Czujnik predkości i trzęsienie autkiem POMOCY!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
waszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 26, 2009 23:57
Lokalizacja: Korsze/Olsztyn

Post autor: waszek » sob sty 23, 2010 16:14

Witam!
Mam golfa III 1.9 TDI i mam ten sam problem wymieniłem czujnik prędkościomierza i nadal jest to samo szarpie na 4 i 5 biegu. Tez mi podpowiedzieli zęby wymienić czujnik na ten od pasata i zobaczyć co się będzie działo.



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » wt lut 02, 2010 12:40

damcio151 pisze:pompę lub nastawnik .
kolego jest taka sprawa jak już pisałem jest kolega co wymieniał pompy i nadal to samo ja dziś podmieniłem sterownik silnika(ecu) i nic to nie dało nie mam pojęcia czemu tak sie dzieje podpowiedz jeszcze jakieś sugestie bo już głupi jestem

[ Dodano: 02 Lut 2010 11:47 ]
aha chciałem jeszcze na "krótko" podłączyć sie bezpośrednio z impulsatora ale w audi a4 w impulsatorze sa tylko 2 piny jeden brązowy a drugi brązowy z czerwonym paskiem a 43 pin w ecu jest niebiesko biały wiec juz zgłupiałem i nie wiem pod który sie wpinać tutaj na forum jest opisane jak to zrobić ale wy macie impulsatory z 3 aktywnymi pinami i trzeba sie podpinać pod środkowy czyli biały
poza tym sprawdzałem czy jest przejście miernikiem miedzy pinami w impulsatorze (kostce) a tym pinem 43 i nie było, i tu moje pytanie gdzie pin 43 w audi może biedź??? jak nie prosto do impulsatora???może ktoś ma schemat poszukam jeszcze na forum audi ale jak by ktoś miał auto datę to tam pewnie jest to opisane

[ Dodano: 02 Lut 2010 11:47 ]
tu link do tego opisu z impulsatorem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167227



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 02, 2010 14:13

u Twojego kolegi może być to wina wtrysku sterującego
jarek3251 pisze:aha chciałem jeszcze na "krótko" podłączyć sie bezpośrednio z impulsatora
gdzie się podłączyć ?
jarek3251 pisze:a 43 pin w ecu jest niebiesko biały
damcio151 pisze:kabelek niebiesko-biały, pin w ECU 43
:-"
powiedz jeszcze jaki silnik w tej audi siedzi
i następnym razem jak nie odpisuje dłużej to przypomnij się na PW ... za dużo tematów, czasem nie ogarniam :helm:



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » wt lut 02, 2010 14:18

silnik to taki jak u kolegi tamtego czyli 1Z tdi on ma identyczne objawy jak ja wymieniał pompę nastawniki ja podmieniałem ecu, czyściłem 2 razy nastawnik podmieniałem wtrysk sterujący remont silnika był tez poł roku temu i nic

[ Dodano: 02 Lut 2010 13:20 ]
damcio151 pisze:jarek3251 napisał/a:
aha chciałem jeszcze na "krótko" podłączyć sie bezpośrednio z impulsatora

gdzie się podłączyć ?
chciałem bezpośrednio ecu połączyć z impulsatorem ale nie wiem jak sie wpiąć i który jeśli to wogole możliwe jest bo w audi sygnał podobno idzie do licznika i z licznika dopiero do ecu na 43 pin

[ Dodano: 02 Lut 2010 13:21 ]
damcio151 pisze:i następnym razem jak nie odpisuje dłużej to przypomnij się na PW ... za dużo tematów, czasem nie ogarniam
ok



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 02, 2010 15:02

jarek3251 pisze:silnik to taki jak u kolegi tamtego czyli 1Z tdi
pin w ECU ten sam
jarek3251 pisze:chciałem bezpośrednio ecu połączyć z impulsatorem ale nie wiem jak sie wpiąć i który jeśli to wogole możliwe jest bo w audi sygnał podobno idzie do licznika i z licznika dopiero do ecu na 43 pin
u Ciebie też , czyli najpierw do licznika i później z licznika do ECU
czemu nie chcesz obciąć przewodu od ECU ?



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » wt lut 02, 2010 15:14

damcio151 pisze:u Ciebie też , czyli najpierw do licznika i później z licznika do ECU
czemu nie chcesz obciąć przewodu od ECU ?
obciąłem i tak jeżdżę ale chce dojść co mu jest i może coś z sygnałem jest nie tak od licznika??



