Jazda bez termostatu a wysoka temp wody.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » śr sty 27, 2010 16:13

a jak są twarde to znaczy ze uszczelka walnieta?



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr sty 27, 2010 16:58

danio86, kkarols16, jakby twarde byly to byla by uszczelka .... ale kij z uszczelka, nawet gdyby byla walnieta to waz dolny nie bylby zimny, tylko termostat by go puszczal. Chyba ze faktycznie wskazania licznika sa zle .. i licznik pokazuje 110stopni a tak naprawde to woda moze miec ze 50 i dlatego termostat bnie otwiera sie ... ? Pewnie powiecie ze nie licznik a czujnik zle pokazuje .... czujnik przelozony z mojego sprawnego auta i nadal taka temp ....

[ Dodano: 27 Sty 2010 15:59 ]
danio86, gdzie termostat a gdzie pompa wody, Panie ... to z drugiej strony silnika wiec jak moglem sprawdzic lopatki na pompie... :)

[ Dodano: 27 Sty 2010 16:00 ]
jeszcze zostanie nam przelozenie mojego licznika w celu sprfawdzenia usterki ...jesli to nie bedzie to .... to moze ta chlodnica zapchana ... ale jakby byla zapchana to nawet bez termostatu by pokazywal wysoka temp ... bo nie bylo by obiegu tak jak jest teraz w tym wypadku. Wiec to raczej tez odpada. Ja bym obstawial na ta pompe .......


eSsssssssssss :))))

greg001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 16, 2010 13:28
Lokalizacja: Bieruń k. Tychów
Kontakt:

Post autor: greg001 » czw sty 28, 2010 00:45

Witam , tu mowa o moim autku ... poprosilem Y@ra o wstawienie tematu.

Wiec wczoraj skontaktowalem sie z poprzednim wlascicielem i mi powiedzial tak ze wyciagnal termostat bo wystraszyl sie gdy zobaczyl temp. na liczniku 110 C , umowil sie z elektrykiem ktory podpial pod kompa i okazalo sie ze licznik oszukuje bo temp. wody wg. vaga pokazuje 90 C ma mi na maila wyslac raport jak znajdzie . Dzis zalozylem termostat i wymienilem chlodziwo , racja jest taka ze temp. silnika wzrasta to 110 C i na tym staje, plyn sie nie gotuje, autko chodzilo z 30 min na postoju w garazu. Wiec wydaje mi sie ze diagnoza elektryka jest trafna ze licznik oszukuje o 20 C (czujnik temp. jest nowy oryginalny kosztowal 79zl - zolty)?! Czytalem na forum ze zdarza sie w/w usterka.

Odnosnie uszczelki pod glowica to zostala wymieniona przy tym jak zostala oddana do planowania. jedynie w calym silniku poci sie uszczelka pod pokrywa klawiatury poniewaz nie zostala wymieniona z tego powodu ze ponoc trzeba ja jeszcze dokrecic po przejechaniu 1000 km - wtedy wymiana uszczelki.

ps. jeszcze sie nie przywitalem oficjalnie na forum ale jak tylko foty zrobie to ... ;)
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 01:08 przez greg001, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw sty 28, 2010 01:28

teraz pytanie, czy jesli Ci auto chodzilo te 30 min ... to zalaczyla sie chlodnica ? Jaki byl dolny waz ? Cieply czy zimny ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw sty 28, 2010 10:22

w którą stronę skierowaliście ta dłuższą część termostatu ze sprężyną? jeśli został źle zamontowany to nie będzie się otwierał, druga sprawa to warto sprawdzić jaką temperaturę ma w zbiorniczku wyrównawczym płyn a jaka jest wtedy na zegarach.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 28, 2010 11:42

Możliwe że czujnik temperatury do zegarów jest walnięty, problem będzie polegał na tym by ustalić jaki był fabrycznie założony. Inne możliwości to że się nie odpowietrza (trzeba sprawdzić odpowietrznik), walnięta pompa wody, albo niedrożna chłodnica (ale te 2 ostatnie wydają się mniejprawdopodobne). Przy uszczelce pod głowicą na 110 stopniach by się nie zatrzymał i poszedł by wyżej. Najporściej będzie pierw zdjąć odpowietrznik ze zbiorniczka i dmuchnąć w niego w celu sprawdzenia drożności, potem założyć go sporwrotem, włożyć do zbiorniczka termometr bagnetowy (można go kupić np. w Castoramie za 10zł) i odpalić auto aż się zagrzeje. Temperatura w zbiorniczku wyrównawczym powinna wynosić ok 80 stopni, jeśli będzie więkrza niż 80-90 może być uszkodzona pompa wody lub zatkana chłodnica. Ale stawiam że będzie 80stopni (czyli wszystko jest ok a jedynie wskazania na zegarze są zwayżone).
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 11:44 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw sty 28, 2010 12:10

T.O.B.I., ze sprezynka do srodka, inaczej sie nie da wlozyc bo bedzie krzywo i króćca sie nie przykreci.
kwietek pisze:Możliwe że czujnik temperatury do zegarów jest walnięty,
no ten czujnik jest w kroccu i ma zolta obwodke, zostal wymieniony na nowy.


eSsssssssssss :))))

popomen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 16, 2010 15:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: popomen » czw sty 28, 2010 12:39

panowie wczoraj walczyłem z tym samym w moim golfiku, 5 godzin odpowietrzałem i w końcu się udało,
trzeba sprawdzic wąż górny od chlodnicy i najlepiej odłączyć przy chłodnicy i zalać do pełna w ten wąż aż się podniesie w zbiorniczku stan założyć wąż i w drogę przejechać trochę i będzie ok tylko trzeba sprawdzić czy ogrzewanie się pojawi u mnie działa lala



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 28, 2010 12:43

Kolory czasem się pokrywają (2 różne czujniki mają ten sam kolor -zdarzyło mi się kilka razy) dlatego kupując nowy trzeba odpisać numer części. Ale tu akurat wydaje mi się że powszedni właściciel mógł założyć zły czujnik i teraz dojście do tego jaki powinien być będzie trochę kłopotliwe.

[ Dodano: 28 Sty 2010 11:45 ]
popomen, ale w ten sposób zlikwidowałeś tylko sam objaw, układ może Ci się znów zapowietrzyć. Przerabiałem to w ABF. By zlikwidować przyczynę odepnij tą cienką rurkę idącą z górnego węża do zbiorniczka wyrównawczego i udrożnij. Ona pełni rolę odpowietrznika: przez nią powietrze z układu przedostaje się do zbiorniczka wyrównwaczego, jeśli jeśli jest zatkana powietrze zwiększa swoje ciśnienie do wartości sinienia statycznego wody i albo krąży razem z nią w układzie albo zbiera się w chłodnicy i nagrzewnicy blokując przepływ. Dlatego jak chcesz mieć problem z głowy przeczyść odpowietrznik płukanką i gorącą wodą, możesz też próbować przetkać go mechanicznie ale uważaj by niczego nie uszkodzić.
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 12:48 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw sty 28, 2010 13:43

z tego co koledzy na forum piszą do ABU był oryginalnie czujnik z żółtą obwódką ale został zastąpiony czujnikiem z niebieską obwódka, wiec jeżeli kupiłeś ten czujnik w serwisie żółty to jest on niewłaściwy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

greg001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 16, 2010 13:28
Lokalizacja: Bieruń k. Tychów
Kontakt:

Post autor: greg001 » czw sty 28, 2010 16:41

teraz pytanie, czy jesli Ci auto chodzilo te 30 min ... to zalaczyla sie chlodnica ? Jaki byl dolny waz ? Cieply czy zimny ?
nie zalacza sie wiatrak na chlodnicy :P dolny waz byl chlodny (nie zimny nie chlodny) nie zimny przy 110 C
w którą stronę skierowaliście ta dłuższą część termostatu ze sprężyną?
dluzsza czesc termostatu ze sprezynka jest skierowana w strone sinika a ze tak powiem "dupka" w strone chlodnicy
z tego co koledzy na forum piszą do ABU był oryginalnie czujnik z żółtą obwódką ale został zastąpiony czujnikiem z niebieską obwódka, wiec jeżeli kupiłeś ten czujnik w serwisie żółty to jest on niewłaściwy
czujnik zostal kupiony bodajrze w inter carsie, natomiast dzwonilem do ASO do bielska powiedzialem typ , model auta, wersje silnikowa i gosciu mi mowil ze maja jeden czujnik temp. i zapytal sie mnie tylko o ilosc pinow wiec mu powiedzialem ze 4 i podal mi cene 90 zl

hm... chyba teraz najprostszym wyjsciem jest podmiana licznika od kogos znajomego?!



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 28, 2010 21:54

Albo kupić syfa typu EPS za 20zł o innym oznaczeniu/ z innym kolorem i sprawdzić jak będzie dział.A co do chłodnicy jeśli jest zapowietrzona wiatraki się nie włączą



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » czw sty 28, 2010 23:03

ja powiem tak ze moze ktos kombinował z pompa wody bo pompa do benzyniaka a diesla rózni sie tym ze kreca sie w inne strony i jak sie pasek załozy odwrotnie jak powinno byc to sie silnik bedzie szybko grzał


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 28, 2010 23:26

a co ty piszesz, te same pompy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 334 gości