Do czego to służy (kontroler lambda)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dawid3cz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:15
Lokalizacja: kraków

Do czego to służy (kontroler lambda)

Post autor: dawid3cz » ndz sty 31, 2010 14:37

Obrazek Obrazek

Witam mam pytanie do czego to służy tzn. z prawej strony są 4 przełączniki z lewej potencjometr. Czy można coś za pomocą tego regulowac? (mam wolne obroty 2000 nie jest to krokowiec, a odpięcie lambdy też nic nie zmienia)



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sty 31, 2010 14:50

potencjometrem regulujesz przy jakich obtotach ma sie przelaczyc na LPG
tymi przelacznikami ustawiasz emulacje sondy lambda
podaj oznaczenie silnika to moze uda sie pomoc
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 14:51 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



dawid3cz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:15
Lokalizacja: kraków

Post autor: dawid3cz » ndz sty 31, 2010 14:56

Czyli na obroty nie może to miec wpływu?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sty 31, 2010 15:00

jak masz zle ustawiona emulacje to komputer lapie bledy i potem glupieje
odlacz klemena pare minut i sprawdz czy sie poprawilo na benzynie
rozumiem ze na LPG i benzynie jest to samo
napisz co o za silnik, oznaczenie silnika



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 31, 2010 15:20

http://www.ac.com.pl/site_media/files/2 ... stag2l.pdf
potencjometrem ustawia sie próg przy którym TPS zaczyna mieć wpływ na dawkę gazu. Obroty przełączenia ustawia się na przełączniku w kabinie. 4 zworki do rodzaju emulacji.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dawid3cz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:15
Lokalizacja: kraków

Post autor: dawid3cz » ndz sty 31, 2010 15:30

Więc tak silnik RP, odłączyłem klemy i lambde, pózniej odpaliłem i jak zwykle obroty po 10sek. rosną do 2000 i stoją nie falują(gaz ben.) odpięcie krokowca też nic nie daje



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 31, 2010 16:35

na obu paliwach? Którego krokowca odpinasz od LPG czy od przepustnicy? Używałes wyszukiwarki? Bo taki temact przynajmniej jeden na dwa dni jest. Postaraj sią troche. Szukaj o lewym powietrzu pod wtryskiem, o uszkodzonym silniczku krokowym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dawid3cz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:15
Lokalizacja: kraków

Post autor: dawid3cz » ndz sty 31, 2010 16:52

szukałem już i czytałem, na obu paliwach, odpinam krokowca przy przepustnicy, lewe powietrze raczej nie bo czasami jak odłączy się aku i za jakiś czas podłącza to obr. 3500 po ponownym odpięciu zazwyczaj spadają (więc raczej elektryka)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 31, 2010 17:09

to może być wina tej emulacji. Spróbuj ustawienia zworkami na masę i zresetuj ECU jeszcze raz, a jak będzie się powtarzało to warto wszystkie połączenia STAGA do instalacji auta sprawdzić. Po resecie pojeździj troche wyłącznie na benzynie, jeśi w tym czasie nie wróci problem to winna jest instalka LPG .
Są tematy o emulacji, zastąpieniu stałego plusa dla ECU plusem po zapłonie co powoduje reset po każdym zgaszeniu silnika, i o tym wszystkim naprawde było wiele razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sty 31, 2010 19:21

w tym silniku sa kody migowe
na www.vwgolf.pl w dziale porady jest jak odczytac kody
sprawdz to bedziesz wiedzial gdzie lezy przyczyna



dawid3cz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:15
Lokalizacja: kraków

Post autor: dawid3cz » ndz sty 31, 2010 22:02

Ostanie pytanie czy to gniazdo znajdujące się za gniazdem wtrysku (czerwona wtyczka) to
Czujnik ustawienia klapy przepustnicy i czy może to być odpowiedzialne za te obroty.
Ps. dzięki za te kody



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lut 01, 2010 07:00

zrob zdjecie tej wtyczki bo nie wiem zbytnio o co chodzi
przy przepustnicy sa chyba 4 wtyczki
od strony rozrzadu masz silniczek do regulacji obrotow, pozniej wtrysk, ptencjometr przepustnicy a z tylu przepustnicy wyczka na jeden przewod - podgrzewacz kolektora
czerwonej wtyczki sobie nie przypminam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości