Większe wtryski do AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Szczerze powiedziawszy to nie chce mi się wierzyć, że przez wtryski padła Ci pompa ja u siebie już rok temu pożegnałem się z pompą z 1V, od września mam 11mm i ciągle te same wtryski, narazie nic się nie dzieje. Na pompie 9mm nie miałem żadnych powodów, żeby podejżewać końcówki, a na tej co mam to faktycznie przydałoby się coś lepszego, bo głośno klekocze, ale tylkona zimno, jeśli zaleje się jakieś kiepskie paliwo.
Pozatym nie wydaje mi się, żeby inżynierowie z VW (a właściwie boscha) wiedzieli co robią wkładając taki właśnie zestaw, wszakże były to czasy kiedy palwa były różnej jakości a samochdy były robione na lata - większość pomp w AAZtach jest ciągle w bardzo dobrym stanie i nie przypominam sobie, żeby ktoś miał z nimi kłopoty (no może poza wyciekami)
Obawiam się, że jeśli teraz właściciel zmieni wtryski na te z 1,6 to w przyszłości na lepszej pompie będą za ciasne, a z kolei założenie zbyt wydajnych końcówek może spowodować słabe rozpylanie paliwa.
Na ten moment nikt z nas nie jest w stanie powiedzieć coś konkretnego o rozpylaczach czopikowych bo nie ma żadnych bardziej szczegółowych materiałów na ich temat. Jedyne co mamy to nasze odczucia po wymianie, które mogą równie dobrze być spowodowane tym, że stare końcówki były poprostu zużyte (chociażby otwór rozpylacza mógł się wyklepać, co niekoniecznie spowoduje, że wtrysk będzie "lał")
Pozatym nie wydaje mi się, żeby inżynierowie z VW (a właściwie boscha) wiedzieli co robią wkładając taki właśnie zestaw, wszakże były to czasy kiedy palwa były różnej jakości a samochdy były robione na lata - większość pomp w AAZtach jest ciągle w bardzo dobrym stanie i nie przypominam sobie, żeby ktoś miał z nimi kłopoty (no może poza wyciekami)
Obawiam się, że jeśli teraz właściciel zmieni wtryski na te z 1,6 to w przyszłości na lepszej pompie będą za ciasne, a z kolei założenie zbyt wydajnych końcówek może spowodować słabe rozpylanie paliwa.
Na ten moment nikt z nas nie jest w stanie powiedzieć coś konkretnego o rozpylaczach czopikowych bo nie ma żadnych bardziej szczegółowych materiałów na ich temat. Jedyne co mamy to nasze odczucia po wymianie, które mogą równie dobrze być spowodowane tym, że stare końcówki były poprostu zużyte (chociażby otwór rozpylacza mógł się wyklepać, co niekoniecznie spowoduje, że wtrysk będzie "lał")
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 19:50 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
t0mal, zajechałem 2 pompy,a trzecią napocząłem,lecz w porę się skumałem o co biega i zmieniłem wtryski,dzięki czemu ocalała,ale auto już na niej nie jechało jak kiedyś...t0mal pisze:nie chce mi się wierzyć, że przez wtryski padła Ci pompa
Po zmianie wtrysków nic juz się z pompą nie działo (nie licząc paru wycieków )...następnie założyłem głowicę pompy 10mm i latam na niej do dziś...
zaprzal na wtryskach od SB i pompie 10mm doszedł do 190PSt0mal pisze:Obawiam się, że jeśli teraz właściciel zmieni wtryski na te z 1,6 to w przyszłości na lepszej pompie będą za ciasne,
Pozdr.
Na lejących wtryskach od SB, tak przynajmniej pisał.Michaś_1977 pisze:zaprzal na wtryskach od SB i pompie 10mm doszedł do 190PS
A ja na zdrowych wtryskach od 1V ukręciłem półoś
Nie chcę się z tobą spierać, tylko chodzi mi o to, że ciężko jest coś polecić, bo właściwie to nie wiadomo jak poprawnie dobrać końcówki do pompy i silnika.