Awatar użytkownika
tomolowski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:49
Lokalizacja: Slask

Post autor: tomolowski » wt lut 02, 2010 17:43

Moze sprobowac podmienic liczniki z innej a4



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » wt lut 02, 2010 18:25

mam licznik inny ale juz sam nie pamietam czy wogóle to cos dało jak zmieniałem ale chyba nie

[ Dodano: 02 Lut 2010 21:01 ]
damcio151 pisze:u Twojego kolegi może być to wina wtrysku sterującego
gadałem przed chwila z tym kolego pisze ze pompę wymienił z Passata b5 afn jego auto drugie i to samo bez zmian. co jest z tymi autami???????????????
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 22:26 przez jarek3251, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 02, 2010 22:30

jarek3251, szarpanie powoduje albo nastawnik, albo pompa, albo wtrysk sterujący, przy czym u Ciebie będzie to albo nastawnik , albo pompa, gdyż po zdjęciu wtyczki z impulsatora przestaje szarpać
logi 013 po czyszczeniu nie są wcale idealne, na jednym wtrysku widać sporą odchyłkę co świadczyło by o brudnym/zużytym(delikatnie) nastawniku
chcesz się bawić z tym, wydawać pieniądze to kup używany nastawnik ( w stanie niewiadomym , może być to samo ) , ewentualnie pompę z nastawnikiem , ale ten sam efekt uzyskasz oślepiając ECU i zawsze to pieniądze zaoszczędzone
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 22:30 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » śr lut 03, 2010 10:31

ale kolega tez ma identyczne objawy i przechodzi mu tylko po odpięciu pinu43 a pompę wymieniał od silnika afn którym jeździ jako2 drugim autem na codzien i w afn nie było szarpania a po przełożeniu do audi szarpanie pozostało wiec nie wiem czy widzę sens wymiany tego skoro ma to nic nie pomoc



elektrykpe13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 07:32
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: elektrykpe13 » czw lut 11, 2010 13:26

Panowie , czy któremuś udało się wreszcie dojć co jest przyczyną tego szarpania ?
Czekam z niecierpliwością bo od miesiąca jeżdżę z wyciągniętą wtyczką od impulsatora.
Piszcie coś bo nie wiem ile mam uzbierać kasy na naprawe.



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » czw lut 11, 2010 13:34

jeszcze sie chyba nie urodził ten co by doszedł czego to jest przyczyna ](*,)



Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakobe » czw lut 11, 2010 16:15

Ja się podepnę bo nie wiem czy to dokładnie o to chodzi a mianowicie.

U mnie była regenerowana pompa wtryskowa wszystko było ok przez 7miechów, potem zauważyłem właśnie szarpanie od 1-2tys obrotow jak delikatnie gaz naciskam, oraz jak stoje na jałowym to silnik się trzęsie i pracuje tak dziwniej. Wystarczy go ponownie uruchomić i wszystko znika pracuję normalnie i nie szarpie.

Zauważyłem też że jak jeżdżę do 130km/h na 5 biegu czyli troszkę poniżej 3tys obrotów auto po zatrzymaniu chodzi normalnie i nie szarpie, ale jak tylko jadę 140km/h to już po zatrzymaniu zaczyna robić te objawy jak pisałem.

Dodam też że jak tylko chwilę jadę te 140 czy 160 (czyli np wyścig ze świateł)to luz, ale wystarczy że z 1-2km tak jadę to wtedy załącza mu się ten tryb. Zrobiłem program też mając nadzieję że to coś zmieni ale nic się w tej kwesti nie zmieniło.

Nie jest to jakieś uciążliwe, ale nie było tego wcześniej, jeżdze już tak rok i nie ma problemu, ale wolałbym żeby tego nie było.

Czy to nastawnik?

Ktoś może pokazać gdzie znajduję się ten czujnik prędkości w AFN, albo czy tam też działa ten patent z obcinaniem kabelka jak w 1Z?

Z góry dzięki



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » czw lut 11, 2010 20:27

Jakobe pisze:Ja się podepnę bo nie wiem czy to dokładnie o to chodzi a mianowicie.

U mnie była regenerowana pompa wtryskowa wszystko było ok przez 7miechów, potem zauważyłem właśnie szarpanie od 1-2tys obrotow jak delikatnie gaz naciskam, oraz jak stoje na jałowym to silnik się trzęsie i pracuje tak dziwniej. Wystarczy go ponownie uruchomić i wszystko znika pracuję normalnie i nie szarpie.

Zauważyłem też że jak jeżdżę do 130km/h na 5 biegu czyli troszkę poniżej 3tys obrotów auto po zatrzymaniu chodzi normalnie i nie szarpie, ale jak tylko jadę 140km/h to już po zatrzymaniu zaczyna robić te objawy jak pisałem.

Dodam też że jak tylko chwilę jadę te 140 czy 160 (czyli np wyścig ze świateł)to luz, ale wystarczy że z 1-2km tak jadę to wtedy załącza mu się ten tryb. Zrobiłem program też mając nadzieję że to coś zmieni ale nic się w tej kwesti nie zmieniło.

Nie jest to jakieś uciążliwe, ale nie było tego wcześniej, jeżdze już tak rok i nie ma problemu, ale wolałbym żeby tego nie było.

Czy to nastawnik?

Ktoś może pokazać gdzie znajduję się ten czujnik prędkości w AFN, albo czy tam też działa ten patent z obcinaniem kabelka jak w 1Z?

Z góry dzięki
u ciebie to raczej wtrysk sterujacy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości