Sprzęgło się kończy najprawdopodobniej ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Sprzęgło się kończy najprawdopodobniej ?
Postów było sporo w tym temacie i większość przeczytałem ale zastanawiam sie od czego zacząć.
Wszystko wskazuje na to ze w moim aucie konczy sie sprzeglo.
Golf MK4 TDI silnik AHF. Niestety siedzi w nim nieszczesny dwumas.
Moje spostrzezenia sa takie:
-ciezko wbic 1 bieg zwykle na rozgrzanym silniku a wsteczny czasem zgrzytnie
-przy ostrzejszym ruszaniu badz zmiany biegow z dodaniem wiecej gazu slychac dziwny jęk
-pedal bierze nisko i trzeba go wdusic max do podłogi zeby wszedł bieg
-auto ma charakterystyczne drgawki przy zwalnianiu na jałowym biegu (choć w AHF to normalne i nie jest powiedziane, że to sprzęgło ale niektórym pomogła wymiana)
Mam pytanie.
Czy bawić się w jakieś: wymiany wysprzęglika, płynu hamulcowego bo jest ten sam co w wysprzęgliku, regulowanie linek wybieraka skrzyni, wymiane tulejek tego mechanizmu czy po prostu kupić jednomas od G60, ABFa bądź 1Z + nowe sprzęgło pod to koło i to wymienić ? Nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty.
Prosze o rade Panowie.
Wszystko wskazuje na to ze w moim aucie konczy sie sprzeglo.
Golf MK4 TDI silnik AHF. Niestety siedzi w nim nieszczesny dwumas.
Moje spostrzezenia sa takie:
-ciezko wbic 1 bieg zwykle na rozgrzanym silniku a wsteczny czasem zgrzytnie
-przy ostrzejszym ruszaniu badz zmiany biegow z dodaniem wiecej gazu slychac dziwny jęk
-pedal bierze nisko i trzeba go wdusic max do podłogi zeby wszedł bieg
-auto ma charakterystyczne drgawki przy zwalnianiu na jałowym biegu (choć w AHF to normalne i nie jest powiedziane, że to sprzęgło ale niektórym pomogła wymiana)
Mam pytanie.
Czy bawić się w jakieś: wymiany wysprzęglika, płynu hamulcowego bo jest ten sam co w wysprzęgliku, regulowanie linek wybieraka skrzyni, wymiane tulejek tego mechanizmu czy po prostu kupić jednomas od G60, ABFa bądź 1Z + nowe sprzęgło pod to koło i to wymienić ? Nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty.
Prosze o rade Panowie.
Sebastian
chodzilo mi ze jesli niema uslizgow to sprzeglo jest ok a dwumasa moze byc na wykonczeniu (odglosy przy przyspieszaniu)mettenos pisze:psikuta19, nawet przy padniętym dwumasie uślizgi nie muszą występować
[ Dodano: Nie 31 Sty, 2010 ]
najczęstszym szłyszalnym objawem padniętego dwumasu są hałasy/stuki z okolic skrzyni na biegu jałowym oraz poszarpywanie podczas przyśpieszania na wyższych biegach - najczęściej 4 i 5
[ Dodano: 31 Sty 2010 09:57 ]
co do śrub nie będą pasować do sztywnego kola w dwumasie są z główka na klucz spline a w sztywnym kole zamachowym sa na klucz 17 z mała główką cena ok 7 zl sztuka w aso potrzeba 6 sztukdavidson6 pisze:ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
trzeba również nowe śruby do docisku w kole sztywnym są dłuższe cena ok 10 zl komplet 6 sztuk
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
sprzęgło się nie ślizga, nawet jak wbije 5 od 30km/h i gaz w podłoge to nic sie nie dzieje tzn nie ma żadnycg dziwnych dźwięków ani się nie ślizgapsikuta19 pisze:sprawdz czy masz olej w skrzyni
jeśli olej masz to dźwięki mogą świadczyć o kończącym się dwumasie
czuc uslizgi sprzegla jak depniesz mocniej? jesli nie to jest oki
[ Dodano: 31 Sty 2010 11:42 ]
nie oszczedzałbym na Twoim miejscu na śrubach, nowe z servisu + wkręcanie na klejdavidson6 pisze:ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 12:40 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian
przecież pisałeś na początku ze przy ostrzejszym ruszaniu badz zmiany biegow z dodaniem wiecej gazu slychac dziwny jęksebastian1901 pisze:sprzęgło się nie ślizga, nawet jak wbije 5 od 30km/h i gaz w podłoge to nic sie nie dzieje tzn nie ma żadnycg dziwnych dźwięków ani się nie ślizgapsikuta19 pisze:sprawdz czy masz olej w skrzyni
jeśli olej masz to dźwięki mogą świadczyć o kończącym się dwumasie
czuc uslizgi sprzegla jak depniesz mocniej? jesli nie to jest oki
[ Dodano: 31 Sty 2010 11:42 ]nie oszczedzałbym na Twoim miejscu na śrubach, nowe z servisu + wkręcanie na klejdavidson6 pisze:ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
teraz zaprzeczasz?
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości