Lampy,żarówki,wartości napięć
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1065
- Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
- Lokalizacja: SRC
Lampy,żarówki,wartości napięć
Witajcie.Postanowilem poruszyc ten temat mimo,ze pewnie podobne wpisy juz byly.Kupilem w sierpniu Golfa MK3 Bon Jovi 96r.Od pewnego czasu zaczela mi dokuczac taka sprawa.Jak jest lipna pogoda typu deszcz,mokra nawierzchnia,szarawo itp.mam wrazenie ,ze nie mam lamp.Postanowilem ostatnio zerknac do lamp co poprzednik wlozyl za zarowki.Byly to unitec blue xenon.....,ktore widac ,ze sie przepalaly powoli .Zalozylem zarowki Bosch plus30% niby swiatla wiecej.Okazuje sie,ze barwa swiatla bardziej zolta nawet,z oswietleniem tez mam wrazenie ,ze nie lepiej.Sprawdzalem cene zarowek ,ktore wlozyl poprzednik 28zł/kpl.Te Bosche ,ktore kupilem po 9,99/szt.Wiec po tych obserwacjach postanowilem zmierzyc napiecia .Tak oto wyniki
-na aku bez wlaczonego silnika 12,42V
-na swiatlach mijania bez wlaczonego silnika 11,83V(pomiar zaraz w kostkach przy lampie)
-wlaczony silnik i swiatla mijania 13,63V(pomiar zaraz w kostkach przy lampie)
-wlaczony silnik napiecie na aku 14,32V.
Z owych pomiarow wynika mi sie wydaje ,ze przekaznikow sensu nie ma co zakladac.
Teraz pytanie co zrobic z tym fantem?bo meczy taka jazda czlowieka.
W poprzednim Golfie w porownywalnych wynikach pomiaru na lampach Hella H4 jezdzilem na Philips Xtreme power-bylo mi sie wydaje lepiej,ale bez szału. .Dodam,ze teraz w tym samochodzie sa lampy H1+H1 tez orginal Hella.
Przez glowe przemknal mi pomysl kupienia nowych lamp in pro lub hella a'la golf mk4(nie mam pewnosci czy bedzie zdecydowana poprawa kupujac tego typu w stosunku do tych ,ktore teraz mam i tez czekam na wypowiedzi osob,ktore maja te lampy),byc moze wsadzenie xenonu,ale tu tez problem bo paly i przeglad ,a nie chce mi sie w stresie jezdzic.Gdy mialem w pewnym momencie w poprzedniku kupione lampy niby FK (bo z tylu napis depo byl) model power look to jeszcze gorzej swiecilo niz orginaly H4 helli(oczywiscie tez lampy byly ustawione jak trzeba).Wtedy w lampach FK byly wsadzone markowe zarowki philips a w h4 philips xtreme power.Co polecicie zrobic z tym fantem?zastanawiam sie kupic zarowki teraz h1 hella blue light lub tungsram 90%megalight.Ktore polecicie?nie chce sie ladowac w kupowanie nowych lamp bo brak funduszy ,a jezeli juz to ktos przerabial ten temat jakie lampy polecacie i jakie zarowki do tego?Do tych lamp ,ktore teraz mam nie bede kupowal zadnych zarowek philips xtreme power czy temu podobne bo drogie ,a wg wiekszosci forumowiczow nie sa tyle warte.Dodam, ze te lampy Hella H1 ,ktore teraz mam umyte sa od srodka .LAmpy ustawione na rygloskopie oczywiscie prawidlowo.
Bede wdzieczny wszystkim ,ktorzy poradza mi co zrobic i zabiora glos.Nawiasem mowiac ,czytalem kiedys w jakiejs gazecie motoryzacyjnej,ze najlepiej oswietlaja te lampy,ktore maja sa po prostu wieksze ,a mniejsze gorzej.Czekam na opinie i jak Wy sie zapatrujecie na to wszystko.Dzieki za uwage.
-na aku bez wlaczonego silnika 12,42V
-na swiatlach mijania bez wlaczonego silnika 11,83V(pomiar zaraz w kostkach przy lampie)
-wlaczony silnik i swiatla mijania 13,63V(pomiar zaraz w kostkach przy lampie)
-wlaczony silnik napiecie na aku 14,32V.
Z owych pomiarow wynika mi sie wydaje ,ze przekaznikow sensu nie ma co zakladac.
Teraz pytanie co zrobic z tym fantem?bo meczy taka jazda czlowieka.
W poprzednim Golfie w porownywalnych wynikach pomiaru na lampach Hella H4 jezdzilem na Philips Xtreme power-bylo mi sie wydaje lepiej,ale bez szału. .Dodam,ze teraz w tym samochodzie sa lampy H1+H1 tez orginal Hella.
Przez glowe przemknal mi pomysl kupienia nowych lamp in pro lub hella a'la golf mk4(nie mam pewnosci czy bedzie zdecydowana poprawa kupujac tego typu w stosunku do tych ,ktore teraz mam i tez czekam na wypowiedzi osob,ktore maja te lampy),byc moze wsadzenie xenonu,ale tu tez problem bo paly i przeglad ,a nie chce mi sie w stresie jezdzic.Gdy mialem w pewnym momencie w poprzedniku kupione lampy niby FK (bo z tylu napis depo byl) model power look to jeszcze gorzej swiecilo niz orginaly H4 helli(oczywiscie tez lampy byly ustawione jak trzeba).Wtedy w lampach FK byly wsadzone markowe zarowki philips a w h4 philips xtreme power.Co polecicie zrobic z tym fantem?zastanawiam sie kupic zarowki teraz h1 hella blue light lub tungsram 90%megalight.Ktore polecicie?nie chce sie ladowac w kupowanie nowych lamp bo brak funduszy ,a jezeli juz to ktos przerabial ten temat jakie lampy polecacie i jakie zarowki do tego?Do tych lamp ,ktore teraz mam nie bede kupowal zadnych zarowek philips xtreme power czy temu podobne bo drogie ,a wg wiekszosci forumowiczow nie sa tyle warte.Dodam, ze te lampy Hella H1 ,ktore teraz mam umyte sa od srodka .LAmpy ustawione na rygloskopie oczywiscie prawidlowo.
Bede wdzieczny wszystkim ,ktorzy poradza mi co zrobic i zabiora glos.Nawiasem mowiac ,czytalem kiedys w jakiejs gazecie motoryzacyjnej,ze najlepiej oswietlaja te lampy,ktore maja sa po prostu wieksze ,a mniejsze gorzej.Czekam na opinie i jak Wy sie zapatrujecie na to wszystko.Dzieki za uwage.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 17:47 przez red_devil25, łącznie zmieniany 3 razy.
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
Kolego miałem kiedyś dość podobny problem. Zauważyłem że swiatła swiecą mi lepiej gdy delikatnie docisne manetke od przełączania z swiateł mijania na drogowe. Też przy lampach H1+H1. Wymieniłem tą manetke i była poprawa i to znaczna. Po prostu styki się nadpaliły w tej manetce. Może to troche ci pomoże.
- Przemo440
- Forum Master
- Posty: 1971
- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
- Kontakt:
ja polecam http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358
i do tego dobre żaróweczki np.philips bluevision
i do tego dobre żaróweczki np.philips bluevision
wiesz dlaczego tak jest,bo mijania wraz z drogowymi świecą jak dociskasz manetkęŁukaszMan pisze:Kolego miałem kiedyś dość podobny problem. Zauważyłem że swiatła swiecą mi lepiej gdy delikatnie docisne manetke od przełączania z swiateł mijania na drogowe. Też przy lampach H1+H1. Wymieniłem tą manetke i była poprawa i to znaczna. Po prostu styki się nadpaliły w tej manetce. Może to troche ci pomoże.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 18:10 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
-
- Forum Master
- Posty: 1065
- Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
- Lokalizacja: SRC
Przemo440 to przy tych wartosciach warto przekazniki montowac?bo nie wiem czy gra warta swieczki?bo spadek napiecia jest raptem 0,69V miedzy aku na wlaczonym silniku i na kostkach.Mnie interesuje ,zeby barwa swiatla byla biała i dosc dobry zasieg.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 18:22 przez red_devil25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1065
- Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
- Lokalizacja: SRC
Kto z uzytkownikow testowal i poleca bardziej zarowki h1 tungsram+90%megalight czy raczej hella blue light?bo jak pisalem wyzej jak wiekszosc wyleczylem sie z philipsow
[ Dodano: 03 Maj 2010 13:57 ]
Koniec koncow zostawilem przekazniki w spokoju i kupilem zarowki h1 TUNGSRAM MEGALIGHT ULTRA+90% i jest efekt taki,ze jestem bardzo zadowolony .Oswietla elegancko i jasnym swiatlem moge smialo polecic kazdemu.
[ Dodano: 03 Maj 2010 13:57 ]
Koniec koncow zostawilem przekazniki w spokoju i kupilem zarowki h1 TUNGSRAM MEGALIGHT ULTRA+90% i jest efekt taki,ze jestem bardzo zadowolony .Oswietla elegancko i jasnym swiatlem moge smialo polecic kazdemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 376 gości