b. głosna praca 1.6 Td SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 28, 2010 21:51

BENITO pisze:przyspieszeniu wtrysku właśnie góra powinna być lepsza, bo paliwo przy wyższych obrotach zdąży się spalić w całości
Masz rację, dokładnie tak jest w wolnossącym D, ale w TD jeśli jest zbyt wczesny efekt turbo bardzo słabnie, bo turbo zmienia całą charakterystykę silnika - to wiem z doświadczenia bo swojego czasu lubiłem się tym bawić. Osobiście wolę mieć przyspieszony, wiąże się to właśnie z tym co napisałeś paliwo lepiej się spala więc auto mniej kopci i jest mocniejsze, pozatym można je dużo bardziej obciążyć.
burza999, głośna praca może też być spowodowana pękniętym lub luźnym kolektorem wydechowym - w TD czasem się to zdarza. Możesz to wykluczyć obserwując silnik przy rozruchu, czasem pojawia się za nim dym, jeśli obserwacje nic nie dadzą możesz zatkać rurę wtedy spaliny będą uciekać wszystkimi możliwymi nieszczelnościami.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn lut 01, 2010 00:16

pytanie za 100 punktów... Zbyt wczesny kąt wtrysku nie będzie działał jak spalanie stukowe w benzynie ?? :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lut 01, 2010 07:55

abrams, nie bo w przypadku diesla nie ma mowy o detonacji paliwa tylko o powolnym spalaniu. Same właściwości ON sprawiają że nie może być mowy o takkim przypadku, no chyba że dolejesz coś do ON.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 01, 2010 09:06

abrams, chyba źle zadałeś pytanie :P Jeśli chodzi Ci o nadmierny i niekontrolowany skok ciśnienia to tak, jeśli zaś o samo spalanie stukowe to tak jak pisze BENITO. Różnica polega na tym że jak wyprzedzisz początek tłoczenia silnik będzie pracował pod więkrzym obciążeniem a co za tym idzie wzrośnie hałas i wibracje (analogia do spalania stukowego), jednak przy spalaniu stukowym spada wydajność benzyniaka, a przy wcześniejszym wtrysku w dieslu rośnie.

[ Dodano: 01 Lut 2010 08:07 ]
oczywiście w granicach rozsądku :)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lut 01, 2010 10:54

A nie jest tak, że każdy zapłon w dieslu to jest właściwie detonacja? Jeśli wtrysk będzie zbyt wczesny to silnik będzie głośno klekotał, będzie słaby i pojawi się kopcenie na siwo-czarno, może się przegrzewać.
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 10:54 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 01, 2010 13:55

t0mal, kolega pytał o analogię, ale dobrze że przy okazji poruszyłeś objawy. Z tym że chyba się pomyliłeś bo przy zbyt wczesnym wtrysku owszem głośniej klekocze, ale dalej co napisałeś to objawy zbyt puźnego wtrysku czyli jest słaby, więcej pali, kopci na czarno - siwo, ma wyższą temperaturę pracy, ale i ciszej chodzi.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lut 01, 2010 14:44

Nie, na 100 dobrze napisałem, kiwałem pompą od oporu do oporu.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pn mar 01, 2010 13:31

a klekocze tak czy glosniej ... re=related



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 01, 2010 13:47

To to chyba normalna praca TDI? Mój to tak klekotał, że po jakimś czasie dzwony w uszach słyszałem.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 01, 2010 18:19

BENITO, kwietek, t0mal, oczywiście dziekuję za odpowiedzi... i wiem ze to nie to samo... ale..skutki trochę podobne są ( o wiele szybsze zurzywanie się części ) tylko ze zapłon PB jest bardziej gwałtowny... i benzyniak szybko zostanie wykończony :) choć i diesel przy naprawdę za bardzo wczesnym wtrysku znając życie albo upali tłoki(DI) .. albo popęka głowica (IDI) ;)

[ Dodano: 01 Mar 2010 17:23 ]
macem pisze:a klekocze tak czy glosniej ... re=related
hmm.. dla mnie to normalnie klekocze ;) przynajmniej ASV ktorego ostatnio złożyłem pracował tak samo... z tym ze na oleju byle jakim który posłużyl jako środek płuczący :)... dopiero po nagrzaniu do temp włączenia wentylatora i zlaniu tego syfa :P dostał nowy lepszy olej.. i trochę ucichł :)
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 18:30 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości