Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								Haki							
- _
  
- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Haki » pn lut 01, 2010 23:16
			
			
			
			
			Z kolegą krzysbiker - długo na GG rozpatrywaliśmy temat powietrza w filtrze,
Jak dla mnie głównym winowajcą jest zaworek - podgrzewacz... dlatego zrobi jutro testy ...
Ja się zastanawiam nad czymś  zupełnie innym koledzy ...
http://moto.allegro.pl/item891982396_fi ... i_tdi.html   wkład
http://moto.allegro.pl/item907720727_fi ... _9_td.html   pucha...
Bez zaworków - za to z wymiennym wkładem do którego dostajemy oring - uszczelkę ...  

Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez  ON
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Neoarti							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 894
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
- Lokalizacja: Toruń
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Neoarti » wt lut 02, 2010 07:08
			
			
			
			
			można też założyć filtr od innego diesla który ma 4 króćce i będzie ok tylko wtedy paliwo nie będzie podgrzewane też o tym myślałem kupując ostatnio filtr ale gość w sklepie mi odradził jestem pewien że jak wyeliminujemy zaworek to będzie ok
			
									
									
		
		
				NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Haki							
- _
  
- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Haki » wt lut 02, 2010 10:15
			
			
			
			
			Neoarti pisze:można też założyć filtr od innego diesla który ma 4 króćce i będzie ok tylko wtedy paliwo nie będzie podgrzewane też o tym myślałem kupując ostatnio filtr ale gość w sklepie mi odradził jestem pewien że jak wyeliminujemy zaworek to będzie ok
Neoarti = u mnie i tak nie ma podgrzewacza - jest zwykły zaworek ORI od przelewu - więc dla mnie mała strata. Za to w nowym filtrze masz to wyeliminowane i nie powinno być problemów.
Zobaczymy co kolega krzysbiker napisze - bo powiedziałem mu by odłączył przelew i zrobił na krótko rurką...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez  ON
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 kurakk
- Mały gagatek
  
- Posty: 53
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
- Lokalizacja: Rogów
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kurakk » wt lut 02, 2010 10:16
			
			
			
			
			W nowszych golfach i nie tylko są stosowane już fitry z czterema króćcami, przypuszczam że tam też jest cos w rodzaju podgrzewacza skoro idzie tam wężyk z powrotu pompy tylko że juz szczelnie zamknięty w obudowie. Myśle że taki filtr jak najbardziej możnaby zastosować i powinno to rozwiązać wszelkie problemy. Z drugiej strony zastanawia mnie tak naprawdę rola tego podgrzewacza, bo z tego co wiem co paliwo powracacające ma orzewać filtr. Przy mrozie np -20 st to chyba nie tak od razu to paliwo które wraca z pompy jest ciepłe i mysle że tak naprawde mogłoby wogóle nie być tam tego podgrzewaczo-zaworka tylko połączyć ze sobą przewody na stałe a filtr poprostu zamontować z dwoma króćcami. Nie jestem fachowcem i nie wiem czy naprawde aż tak wielką rolę sprawuje ten podgrzewacz wiec może niech się wypowie ktoś kto ma z tym doświadczenie czy naprawde on tam musi być.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Haki							
- _
  
- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Haki » wt lut 02, 2010 10:22
			
			
			
			
			kurakk pisze:W nowszych golfach i nie tylko są stosowane już fitry z czterema króćcami, przypuszczam że tam też jest cos w rodzaju podgrzewacza skoro idzie tam wężyk z powrotu pompy tylko że juz szczelnie zamknięty w obudowie. Myśle że taki filtr jak najbardziej możnaby zastosować i powinno to rozwiązać wszelkie problemy. Z drugiej strony zastanawia mnie tak naprawdę rola tego podgrzewacza, bo z tego co wiem co paliwo powracacające ma orzewać filtr. Przy mrozie np -20 st to chyba nie tak od razu to paliwo które wraca z pompy jest ciepłe i mysle że tak naprawde mogłoby wogóle nie być tam tego podgrzewaczo-zaworka tylko połączyć ze sobą przewody na stałe a filtr poprostu zamontować z dwoma króćcami. Nie jestem fachowcem i nie wiem czy naprawde aż tak wielką rolę sprawuje ten podgrzewacz wiec może niech się wypowie ktoś kto ma z tym doświadczenie czy naprawde on tam musi być.
Rozmawiałem dziś rano ze znajomym == ma MKV w TDi 2.0 i ma własnie taki filtr o jakim pisałem wcześniej ,że chcę kupić.
W środku nie ma żadnego zaworka czy podgrzewacza. Jest tylko wkład.. i na tym koniec.
Widać koncern zmienił koncepcję filtrów od czasu MK4 - bo pewnie nie jedną akcję z powietrzem w układzie mieli od klientów. Jak paliwo jest ok ..+ jakiś dodatek na zimę ewentualnie dolewany = to rola podgrzewacza mija się dla mnie z celem.
Kupię taki filtr - odetnę te mocowania po bokach i wpakuje do siebie. Podejrzewam ,że powietrze zniknie..
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez  ON
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wesol							
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 9288
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wesol » wt lut 02, 2010 10:57
			
			
			
			
			mozna tak zrobic ze sie pomija to podgrzewanie filtra. w sumie to cieple paliwo w baku tez jest przydatne bo w razie co to nam nie zamarznie ropa w nim. Ojciec tka mial ze wracal do domu a tu nagle berlingo zaczyna przerywac i kaput. Odpalil za kilka minut i przejechal znowu moze z 2 km i kaput. Dojechal do stacji i zalal depresatory itp oraz swierzego paliwa i nadal kaput. No to gazeta pod bak i podgrzewamy. Auto ma reczna pompke( taka gruszke) wiec podpompowalismy, odpalilismy pochodzil moze jeszcze z 15 minut z przerwami i dalej juz pojechalismy. Zreszta mozna sobie nawet sprawdzic ze na powrocie idzi erw miare cieple paliwo. 
Dodam tylko ze to berlingo 1 czyli bez zadnych HDI itd.
			
									
									
		
		
				Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								krzysbiker							
- Mały gagatek
  
- Posty: 112
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
- Lokalizacja: Pszczyna
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: krzysbiker » wt lut 02, 2010 17:34
			
			
			
			
			no witam kolegów dzis zrobiłem ten test co pisałem wczesniej a mienowice w robocie zrobiłem kołek gumowy z twardej gumy na szlifierde go fajnie wyprofilowałem zeby niemiał jakich kolwiek kantek i przystapiłem do testów cały waz powrotny spiołem na przelot omijajac podgrzewacz jak na zdjeciu mocno zacisnołem w miejsce podgrzewacza kołek gumowy no i zaczynamy mocna przegazówa i jak zawsze kiedys   przegazowałem to leciało mnówstwo baniek a teraz mocne   

  zdziwienie ani banieczki dodam jeszcze ze miałęm zamontowany zaworek zwrotny przy którym jak go załozyłem wczesniej wiecej baniek mi leciało a tu nic  takze moja teza to tylko i wyłacznie podgrzewacz poprzez zaciaganie gdy pompa ma wiekszy opór np przez załozenie zaworków dodatkowych zwrotnych zaciaga bardziej i nieszczelnozci wychodza oring nie wytrzymuje mocniejszego przegazowania i przepuszcza tylko problem jest w podgrzewaczau aha i dodam jeszcze za jak dmuchałem do podgrzewacza tego starego zatykajac wylot to minimalnie przepuszczał dół  i teraz miałem dylemat dzis miałem do odbioru orginał podgrzewacz cena 100 zł hmm po krótkim zastanowieniu mysle se  

  na to kupie jeszcze 1 ale nie orginalny cena 25 zł montuje zakłądam org oringi i znowu zdziwienie cos ciezej wchgodził do filtra niz tamten hmm no ale wszedł podłanczam wszytko jak nalezy na zasilanie daje 2 cybanty tak na wszelki wypadek i co zero kompletne zero baniek dołanczam foty do wszystkiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e14 ... 2a49f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58a ... 92bc9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/082 ... 880bc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4f ... 57e84.html
a tu filmik   zero banieczek 
http://www.fotosik.pl/video/468be92fdd185016.html
mam nadzieje ze moje tesy sie komus przydały
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 djmatys
- Użytkownik
  
- Posty: 478
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
- Lokalizacja: Śląsk
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: djmatys » wt lut 02, 2010 17:43
			
			
			
			
			Pominięcie tzw. "podgrzewacza" to jeszcze stary trik za czasów MK2. Starsze modele miały zwykły filtr na 2 króćce, a powrót był od razu prowadzony do baku. 
Rola podgrzewacza polega na tym, że cieplejsze paliwo lepiej się spala, więc ciepła ropa z pompy niby ogrzeje o te kilka stopni filtr... ale to chyba tylko ma znaczenie przy na prawdę długich trasach.
Z moje doświadczenia wiem - albo zastosować taki filtr jak w mkV, albo pominąć "podgrzewanie" i zastosować filtr ze starszego mk2 lub podobny na 2 króćce.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								krzysbiker							
- Mały gagatek
  
