Pasek rozrządu- ustawianie silnik rp
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pasek rozrządu- ustawianie silnik rp
Mam problem... Chciałbym sobie zmieniś pasek rozrządu.
Mam książke serwisową le itak nie rozumiem wszystkich punktów.
Silniczek palił mi na dotyk... Byłem ciekaw jak tam wygląda paseczek... okazało sie że tarł już po obudowie wziołem sie za naprężanie...
niechcąco pchnołem samochód i paseczek sobie przeskoczył...
Chciałem ustawić tak jak doradził mi kolega... (ściągnąć wszystkie koła i kliny ustawić w jednym kierunku... niestety to nie wyszło bo nie da rady ściągnąć koła zębatego na wale. Zabrałem sie za ustawianie "książkowe"
Ustawiłem koło pasowe na wale na znaku, koło wałka rozrządu znakiem z tyłu koła na wysokości obudowy od paska (powierzchnia głowicy). Teraz następny problem... ustawienie koła od aparatu zapłonowego... ustawiłem punktami w jedną strone (tzn jak koło wałka rozrządu było punktem do góry to koło aparatu zapłonowego też...) Niestety silnik nie chciał odpalić tylko czasem troszke jakby łapał... odpaliłem dopiero po przesunięciu koła od aparatu o około 4 zęby w prawo i regulacji aparatem... Silnik ma swoją moc i spoczko sie zbiera tylko jest problem z paleniem... kręci dość długo i tak jakby go coś blokowało... Gdy jednak odpali chodzi normalnie. Jutro kupie sobie nowy pasek i wieczorem bede zakładał... Chce to zrobić dobrze żeby wszystko poskładać tak jak powinno być i cieszyć sie z tego pięknego samochodu...
Prosze jedynie o tą pomoc... (bo nie wiem co z tymi kołami,rozrząd- aparat i wogóle czy dobrze ustawiam...)
Z góry dziękuje...
Pozdrawiam
Mam książke serwisową le itak nie rozumiem wszystkich punktów.
Silniczek palił mi na dotyk... Byłem ciekaw jak tam wygląda paseczek... okazało sie że tarł już po obudowie wziołem sie za naprężanie...
niechcąco pchnołem samochód i paseczek sobie przeskoczył...
Chciałem ustawić tak jak doradził mi kolega... (ściągnąć wszystkie koła i kliny ustawić w jednym kierunku... niestety to nie wyszło bo nie da rady ściągnąć koła zębatego na wale. Zabrałem sie za ustawianie "książkowe"
Ustawiłem koło pasowe na wale na znaku, koło wałka rozrządu znakiem z tyłu koła na wysokości obudowy od paska (powierzchnia głowicy). Teraz następny problem... ustawienie koła od aparatu zapłonowego... ustawiłem punktami w jedną strone (tzn jak koło wałka rozrządu było punktem do góry to koło aparatu zapłonowego też...) Niestety silnik nie chciał odpalić tylko czasem troszke jakby łapał... odpaliłem dopiero po przesunięciu koła od aparatu o około 4 zęby w prawo i regulacji aparatem... Silnik ma swoją moc i spoczko sie zbiera tylko jest problem z paleniem... kręci dość długo i tak jakby go coś blokowało... Gdy jednak odpali chodzi normalnie. Jutro kupie sobie nowy pasek i wieczorem bede zakładał... Chce to zrobić dobrze żeby wszystko poskładać tak jak powinno być i cieszyć sie z tego pięknego samochodu...
Prosze jedynie o tą pomoc... (bo nie wiem co z tymi kołami,rozrząd- aparat i wogóle czy dobrze ustawiam...)
Z góry dziękuje...
Pozdrawiam
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Ustaw na wale korbowym znakiem na kółku do znaku na kadłubie.Na rozrządzie znakiem na kółku do znaku na osłonie paska u góry.A zapłon- zdejmij kopułkę i niech palec pokazuje 1 cylinder ( powinna być tam kropka ),potem zapłon na lampę,albo poproztu wyprzedź trochę,zeby chodził równo.
[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 18:14 ]
A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem
[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 18:14 ]
A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem
Niedawno zrobiłem to samo co Ty...
Dzięki radom także na tym forum naprawiłem.
Podsumowałem sobie wiadomości i tak to mniej więcej wygląda:
1. Zdejmij plastyk na skrzyni biegów (wykręć cały) - tam jest na obudowie skrzyni trójkąt oraz na kole zamachowym jest nacięcie - muszą się zgadzać.
2. Ustaw zawory na pierwszym cylindrze aby były zamknięte -wałek musi się układać dokładnie tak jak na zdjęciu - obie krzywki uniesione lekko. Podobny kąt.
Nacięcie na kole od wałka rozrządu nie ustawia się na płaszczyźnie głowicy lecz na wysokości tej blaszki widocznej na foto, przy czym - jeżeli przypadnie niżej np o pół ząbka - to przestawić go tak - aby był powyżej tej blaszki.
3. Zdejmij obudowę z aparatu zapłonowego - palec rozdzielacza musi wskazywać nacięcie oraz cylinder nr 1 (patrz kabel zapłonowy)
Nacięcia na kołach zębatych od strony przodu silnika nie muszą się zgadzać, jednak jesli wszystko ustawisz tak jak napisałem - będziesz wiedział że jest dobrze.
Dzięki radom także na tym forum naprawiłem.
Podsumowałem sobie wiadomości i tak to mniej więcej wygląda:
1. Zdejmij plastyk na skrzyni biegów (wykręć cały) - tam jest na obudowie skrzyni trójkąt oraz na kole zamachowym jest nacięcie - muszą się zgadzać.
2. Ustaw zawory na pierwszym cylindrze aby były zamknięte -wałek musi się układać dokładnie tak jak na zdjęciu - obie krzywki uniesione lekko. Podobny kąt.
Nacięcie na kole od wałka rozrządu nie ustawia się na płaszczyźnie głowicy lecz na wysokości tej blaszki widocznej na foto, przy czym - jeżeli przypadnie niżej np o pół ząbka - to przestawić go tak - aby był powyżej tej blaszki.
3. Zdejmij obudowę z aparatu zapłonowego - palec rozdzielacza musi wskazywać nacięcie oraz cylinder nr 1 (patrz kabel zapłonowy)
Nacięcia na kołach zębatych od strony przodu silnika nie muszą się zgadzać, jednak jesli wszystko ustawisz tak jak napisałem - będziesz wiedział że jest dobrze.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Dla pewności wrzuć piątkę z przodem na lewarku i zakręć kołem w przód.A potem obróć rozdzielaczem przeciwnie niż wiruje palecdomino_87 pisze:W którą strone sie wyprzedza zapłon
[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 00:34 ]
Pewnie masz rację,patrząc po postach ;)P.S. Gdzie zdobyć tensometr VAG do pomiaru naprężenie?misiek10111 pisze:stonefree napisał/a:
A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem
musi dać się obrócić na najdłuższym odcinku o 90 stopni
takdomino_87 pisze:Mam jeszcze jedno pytanko... W którą strone sie wyprzedza zapłon w tym silniku?? Tak jak mi sie wydaje w lewo?? (patrząc z góry na aparat ) A w prawo opóźnia??
[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 8:48 am ]
Przy okazji ustawiania rozrządu dowiedziałem się, że silnik 1,8 RP jest bezkolizyjny.
Zatem zerwanie paska rozrządu nie powoduje uszkodzeń
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 214 gości