centralny otwiera ale nie domyka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

centralny otwiera ale nie domyka

Post autor: Mike_D » pn lut 01, 2010 19:40

Hej wszystkim :helm:

problem jak w temacie: od kilku dni mam problemy z zamknięciem z pilota drzwi w golfie. Dioda na pilocie się zapala, kierunkowskazy mrugną a rygle ni chu chu. Czasami (nie zawsze) słychać jakiś dźwięk (pompka?) z bagażnika ale nie ma to wpływu na działanie - nie zamykają się ani jak coś słychać ani jak nic nie słychać.

Jak już za którymś naciśnięciem pilota się zamknie (zamykają się wtedy wszystkie drzwi) to później otwieram go na raz, bez problemu. Niestety nie mogę sprawdzić czy działa domykanie kluczykiem w drzwiach kierowcy - mam tak zasyfiony zamek że nawet klucza się nie da włożyć. Od strony pasażera przekręcenie w prawo zamyka tylko te jedne drzwi; w lewo otwiera wszystkie..

Przejrzałem inne tematy dotyczące problemów z otwieraniem/zamykaniem ale takiego akurat zestawu usterek nie znalazłem ;).

Jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 01, 2010 19:44

albo się pompka kończy , albo masz gdzieś chwilową nieszczelność na wężykach

[ Dodano: 01 Lut 2010 18:45 ]
posłuchaj czy w czasie zamykania lub otwierania nie syczy gdzieś powietrze



kamfin0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob sty 24, 2009 15:10
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: kamfin0 » pn lut 01, 2010 19:59

Sprawdź dobrze wiązki w drzwiach (te które widać jak otworzysz drzwi pod gumową osłoną) Miałem problem z funkcją komfort. Domykało mi lewą szybę i szyberdach a prawego okna ni ho ho. Okazało się że przyczyną był przetarty przewód własnie w tej wiązce.

A pompkę słychać za każdym razem czy tylko czasami????



Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » pn lut 01, 2010 20:23

Sprawdzę osłony w drzwiach. Co do słuchania gdzie syczy to są jakieś "częste" miejsca gdzie taka nieszczelność wężyka się zdarza?

Przy próbie zamknięcia pompki raczej nie słychać - a jak otwieram jest całkiem głośna.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 20:24 przez Mike_D, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 01, 2010 20:54

najczęściej syczy właśnie w gniazdach , w słupkach , tam jest łączone



Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » wt lut 02, 2010 21:07

Lipna pogoda zniechęciła mnie do sprawdzania gumowych przegubów pod blokiem :/.

Nie wiem czy to coś zmienia, ale zapomniałem napisać że działa zamykanie wszystkich drzwi poprzez wciśnięcie rygla w drzwiach kierowcy - działa tak jak zawsze, więc wydaje mi się że pompka jest w porządku.

Dodatkowo, siedząc w środku i naciskając przycisk zamykania na pilocie słychać pojedyncze dźwięki (jakby tyknięcia) w poszczególnych drzwiach - najpierw przy drzwiach kierowcy, po dwóch sekundach gdzieś z tyłu i później chyba w klapie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 02, 2010 21:46

Mike_D pisze:Nie wiem czy to coś zmienia, ale zapomniałem napisać że działa zamykanie wszystkich drzwi poprzez wciśnięcie rygla w drzwiach kierowcy
zmienia
Nie jest podawany sygnał z alarmu ani z prawych drzwi na zamykanie. Realizowane kablem szarym dochodzącym do pompki. Gdzie jest przerwa, trzeba szukać, podejrzane jest miejsce dolutowania kabla od alarmu do kabla szarego idącego z drzwi przednich do pompki.
Dla testu podaj na kabel szary we wtyczce pompki prąd z aku plus. Zamknie się to jest jak napisałem wyżej, nie zamknie - to jednak wina pompki, można próbowac rozebrać, wysuszyć, szukac zniszczonej ścieżki.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 21:46 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojtas7054
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sty 13, 2010 20:06
Lokalizacja: grzęby

Post autor: wojtas7054 » wt lut 02, 2010 22:15

Paweł Marek, masz moze jakiś schemat jak powinny iść kable od orginalnego centralnego bo u mnie to jest taki syf w kablach ze szok oczywiscie wsłupku lewym.pozdrawiam


Wojtas:):)

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » śr lut 03, 2010 12:25

Dzięki wielkie za wskazówki - punkty poleciały do tych którzy obstawili przetarcie przewodu. Dzisiaj dobrze dogrzałem auto - po dojechaniu do pracy auto zamknęlo się bez problemu; pewnie przetarcie izolacji zwierało od wilgoci. Pozostaje poczekać na dobrą pogodę i szukać po kablu :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 593 gości