- Posty: 112
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
- Lokalizacja: Pszczyna
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: krzysbiker » wt lut 02, 2010 17:52
			
			
			
			
			dokładnie kolego 
djmatys,  ale dlatych któdzy chca miec podgrzewanie przyda sie ta wiadomosc ale powiem szczerze ze jakby teraz mi banki leciał to naprawde załozył bym ten z 2 króccami zero stresu przynajmniej ale tak zastanawiam sie czy np przy - 25 stopni jakby był ten podgrzewacz to ile moze zeczywiscie porgrzac ta rope ?  i czy jezeli by było bez podgrzewania przy - 25 stopni to czy pompa np nie cierpiała by ze ma zmrozona ropke ale to chyba mechanik sie musi wypowiedziac 

 pozdrawiam
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Rafał 21							
- Forum Master
  
- Posty: 1329
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
- Lokalizacja: Slask-Zabrze
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Rafał 21 » wt lut 02, 2010 19:19
			
			
			
			
			krzysbiker pisze:k i co zero kompletne zero baniek dołanczam foty do wszystkiego 
No i Co kol.
krzysbiker,  potrzeba Cię było zmobilizować! do zasilania!!  

 Przez co masz dwa tysiaki  na podgrzewacze , filtry , zaworki . Jak zaobserwowałem wiele Ci jescze zostało kasy! . A jesteś tuż tuż  u celu  co ty zrobisz z reszta??? 

   A na marginesie! . To w naszych  vajwejach! . 90 % to nieszczelności zasilania!! . 9% inne .A 1% to awaria pompy!!.     Proszę tu nie  mylić pompy VP44  bo kolejnośc odwrotna!!  

Zawsze może być Ciut  Ciut więcej!!!
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								krzysbiker							
- Mały gagatek
  
- Posty: 112
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
- Lokalizacja: Pszczyna
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: krzysbiker » wt lut 02, 2010 19:34
			
			
			
			
			no tak kolego Rafał 21, 2 tysie w kapsie hehe tylko musze teraz obserwowac co sie bedzie działo przy - 20 czy te oringi nie zamrzna jak znpowu bede miec z tym problem jak sie pojawia bnki sram to wywale tego filtra i zakładam 2 króccowy take jak co to zdam wiadom osci w tym temacie pozdro PS  na 80 podgrzewaczy mi starczy z tego hehe
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 djmatys
- Użytkownik
  
- Posty: 478
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
- Lokalizacja: Śląsk
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: djmatys » wt lut 02, 2010 23:22
			
			
			
			
			Ja zrobiłem inny test 
 
Zbudowałem podgrzewacz paliwa innego typu. Było to "urządzenie" zamontowane bezpośrednio przed pompą wtryskową, ogrzewane wężem powrotnym z chłodnicy... Zamontowany wskaźnik temp, po rozgrzaniu pokazywał mniej więcej 90* temp paliwa. 
Na trasie, odcinek 200km, stała prędkość 100km/h :
- bez podgrzewacza 10.2 litrów (5.1 litrów / 100km)
- z podgrzewaczem 9.2 litrów (4.6 litrów / 100km)
...tak więc różnica jest. Było to na przykładzie Mk2, silnik "SB"
					Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 23:23 przez 
djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Tekilus
- Mały gagatek
  
- Posty: 106
- Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
- Lokalizacja: Sosnowiec
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Tekilus » śr lut 03, 2010 08:19
			
			
			
			
			krzysbiker pisze:teraz miałem dylemat dzis miałem do odbioru orginał podgrzewacz cena 100 zł hmm po krótkim zastanowieniu mysle se 

 na to kupie jeszcze 1 ale nie orginalny cena 25 zł montuje zakłądam org oringi i znowu zdziwienie cos ciezej wchgodził do filtra niz tamten hmm no ale wszedł podłanczam wszytko jak nalezy
 
Pytanie mam apropo tego co napisałeś. bo miałeś zamówiony podgrzewacz i piszesz że założyłeś oryginalne oringi. chodzi o oringi na podgrzewacz? Czy jakieś inne?
Tanie części samochodowe.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								krzysbiker							
- Mały gagatek
  
- Posty: 112
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
- Lokalizacja: Pszczyna
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: krzysbiker » śr lut 03, 2010 16:11
			
			
			
			
			tak kolego orginalne oringi załowzyłem cena w serwisie 12 zł z podgrzewacza ale pogrzewacz nie ogrinalny
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości