ale sprawdzę i to.. w sobotę akurat będzie okazja, bo samochód pójdzie na podnośniku do góry.Mr.Figiel pisze:Ja bym proponował najpierw zobaczyć od spodu tłumik środkowy, połóż się pod samochodem i sprawdż czy ma dobrze przykręcone zaczepy, możliwe że obejmy się poluzowały i drgania z tłumika który jest mniej więcej w tym miejscu przenoszą się na drga nie fotela, nie musi to być od razu problem z podzespołami silnika, czasami najprostrze rozwiązania są najlepsze
Temperatura ma sporo do powiedzenia.
Ja mam tak, że jak jest zimny to przy 3000obr/min w środku auta takie drżenia się pojawiają że aż wszystko brzęczy. jak jest ciepły to wszystko cicho.
Metal pod wpływem temperatury zmienia swoją objętość, więc jak jest ciepły to już o coś nie zaczepia
Fizyka się kłania
Ja mam tak, że jak jest zimny to przy 3000obr/min w środku auta takie drżenia się pojawiają że aż wszystko brzęczy. jak jest ciepły to wszystko cicho.
Metal pod wpływem temperatury zmienia swoją objętość, więc jak jest ciepły to już o coś nie zaczepia
Fizyka się kłania
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 213 gości