Jaki olej wlać po 0w40

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1648
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt lut 02, 2010 01:03

Od minerala nic mu się nie stanie tylko po co takie drastyczne działanie? Na rzadszym oleju jest lepsze smarowanie. No skoro zauważasz jakie braki to fakt chyba najlepiej 10w40.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt lut 02, 2010 01:04

szymekstanley pisze:pewnie troche pali, a przez to ze jest tak rzadki to gdzie moze to cieknie :grin:
to pewnie czy na pewno czy też nie??? to cieknie czy nie cieknie??? :goof:
bo jk nic z tych rzeczy to lej nadal obecny - na jakąś tam stówkę nie patrz - pełen syntetyk jest lepszy - o ile oczywiście nie pali i nie cieknie



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1648
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt lut 02, 2010 01:09

To chyba chodzi o to że trochę pali ale poza tym cieknie gdzie może ;p;D a nie że pewnie cieknie ;D hehe bo jak nie ma ubytków oleju to można 5w40 zalać



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » wt lut 02, 2010 01:11

szymekstanley pisze:pewnie troche pali, a przez to ze jest tak rzadki to gdzie moze to cieknie :grin:
Witam kolego. Jeśli silnik nie bierze więcej niż 0,5l/1000km to głupotą jest zmiana na półsyntetyk (półsyntetyk to w większości 80% mnineralnego i 20% syntetyka, więc parametrami nie jest o połowę gorszy od syntetyka, a bardziej) nie mówiąc już o przejściu na mineralny co będzie kretyństwem. Cieknięcie to też nie wina oleju. Gwarantuję, że po wymianie nawet na mineral, będzie cieknął dalej. Trzeba uszczelnić silnik :grin:
szymekstanley pisze:(nie wiem co to za szpec wlal tak rzadki olej do takiego starego auta...)
Uwierz, mi że znam osoby, które mają nabite 300 tys. i leją pełny syntetyk i silniki nie biorą grama oleju. To świadczy,że taki motorek szybko nie klęknie i jest w znakomitej formie, więc jeśli nie masz racjonalnej przesłanki do zmiany (np. branie oleju w nadmiarze) to pozostań przy syntetyku. W tej kwestii nie warto sępić kilku złotych.
Vii pisze:Niezły agent musiałbyc ze nalał syntetyka haha.. Połsyntetyka jakiegos dobrego zalej, mobil moze pozostac ;)
Tego zdania nie będę komentował. Mam jednak prośbę do kolegi, żeby nie robił ludziom papki z mózgu.
szymekstanley pisze:hcę wlać coś gęstszego bo ten jest raczej na pewno za rzadki...
Uwierz mi, że olej mineralny jest gęsty tylko w temp. pokojowej. Po rozgrzaniu pow. 100 stopni jest jak słaba herbata i ma fatalne właściwości smarne. Dlatego naprawdę radzę Ci nie robić głupstw, ale wybór należy tylko do Ciebie. Pozdrawiam


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt lut 02, 2010 01:11

poolak2006 pisze: bo jak nie ma ubytków oleju to można 5w40 zalać
dokładnie tak



Awatar użytkownika
szymekstanley
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt paź 20, 2009 10:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szymekstanley » wt lut 02, 2010 01:12

no ubytki są dosyć spore, co 2 misiące (ok 2500km) musze litr dolac, a litr tego dziadostwa ponad 50zl kosztuje:D
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 01:16 przez szymekstanley, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt lut 02, 2010 01:15

szymekstanley pisze:no ubytki są dosyć spore, co 2 misiące musze litr dolac, a litr tego dziadostwa ponad 50zl kosztuje:D
to zmienia postać rzeczy, trza było tak od razu

[ Dodano: Wto 02 Lut, 2010 ]
szymekstanley, tylko nie licz na to, że po zalaniu 10W będzie duża poprawa



Awatar użytkownika
szymekstanley
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt paź 20, 2009 10:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szymekstanley » wt lut 02, 2010 01:17

może chociaż kompresja sie poprawi...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt lut 02, 2010 01:26

szymekstanley pisze:może chociaż kompresja sie poprawi...
teraz to już mu nic nie pomoże,błędem było zalanie wczesniej oleju 0W40 do starego silnika.



Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Post autor: damian_piaski » wt lut 02, 2010 03:53

Spokojnie nic sie nie martw wlej 10w40 sprawdzaj regularnie przed kazdą podróża przez kilka tygodni czy nie ubywa- drastycznie. Sam zobaczysz ze bedzie lepiej.


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lut 02, 2010 09:41

mettenos pisze:
poolak2006 pisze: bo jak nie ma ubytków oleju to można 5w40 zalać
dokładnie tak
Każdy ma własne zdanie...
Mój emeryt jeździ na 5W-40 i ubytki wynoszą ok.250 gram na 10kkm a ma dobrze ponad 300kkm.Fabryka nawet takiego oleju do niego nie przewidziała. :pub:

[ Dodano: 02 Lut 2010 08:43 ]
szymekstanley pisze:no ubytki są dosyć spore, co 2 misiące (ok 2500km) musze litr dolac, a litr tego dziadostwa ponad 50zl kosztuje:D
No i masz moją odpowiedź wyżej - tylko że ja osiągnąłem to z ubytków 7 litrów/10kkm dla 15W-40"LIDL" bez szlifów i rozbiórek silnika.

[ Dodano: 02 Lut 2010 08:45 ]
szymekstanley pisze:może chociaż kompresja sie poprawi...
Na to nie licz - sam olej tego nie zrobi - są inne metody... :pub:
Vide mój link i dalej to prive.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 09:44 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lut 02, 2010 12:24

wojtas7054 pisze:do golfika można zalać mobil 15w40 i bedzie Git:)
nooo , najlpiej lubro...


jak nic sie nie dzieje złego z silnikiem, nie pali, nie wycieka.. to zostaw ten sam.. a jak nie to zmien na jakis dobry półsyntetyk.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości