1.3 MH Charakterystyka pracy na zimnym silniku (ssanie)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

1.3 MH Charakterystyka pracy na zimnym silniku (ssanie)

Post autor: Johnatan » czw sty 28, 2010 21:12

Witam. Zwracam sie z porśbą do posiadaczy 1.3 MH o opisanie mi jak sie wam jeździ z tym silnikiem gdy jest zimny? Wiem że silnik najnowszej generacji i nawyzszej mocy nie jest ale czy:
Zdechanie podczas ruszania jest normalne?
wkrecanie pod 2,5tyś obr. aby spokojnie ruszyć to normalne?
Czy odczuwacie zmiane mocy miedzy ciepłym a zimnym?
w którym momencie schodzi wam ssanie na wskaźniku temp. silnika?

Wspomne że na ciepłym silniku jeździ mi sie bardzo dobrze. Samochód spokojnie rusza z 1100obr/min

Dziękuje



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 28, 2010 22:35

Po co te pytania, wiadomo że jak sprawny to jeździ dobrze. Lepiej użyj wyszukiwarki poczytaj o ssaniu jak jest skonstruowane i co mogło si,.e z w nim zepsuć. Pierburg 2E2 czy 2E3 ssanie działa bardzo podobnie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » czw sty 28, 2010 22:47

Kolego. Chce wiedzieć tylko czy to normalne zachowanie auta.. Krótka odpowiedz na moje pytanie.. nie bede czytał miliona postów żeby dojść do tego czy jest ok czy nie ok.. nie wiem czy zauwazyłeś ale zwróciłem sie do właścicieli 1.3 MH..



Awatar użytkownika
gasiorx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:34

Post autor: gasiorx » czw sty 28, 2010 22:53

u mnie ssanie padlo i musze noga podtrzymac lekko gaz jak odpale ale jezdzac na gazie nie mam tego problemu, mi nigdy auto nie zgaslo podczas ruszania na skrzyzowaniu jak masz obrotomierz to widzisz jak sie zachowuja obroty u mnie przy ruszeniu jest 2tys potem zalezy jak puszcze sprzeglo to spadnie nawet do 1 tys ale nie zagasnie a z reszta biegow to 3 tys i zmiana az do 4 biegu gdzie 3 tys daje predkosc jakies niecale 90km/h

dodam ze jestem wlascicielem 1,3 MH zebys nie mial zludzen
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 22:53 przez gasiorx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 28, 2010 22:55

Więc delikatnie uświadamiam cię że samochód jeśli ma sprawny gaźnik jeździ płynnie przy niskich temperaturach. Teraz jeśli chcesz korzystać z pomocy na tym forum to opisz dokładnie jeszcze raz co dolega twojemu autku, wówczas ktoś pomoże. Jeśli zaś chcesz tylko się dowiedzieć czy masz sprawne auto to masz odpowiedź. Nie, masz zepsute.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw sty 28, 2010 23:02

NIE


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 23:12

mam gaźnik po remoncie i powiem tak

pb ok 1200 obrotów lekko wysprzęglam i jade spokojnie

lpg tak samo nie ma potrzeby jakiegos mocnego gazowania by spokojnie i bez uduszenia silnika ruszyc


ssanie mi schodzi po ok 2min postoju na luzie jak garaż zamykam i ruszam, jak cieplejszy to troszke lepiej jedzie (lpg)
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 23:14 przez mark_89, łącznie zmieniany 1 raz.



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » czw sty 28, 2010 23:35

Zdechanie podczas ruszania jest normalne?
NIE
wkrecanie pod 2,5tyś obr. aby spokojnie ruszyć to normalne?
NIE
Czy odczuwacie zmiane mocy miedzy ciepłym a zimnym?
Mi jezdzi tak samo dobrze na zimnym jak i na cieplym silniku...
w którym momencie schodzi wam ssanie na wskaźniku temp. silnika?
obroty ssania maleja wraz z rosnaca temperatura ( ja tak zauwazam u siebie... ) i ssanie wylacza sie gdy wskazowka jest przy koncu bialego pola....
jak sie wam jeździ z tym silnikiem gdy jest zimny?
generalnie świetnie... idzie ruszyc bez gazu :)


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » pt sty 29, 2010 18:27

genLODOWAmk2 i taka odpowiedz mi sie kolego podoba... Nie chce tu zadawać pytań jak to naprawić bo nie chce popsuć jeszcze bardziej.. Moje auto jak jest zimne jest bardzo toporne.. Gdy staram sie ruszyć autem tak samo jak na ciepłym silniku to obroty odrazu spadają.. Gdy redukuje na 2bieg to musze go wkręcić i puszczać sprzęgło.. bo poszarpie i sie zero reakcji na moc.. Chciałem tylko żeby ktoś mi powiedział że auto jest popsute.. a jesli ktoś miał taki problem to ile to kosztuje... Oddawałem auto do mojego zaufanego mechanika bo paliło 13l. Zmienił termostat i pali 9,9l móił że go testował.. to zapytałem.. a tak? co pan powie na mój 23letni silniczek? "żyleta, dawno nie jeździłem taki dobrym golfem"



misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: misxess » pt sty 29, 2010 22:59

Jeśli Ci silnik zdycha przy ruszaniu to sprawdz podcisnieniowa membrane przyspieszcza zapłonu na aparacie zapłonowym. miałem to samo.tez musiałem mu gazowac żeby ruszyć. wymieniłem to cholerstwo i problem zniknął. jak wymienisz ta membrane to sprawdz potem przyspieszacz w aparacie zapłonowym czy lekko chodzi. pozdrawiam a jeśli chodzi o koszt tej membrany to ja dawałem 30 zł na szrocie wraz z wężykami. tylko sprawdz czy dobra jest .
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 23:02 przez misxess, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » czw lut 04, 2010 23:41

Zawuważyłem, że gdy przy ssaniu na jałowym, jeżeli bede bardzo bardzo bardzo powolutko wciskał pedał gazu to silnik nie podnosi obrotów tylko dławi sie.. jak zrobie szybciej to tego nie ma.. na ssaniu musze utrzymywać auto powyżej 2tyś, jak zredukuje na 2jke i puszcze sprzęgło i zejdzie mi silnik do 1300, 1500obr to tam nic nie ma, żadnej minimalnej reakcji,, tylko zdychanie.. pomaga takie pompowanie w pedał.. Przepraszam ze tak tu zawracam głowe ale mechanicy twierdzą że silnik jest żyleta.. Prosze o foty tej membrany bo nie wiem co to jest :)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Post autor: Gother21 » czw lut 04, 2010 23:49

Ta membrana znajduje się przy aparacie zapłonowym dokładnie z boku aparatu i jest podłączony do niej wężyk podciśnienia.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » czw lut 04, 2010 23:53

Widać to coś na focie?
Obrazek

[ Dodano: 04 Lut 2010 22:58 ]
Widać to coś na focie?

[ Dodano: 04 Lut 2010 22:58 ]
Widać to coś na focie?
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 23:58 przez Johnatan, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 05, 2010 00:09



Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 333 gości