[mk3]Migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomeks77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 13, 2006 09:32

Post autor: tomeks77 » pn mar 13, 2006 09:57

Mam Golfa III 1.8; 75KM; AAM.

1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem 8000km temu (CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr Filtorna) (może tylko wymienić olej i inny filtr??

Teraz w weekend miałem to samo !!! Po przejechaniu 50 km piszczy czujnik tak z 3 razy i mruga kontrolka oleju ale wcześniej jechałem kilka kilometrów 140 na godzinie. Zaraz po usłyszeniu tego dźwienku wrzuciłem na luz i było oki. Po tym jeszcze miałem takie coś 2 razy. Ale tylko po przekroczeniu 140 na godzine.
Jeden kolega powiedział mi ze może być w misce olejowej syf i poma oleju nie ma cisniena po przekroczeniu 140 na godzine i nie podaje tyle oleju i nie ma smarowania. Powiedział mi też abym tego nie lekceważył i wszedł tu moze macie jakieś rady oprócz tu wymienionych. Dajcie info na forum



Awatar użytkownika
marcinoo28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 23, 2006 17:49
Lokalizacja: ostroleka

Post autor: marcinoo28 » pn mar 13, 2006 20:19

dzis mi znowu zapiszczalo jak wracalem z roboty. Samochod stal 9 godzin na powietrzu i zapiszczalo mi po 2kilometrach plus mrygniecie kontrolki od oleju. Tak wiec silnik byl jeszzce dosc zimny.Nie wiem czy mozna dalej tak jezdzic zeby fury nie zarznac :chytry: :otepienie:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn mar 13, 2006 21:14

spiotr24 pisze:Przed mierzeniem ciśnienia pokonałem 50km
A co z pomiarem na zimnym silniku??? - Bo najlepiej zrobić dwa pomiary - zimny i ciepły silnik


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » wt mar 14, 2006 00:34

Nie mierzyłem na zimnym silniku! Ale jak jest zimny to jest wszystko ok.
Wczoraj mierzyłem jeszcze raz na ciepłym silniku i na czujniku dalej silnika pow. 4bar przy 2000obr./min a na drugim czujniku tym bliżej silnika przy tych samycho obr. zaledwi 2bar a na biegu jałowym nawet do 0.5bar spadało.
Więc mogą to być panewki?


------------
Spiotr

darek rugała
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 16, 2006 01:03
Lokalizacja: bychawa

Post autor: darek rugała » wt mar 14, 2006 19:18

mi pomaga jak walnę pięścią w dwskę rozdzielczą.
Serio. Po prostu może być coś zkabelkami.



Awatar użytkownika
marcinoo28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 23, 2006 17:49
Lokalizacja: ostroleka

Post autor: marcinoo28 » wt mar 14, 2006 19:44

ja dzis kupilem 2 czujniki oleju bialy i brazowy jeden kosztowal mnie 11 zl a drugi 15 zl. Jutro wymieniam.Mam nadzieje ze przestanie pikac czujnik sygnalkowy i mrugac kontrolka!



Awatar użytkownika
Arecki1979
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob sty 07, 2006 15:13
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Arecki1979 » wt mar 14, 2006 22:52

Najcześciej przyczyną zalaczania się kontrolki oleju jest zepsuty ktoryś z dwóch czujników oleju, posprawdzajcie je jeśli któryś z nich jest zapocony w oleju to na bank jest walnięty i trzeba go wymienić.



spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » śr mar 15, 2006 00:44

Za piszczenie odpowiada biały czujnik. Jak byście chcieli pozbyć się tego sygnału to można zewrzeć przewód czujnika do masy (ale nie polecam tego na dłuższą metę) bo jeśli czujnik jest walnięty to wszystko ok. ale jeśli nie to można silnik zatrzeć.
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!


------------
Spiotr

Awatar użytkownika
radek_GL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Czarne
Kontakt:

Post autor: radek_GL » śr mar 15, 2006 01:04

spiotr24 pisze:Za piszczenie odpowiada biały czujnik. Jak byście chcieli pozbyć się tego sygnału to można zewrzeć przewód czujnika do masy (ale nie polecam tego na dłuższą metę) bo jeśli czujnik jest walnięty to wszystko ok. ale jeśli nie to można silnik zatrzeć.
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!
Ja w sobotę wymieniam uszczelkę pod głowicą to będę zmieniał też olej na Castrol GTX 3 Protection i filtr MANN (poprzednie olej Shell Helix Super filtr Filtrona) przy okazji wymiana poduszek silnika i skrzyni zobaczę wtedy czy będzie piszczało czy nie wyczyszczę też czujnik bo może być zasyfiony od mazi którą wyprodukował Shell Helix Super oraz SMOK (czy jak to się zwie) pompy oleju i potem na pomiar ciśnienia. Dodam że mam ten sam motor w passacie :)


P.S. wie ktoś jak zrobić pomiar ciśnienia samemu, bo chyba w mojej okolicy ciężko.



zbyhu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 13, 2005 12:17
Lokalizacja: tychy

Post autor: zbyhu » czw mar 16, 2006 13:34

mam ten sam problem

wystepuje on wylacznie jak silnik jest rozgrzany. przy zimnym silniku wszystko jest ok. nieraz zalacza mi sie ten sygnal ciagly (poprzedzaja go 3 sygnaly krotkie)
mam 1,4 ABD. sygnal ten zalacza sie przy ok 100 stopniach C. poziom oleju i plyny chlodniczego mam ok.



glaberski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:39
Lokalizacja: Trzciel

Post autor: glaberski » czw mar 16, 2006 14:02

Miałm ten sam problem.
I pamietam, że na pewno sprawa dotyczyła czujnika. Za którymś razem w końcu kupiłem odpowiedni orginalny czujnik i jak ręką odjął.


glaberski

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » czw mar 16, 2006 22:17

Ciśnienie można zmierzyć samemu stosując manometr do mierzenia ciśnienia powietrza. Kawałek przewodu gumowego (łatwiej się wkręca czujnik do silnika), stary czujnik oleju, i kawałek metalowej rurki do wsadzenia wężyka. To tyle. Życzę miłych pomiarów. :bigok:

[ Dodano: 26 Mar 2006 23:33 ]
WITAM!!!
Już mam po problemie! Okazało się, że miałem walnięty filtr oleju (miałem filtrona). Kupiłem MANN'a, zmieniłem i wszystko wróciło do normy!
Pamiętajcie na przyszłość, żeby mierzyć ciśnienie na obydwu czujnikach - bo jeśli jest różnica tzn. że filtr jest zepsuty!!!


------------
Spiotr

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » wt mar 28, 2006 10:14

U mnie kontrolka się włącza i piszczy na minutę po odpaleniu silnika rano gdy jadę.
Na niskich obrotach niekiedy przestaje piszczeć ale dalej mruga i włącza się piszczek gdy ruszam.
Olej zmieniłem i filtr. Więc może czujniki albo licznik?
Silnik po remoncie miesiąc temu. Piszczało od początku. A może instalacja?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt mar 28, 2006 10:39

A co dokładnie wymieniałeś w silniku ? Pompe oleju i panewki też ?


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 245 gości