Jaki olej wlać po 0w40
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				poolak2006
 - Forum Master

 - Posty: 1649
 - Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
 - Lokalizacja: Poznań/Toruń
 
- doggie
 - V.I.P.

 - Posty: 10606
 - Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
 - Lokalizacja: GKA
 - Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
 - Silnik: TSI
 
to pewnie czy na pewno czy też nie??? to cieknie czy nie cieknie???szymekstanley pisze:pewnie troche pali, a przez to ze jest tak rzadki to gdzie moze to cieknie
bo jk nic z tych rzeczy to lej nadal obecny - na jakąś tam stówkę nie patrz - pełen syntetyk jest lepszy - o ile oczywiście nie pali i nie cieknie
- 
				poolak2006
 - Forum Master

 - Posty: 1649
 - Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
 - Lokalizacja: Poznań/Toruń
 
Witam kolego. Jeśli silnik nie bierze więcej niż 0,5l/1000km to głupotą jest zmiana na półsyntetyk (półsyntetyk to w większości 80% mnineralnego i 20% syntetyka, więc parametrami nie jest o połowę gorszy od syntetyka, a bardziej) nie mówiąc już o przejściu na mineralny co będzie kretyństwem. Cieknięcie to też nie wina oleju. Gwarantuję, że po wymianie nawet na mineral, będzie cieknął dalej. Trzeba uszczelnić silnikszymekstanley pisze:pewnie troche pali, a przez to ze jest tak rzadki to gdzie moze to cieknie
Uwierz, mi że znam osoby, które mają nabite 300 tys. i leją pełny syntetyk i silniki nie biorą grama oleju. To świadczy,że taki motorek szybko nie klęknie i jest w znakomitej formie, więc jeśli nie masz racjonalnej przesłanki do zmiany (np. branie oleju w nadmiarze) to pozostań przy syntetyku. W tej kwestii nie warto sępić kilku złotych.szymekstanley pisze:(nie wiem co to za szpec wlal tak rzadki olej do takiego starego auta...)
Tego zdania nie będę komentował. Mam jednak prośbę do kolegi, żeby nie robił ludziom papki z mózgu.Vii pisze:Niezły agent musiałbyc ze nalał syntetyka haha.. Połsyntetyka jakiegos dobrego zalej, mobil moze pozostac
Uwierz mi, że olej mineralny jest gęsty tylko w temp. pokojowej. Po rozgrzaniu pow. 100 stopni jest jak słaba herbata i ma fatalne właściwości smarne. Dlatego naprawdę radzę Ci nie robić głupstw, ale wybór należy tylko do Ciebie. Pozdrawiamszymekstanley pisze:hcę wlać coś gęstszego bo ten jest raczej na pewno za rzadki...
Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!
						- szymekstanley
 - Nowicjusz

 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt paź 20, 2009 10:56
 - Lokalizacja: Katowice
 
no ubytki są dosyć spore, co 2 misiące (ok 2500km) musze litr dolac, a litr tego dziadostwa ponad 50zl kosztuje:D
			
													
					Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 01:16 przez szymekstanley, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- szymekstanley
 - Nowicjusz

 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt paź 20, 2009 10:56
 - Lokalizacja: Katowice
 
- damian_piaski
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 786
 - Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
 - Lokalizacja: krynica morska-piaski
 - Kontakt:
 
- 
				oldstaszek
 - Forum Master

 - Posty: 1128
 - Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
 - Lokalizacja: Brzeg
 - Kontakt:
 
Każdy ma własne zdanie...mettenos pisze:dokładnie takpoolak2006 pisze: bo jak nie ma ubytków oleju to można 5w40 zalać
Mój emeryt jeździ na 5W-40 i ubytki wynoszą ok.250 gram na 10kkm a ma dobrze ponad 300kkm.Fabryka nawet takiego oleju do niego nie przewidziała.
[ Dodano: 02 Lut 2010 08:43 ]
No i masz moją odpowiedź wyżej - tylko że ja osiągnąłem to z ubytków 7 litrów/10kkm dla 15W-40"LIDL" bez szlifów i rozbiórek silnika.szymekstanley pisze:no ubytki są dosyć spore, co 2 misiące (ok 2500km) musze litr dolac, a litr tego dziadostwa ponad 50zl kosztuje:D
[ Dodano: 02 Lut 2010 08:45 ]
Na to nie licz - sam olej tego nie zrobi - są inne metody...szymekstanley pisze:może chociaż kompresja sie poprawi...
Vide mój link i dalej to prive.
					Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 09:44 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości



