Zgasł podczas jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Zgasł podczas jazdy

Post autor: Szymon8 » czw sty 28, 2010 18:05

Witam wszystkich serdecznie. Mój ojciec miał dzisiaj nieprzyjemną sytuację. A więc. Podczas jazdy, po przejechaniu ok. 8 kilometrów silnik zgasł. Nie dało się go odpalić ani na benie ani na gazie. Po postoju ok 8 godzin silnik po ponownej probie zapłonu zapalił ku naszemu zdziwieniu i chodzi bez zarzutu. Mechnior podpią go na VAG i wyskoczyły 2 byki: czujnik Haala i jeszcze jakiś teraz tylko nie pamiętam. :panna:



Jakieś rady ? Spotkał się już ktoś z Was z takim problemem ?? :blush:


Reklama niemieckiego biura turystycznego : "Jedź do Polski - Twój samochód już tam jest."

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » czw sty 28, 2010 18:41

wadliwy czujnik halla może robic takie byki typu gaśniecie auta w nieoczekiwanym momencie



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » czw sty 28, 2010 19:02

hall zawsze wyskoczy na zgaszonym silniku, a drugi czujnik jaki??



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw sty 28, 2010 19:28

No to ja też się podepnę. Sytuacja ta sama. Zgasł mi podczas jazdy, tak po prostu. Odłączyłem akumulator na 15min po czym go podłączyłem i zapalił bez problemu, jakby nigdy nic.

Ale po przejechaniu max 10km sytuacja zaczęła się powtarzać. Pojawiła się "dziura" przy dodawaniu gazu. Jak zgasł to strasznie ciężko palił, ale zapalił. Doczołgałem się na parking, odłączyłem akku na godzinę i wróciłem się do domu (15km). Po dojechaniu na miejsce zdechł i już nie zapalił. Teraz właśnie "resetuje" się do rana.

Wykluczam warunki pogodowe, bardzo podobna sytuacja miała miejsce w środku słonecznego lata. Hilp.......

Silnik 1.8 ABS, b+g


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 28, 2010 19:36

poproś kogoś o pomoc i patrzcie czy jest iskra. Jeśli niema to szkoda czasu na resety bo nic nie dadzą. Jeśl iskry niema najczęściej pada cewka lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. A może to być sporo innych rzeczy (choćby brak paliwa) ale najpierw sprawdź te dwie, najszybciej przez podmianę cewki i aparatu zapłonowego od kolegi albo ze szrotu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Szymon8 » czw sty 28, 2010 19:52

DariuszK pisze:hall zawsze wyskoczy na zgaszonym silniku, a drugi czujnik jaki??
no właśnie to jest ten ból, że ja i ojciec nie pamiętamy dokładnie jaki był ten drugi :crazy:


Reklama niemieckiego biura turystycznego : "Jedź do Polski - Twój samochód już tam jest."

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » czw sty 28, 2010 20:10

ktos ze znajomych nie ma kabelka żeby podpiąc jeszcze raz? jak nie popytaj na swoim forum regionalnym, ktos napewno pomoże



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw sty 28, 2010 20:17

Paweł Marek pisze:poproś kogoś o pomoc i patrzcie czy jest iskra.
No właśnie iskra jest bo po podłączeniu akku chodzi normalnie. Teraz nie sprawdzałem bo mnie zasypie, ale ostatnim razem przy takiej sytuacji iskra była a silnik nie odpalał.

Ktoś się orientuje ile kosztuje czujnik halla i zna jego nr serwisowy?


O:o===vw===o:O

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » czw sty 28, 2010 20:23

http://www.allegro.pl/item901438181_bos ... _seat.html

sprawdź czy jest wopisie twój model



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw sty 28, 2010 20:30

Jest, THX ;]

Można by przypuszczać, że pasuje do ABS, AAM i innych 1.8 8V


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 28, 2010 20:31

wzystkie silniki z aparatem w bloku z mk3, 2.0 8v również. Ale jak jest iskra i jesteś tego pewien to nie czujnik


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw sty 28, 2010 21:31

Pogadałem z jednym mechanikiem, zapewniam ze dobrym. Sprawa wygląda tak: nie przejmować się i nie panikować. Jazda w cyklu gaz/benzyna sprawia ze komputer głupieje. Zwłaszcza jak ktoś jeździ praktyczne tylko na gazie. Kiedyś do tego gościa co kilka miesięcy zgłaszał się gość z toledo 1.8 z tym właśnie problemem. Cała naprawa polegała na odłączeniu klemy na noc. Potem przerobił tak, aby komputer był "po stacyjce" a nie jak dotychczas do stałego + i problem już się nie pojawił.

Szymon8 drugi błąd mógł dotyczyć sondy lambda bo ten silnik mocno się na niej "opiera"

Taki mały sposób jak sprawdzić czy cewka zapłonowa działa jeżeli nie ma iskry a nie wiemy co padło (cewka czy hall):
1.Odłączyć od aparatu zapłonowego wtyczkę, w środkowy pin we wtyczce wsadzić kawałek kabla i zewrzeć z masą,
2. Odłączyć środkowy kabel WN z rozdzielacza,
3. Dotykać kablem WN z cewki gdzieś do masy(przykładać i puszczać), powinna walić iskra, jeśli nie ma patrz pkt 4
4. Wymienić cewkę
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 21:37 przez arielo87, łącznie zmieniany 2 razy.


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 28, 2010 22:28

arielo87, ok, ale jak silnik ci zgaśnie i nie odpali a Twój mechanik powie że to normalne bo masz lpg, to zapraszamy do wyszukiwarki na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw sty 28, 2010 22:42

Paweł Marek pisze:arielo87, ok, ale jak silnik ci zgaśnie i nie odpali a Twój mechanik powie że to normalne bo masz lpg, to zapraszamy do wyszukiwarki na forum
No wiadomo, że błędy nie biorą się z powietrza (jeżeli te określenie tutaj pasuje :grin: ). Ja mu akurat wierzę bo golfa kupiłem od niego, a on sam zna się na rzeczy i naprawia VAGi w norwegii.

Jeżeli ktoś wie to chętnie poznam naturę tego problemu :bigok:


O:o===vw===o:O

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 199 gości