1.6 SB Mrugajaca Kontrolka świec żarowych NIE ODPALA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

1.6 SB Mrugajaca Kontrolka świec żarowych NIE ODPALA

Post autor: slimak20 » ndz sty 31, 2010 15:30

Witaj dzisiaj rano chcialem odpalic swojego MK II silni 1.6 td SB po przekręceniu zaplonu kontrolnka od świec mruga rozrusznik kreci ,lecz nie odpala prawdopodobnie nie grzeje świec zarowych . czy ktos mial taka usterke ?od czego zacząc świece przekaznik czy odpowiada jakis czujnik temp?


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 31, 2010 15:56

slimak20, bezpiecznik świec na grodzi od strony silnika sprawdz.



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » ndz sty 31, 2010 21:03

wszystkie bezpieczniki OK ,przekaźnik od świec tez OK.


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » ndz sty 31, 2010 21:51

bongo pisze:slimak20, bezpiecznik świec na grodzi od strony silnika sprawdz.
slimak20 pisze:wszystkie bezpieczniki OK ,przekaźnik od świec tez OK.
jak jest ok to czyli prąd dochodzi do świec, wiec sprawdz czy naprawde swiece grzeją, najlepiej jak je wykrecisz i sie przekonasz


a jeszcze jedno, mowisz ze wszystkie bezpieczniki są ok, ale wazny jest ten jeden jest on calkiem gdzie indziej niż reszta i wlasnie odpowiada za swiece
bongo pisze:bezpiecznik świec na grodzi od strony silnika sprawdz.
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 21:52 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

stefan1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: stefan1982 » ndz sty 31, 2010 21:53

Sprubuj zdjąć kabel z czujnika tamperatury i wtedy sprubuj odpalić



Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Post autor: burza999 » pn lut 01, 2010 13:01

Mam podobny problem z mrugającą kontrolką od świec żarowych w swoim SB. Wymieniłem przekaźnik nr 60 i cały rezystor z bezpiecznikiem przy grodzi silnika oraz taki sterownik nr 46 sterujący grzaniem(jest on takiego samego kształtu jak przikaźnik 60 i jest nad skrzynką bezpieczników) i kontrolka świec i nadal mryga ale odpala
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 13:10 przez burza999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lut 01, 2010 13:10

Jest napięcie na listwie?



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » pn lut 01, 2010 14:25

Jak sprawdzic świece żarowe bez wykręcania?? ,bo mam podejrzenie ze u mnie mruga od tego ze jedna lub wiecej swiec nie grzeje.

[ Dodano: 01 Lut 2010 13:34 ]
przed awaria przypomnialo mi się ze zostawilem właczony zapłon około 5 min. czy to mogło spowodować uszkodzenie świeczek? czy miernikiem uniwersalnym można sprawdzić świece bez ich wykrecania? lub innym domowych sposobem


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn lut 01, 2010 14:44

można wpiać w obwód amperomierz powinien pokazać ok 48A bo każda świeca ma pobór prądu ok 12A więc jak ci np pokaże 36A to znaczy że jedna świeca jest kaput itd..


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lut 01, 2010 15:26

Najlepiej odkręcić tę miedzianą listwę zasilającą wszystkie świece i sprawdzać każdą świecę z osobna amperomierzem spinając je na krótko z plusem akumulatora, ale mruganie kontrolki to raczej objawy niesprawnego przekaźnika lub bezpiecznika świec żarowych, jak miałem spalone świece to mi kontrolka nie mrugała, a przy spalonym bezpieczniku owszem.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » pn lut 01, 2010 16:13

jak miałem spalone świece to mi kontrolka nie mrugała, a przy spalonym bezpieczniku owszem.
BENITO kiedy ci mrugało przy spalonym bezpieczniku 50a (tym na grodzi)?


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt lut 02, 2010 10:06

No właśnie mrugało mi jak się przepalił ten na grodzi. Przykręciłem tam kawałek miedzianej blachy i od tej pory mam spokój. Z resztą co zauważyłem wtedy, ze przy przepaleniu się bezpiecznika poszły świece żarowe, więc może to też ma jakiś związek.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lut 02, 2010 10:37

Kontrolka miga, jak jest przerwa w obwodzie grzania świec, sprawdź czy jest napięcie na listwie.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » wt lut 02, 2010 12:29

jesli bezpiecznik w gordzi masz caly to tak czy inaczej go wyjmij i dobrze wyczysc tą blaszke i styki gdzie jest przykrecona o ile nie masz napiecia na listwie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 97 gości