No właśnie, o co biega? Przecież na tłoczek w pompie nie dzała żadna siła, która mogłaby powodować jego ocieranie się o powierzchnię głowiczki?Michaś_1977 pisze:zajechałem 2 pompy,a trzecią napocząłem,lecz w porę się skumałem o co biega
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
t0mal, jedyna teoria jak mi przychodzi do,głowy,to to,ze wtryski od 1V nie są w stanie przepuścić całej dawki jaką pompa ma podać i ciśnienie w tłoko-rozdzielaczu wypłukuje materiał,czy jakoś tak.Nie wiem jakie zmiany tam zachodzą,bo nigdy tego nie drążyłem,ale jakieś zachodzą.t0mal pisze:No właśnie, o co biega? Przecież na tłoczek w pompie nie dzała żadna siła, która mogłaby powodować jego ocieranie się o powierzchnię głowiczki?
Może ktoś jest w stanie wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje...
No ale skoro na ori AAZ chodzą bez problemu, to dlaczego po zwiększeniu dawki miałoby być inaczej? Przecież jak podkręcasz dawkę to tym samym opóźnia się koniec wtrysku, czyli tak jakby przepływ się nie zmienia, bo wydłuża się czas wtrysku.Michaś_1977 pisze:przepuścić całej dawki jaką pompa ma podać
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Generalnie to myślę, że się zgodzimy, że jeśli wymieniać to napewno nie na takie jak były czyli DN 0 SD 293 do kosza.
Ze spokojnym sumieniem możesz wsadzić końcówki DN 0 SD 274 i chyba takie będą najlepsze, najwięcej ludzi je poleca.
Co do końcówek z MB byłbym ostrożny, bo tam są wydajne pompy o innej konstrukcji niż w golfach.
Ze spokojnym sumieniem możesz wsadzić końcówki DN 0 SD 274 i chyba takie będą najlepsze, najwięcej ludzi je poleca.
Co do końcówek z MB byłbym ostrożny, bo tam są wydajne pompy o innej konstrukcji niż w golfach.
Panowie dzięki za dane co do końcówek ale mam jaeszcze małe pytanko czy po zmianie wtrysków na większe też muszę przerabiać pompę na 10 mm ? czy same większe wtryski SB wystarczą na seryjną pompe?
i powinno być DN 0 SD 274 czy DN 0 SB 274?
i powinno być DN 0 SD 274 czy DN 0 SB 274?
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 09:10 przez divers81, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Na moje to same wtryski nie dodadzą mocy...chodzi o to,że przez wtryski od SBka można pchnąć więcej paliwa...
Dymienie zwiększy się,ale to się niweluje zwiększając ciśnienie doładowania
Dymienie zwiększy się,ale to się niweluje zwiększając ciśnienie doładowania
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 09:22 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
ale jak więcej paliwa następnie więcej doładowania to wzrasta moc, ale nastepnym problemem jest wymiana skrzyni na taką od TDI + max tarcza sprzebłowa o ile się nie myle to taka 280 mm
a Turbo jakie proponujecie większe ? bo podobno Garret T3 od 1.6 TD jest dużym turbem ale chyba nie ma możliwości podkręcania bo są tam 2 przewody podciśnienie i ciśnienie które same regulują gruszką
a Turbo jakie proponujecie większe ? bo podobno Garret T3 od 1.6 TD jest dużym turbem ale chyba nie ma możliwości podkręcania bo są tam 2 przewody podciśnienie i ciśnienie które same regulują gruszką
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 09:36 przez divers81, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja bym teraz sobie wsadzał GT 20, albo Garretta T3 z mercedesa, ale jeśli chcesz maksymalnie ograniczyć rzeźbienie to T3 z VW wystarczy.
[ Dodano: 30 Sty 2010 09:08 ]
To samo możesz zrobić na tych wtryskach co masz, w każdym razie nikt nie zagwarantuje Ci, że zmiana końcówek wpłynie na moc.divers81 pisze:ale jak więcej paliwa następnie więcej doładowania to wzrasta moc
[ Dodano: 30 Sty 2010 09:08 ]
Ma, robisz sobie MBC i wpinasz w wężyk, który idzie do gruszki.divers81 pisze:nie ma możliwości podkręcania
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 10:10 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości