Odcięcie przy 5100obr/min

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Odcięcie przy 5100obr/min

Post autor: Pierzak » pn lut 01, 2010 18:20

Witam! Po 2 dniach spędzonych w warsztacie kończą mi się pomysły. Silnik wkręca się do 5100obr/min po czym następuje odcięcie, lepiej wkręca się przy delikatnym dodaniu gazu niż przy daniu gazu do dechy, po wciśnięciu sprzęgła lubi zgasnąć, czasami wkręci się dalej, ale to przy dłuższym gazowaniu i tylko na chwilę, przy gazowaniu na jałowym biegu wskazówka nagle cofa sie i wraca. Da się jezdzic, zrobiłem już tak 7tys km, ale nie jest to prawidłowa praca silnika. Dodam, że mam założoną sekwencyjną instalcję gazową, ale objawy są takie same zarówno na benzynie jak i gazie, więc wina nie leży po stronie instalacji.

W warsztacie sprawdziliśmy:
- ustawienie rozrządu (poprawne)
- wymieniliśmy aparat zapłonowy i ustawiliśmy poprwanie zapłon (czyli czujnik halla odpada)
- podpięliśmy się pod komputer - 0 błędów
- wstawiliśmy przepływomierz od innego auta - bez rezultatu.

Został mi jeden pomysł - czujnik położenia wału. Podmieniłem czujnik od 2,0 silnika z audi b4, jednak wtyczka była inna i nie udało się sprawdzić. Czujnik który mam zamontowany jest nieoryginalny. Czy te objawy pasowały by do tej usterki? Może jakieś inne pomysły? Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 09:18 przez Pierzak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn lut 01, 2010 18:50

sprawdziłeś jakie obroty widzi sterownik silnika


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Pierzak » pn lut 01, 2010 19:01

Tak, takie jak wskazuje obrotomierz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn lut 01, 2010 19:11

podmień cewkę i ten czujnik położenia wału może coś wyjaśnią


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Pierzak » pn lut 01, 2010 19:13

Niestety żeby wyjąć ten czujnik trzeba wykręcić rozrusznik i łapę od silnika, więc raczej nikt mi go nie udostępni. W okolicy handlarze mieli tylko silnik 2e, a on ma inny czujnik.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn lut 01, 2010 19:17

podaj nr. tego czujnika może podejdzie od mojego AFT bo też mam na sterowniku simos

[ Dodano: 01 Lut 2010 18:17 ]
mieszkam 20km od ciebie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Pierzak » pn lut 01, 2010 19:17

Niestety kolego jak napisałem czujnik jest nieoryginalny i niema na nim oznaczeń :grrr:

A rzeczywiście :D W twoich okolicach sie w części zapatruje, pewnie wiesz o kogo mi chodzi :bigok:
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 19:18 przez Pierzak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn lut 01, 2010 19:20

Pierzak pisze:Niestety kolego jak napisałem czujnik jest nieoryginalny i niema na nim oznaczeń :grrr:

A rzeczywiście :D W twoich okolicach sie w części zapatruje, pewnie wiesz o kogo mi chodzi :bigok:
domyślam się


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Pierzak » wt lut 02, 2010 09:15

Kolego, a masz ten czujnik luzem?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt lut 02, 2010 17:11

Pierzak pisze:Kolego, a masz ten czujnik luzem?
w aucie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ventyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 14:38
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: ventyl » śr lut 03, 2010 20:52

kolego Pietrzak miałem taka przypadłość w moim vento do dzisiaj
tez myślałem że rozrząd albo zapłon a tu okazało sie ze koncowy tłumik wypaloną miał tą siatke w środku i wszystkie te waty mineralne albo jakies ta zatkały tłumik
samochód odpalał ale nie jechał wiecej niż 140/h wytargałem wszystke te bebechy haczykiem i jak ręką odioł i normalnie niepoznaje samochodu kopyto jakby miał ze 130KM a tu tylko 90
taka moja sugestia sprawdz może u ciebie jest to samo
pozdrawiam daj znać jak tam



Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Pierzak » sob lut 06, 2010 14:09

Dzięki za podpowiedz, sprawdze to i napewno się odezwę :bigok:



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob lut 06, 2010 14:13

pokręć aparatem w jedną i drugą strone i zobacz czy sie przesunie odciecie
robiłem yaki przypadek i własnie wystarczyło pokręcić aparatem i wszystko chodzi


Obrazek

Awatar użytkownika
Pierzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn paź 26, 2009 12:28
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Pierzak » ndz lut 07, 2010 14:50

Odcięcie się nie zmieniało przy kręceniu aparatem, zapłon jest idealnie ustawiony.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 72 gości