Zgasł podczas jazdy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zgasł podczas jazdy
Witam wszystkich serdecznie. Mój ojciec miał dzisiaj nieprzyjemną sytuację. A więc. Podczas jazdy, po przejechaniu ok. 8 kilometrów silnik zgasł. Nie dało się go odpalić ani na benie ani na gazie. Po postoju ok 8 godzin silnik po ponownej probie zapłonu zapalił ku naszemu zdziwieniu i chodzi bez zarzutu. Mechnior podpią go na VAG i wyskoczyły 2 byki: czujnik Haala i jeszcze jakiś teraz tylko nie pamiętam.
Jakieś rady ? Spotkał się już ktoś z Was z takim problemem ??
Jakieś rady ? Spotkał się już ktoś z Was z takim problemem ??
Reklama niemieckiego biura turystycznego : "Jedź do Polski - Twój samochód już tam jest."
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
No to ja też się podepnę. Sytuacja ta sama. Zgasł mi podczas jazdy, tak po prostu. Odłączyłem akumulator na 15min po czym go podłączyłem i zapalił bez problemu, jakby nigdy nic.
Ale po przejechaniu max 10km sytuacja zaczęła się powtarzać. Pojawiła się "dziura" przy dodawaniu gazu. Jak zgasł to strasznie ciężko palił, ale zapalił. Doczołgałem się na parking, odłączyłem akku na godzinę i wróciłem się do domu (15km). Po dojechaniu na miejsce zdechł i już nie zapalił. Teraz właśnie "resetuje" się do rana.
Wykluczam warunki pogodowe, bardzo podobna sytuacja miała miejsce w środku słonecznego lata. Hilp.......
Silnik 1.8 ABS, b+g
Ale po przejechaniu max 10km sytuacja zaczęła się powtarzać. Pojawiła się "dziura" przy dodawaniu gazu. Jak zgasł to strasznie ciężko palił, ale zapalił. Doczołgałem się na parking, odłączyłem akku na godzinę i wróciłem się do domu (15km). Po dojechaniu na miejsce zdechł i już nie zapalił. Teraz właśnie "resetuje" się do rana.
Wykluczam warunki pogodowe, bardzo podobna sytuacja miała miejsce w środku słonecznego lata. Hilp.......
Silnik 1.8 ABS, b+g
O:o===vw===o:O
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
poproś kogoś o pomoc i patrzcie czy jest iskra. Jeśli niema to szkoda czasu na resety bo nic nie dadzą. Jeśl iskry niema najczęściej pada cewka lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. A może to być sporo innych rzeczy (choćby brak paliwa) ale najpierw sprawdź te dwie, najszybciej przez podmianę cewki i aparatu zapłonowego od kolegi albo ze szrotu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
No właśnie iskra jest bo po podłączeniu akku chodzi normalnie. Teraz nie sprawdzałem bo mnie zasypie, ale ostatnim razem przy takiej sytuacji iskra była a silnik nie odpalał.Paweł Marek pisze:poproś kogoś o pomoc i patrzcie czy jest iskra.
Ktoś się orientuje ile kosztuje czujnik halla i zna jego nr serwisowy?
O:o===vw===o:O
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
Pogadałem z jednym mechanikiem, zapewniam ze dobrym. Sprawa wygląda tak: nie przejmować się i nie panikować. Jazda w cyklu gaz/benzyna sprawia ze komputer głupieje. Zwłaszcza jak ktoś jeździ praktyczne tylko na gazie. Kiedyś do tego gościa co kilka miesięcy zgłaszał się gość z toledo 1.8 z tym właśnie problemem. Cała naprawa polegała na odłączeniu klemy na noc. Potem przerobił tak, aby komputer był "po stacyjce" a nie jak dotychczas do stałego + i problem już się nie pojawił.
Szymon8 drugi błąd mógł dotyczyć sondy lambda bo ten silnik mocno się na niej "opiera"
Taki mały sposób jak sprawdzić czy cewka zapłonowa działa jeżeli nie ma iskry a nie wiemy co padło (cewka czy hall):
1.Odłączyć od aparatu zapłonowego wtyczkę, w środkowy pin we wtyczce wsadzić kawałek kabla i zewrzeć z masą,
2. Odłączyć środkowy kabel WN z rozdzielacza,
3. Dotykać kablem WN z cewki gdzieś do masy(przykładać i puszczać), powinna walić iskra, jeśli nie ma patrz pkt 4
4. Wymienić cewkę
Szymon8 drugi błąd mógł dotyczyć sondy lambda bo ten silnik mocno się na niej "opiera"
Taki mały sposób jak sprawdzić czy cewka zapłonowa działa jeżeli nie ma iskry a nie wiemy co padło (cewka czy hall):
1.Odłączyć od aparatu zapłonowego wtyczkę, w środkowy pin we wtyczce wsadzić kawałek kabla i zewrzeć z masą,
2. Odłączyć środkowy kabel WN z rozdzielacza,
3. Dotykać kablem WN z cewki gdzieś do masy(przykładać i puszczać), powinna walić iskra, jeśli nie ma patrz pkt 4
4. Wymienić cewkę
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 21:37 przez arielo87, łącznie zmieniany 2 razy.
O:o===vw===o:O
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
No wiadomo, że błędy nie biorą się z powietrza (jeżeli te określenie tutaj pasuje ). Ja mu akurat wierzę bo golfa kupiłem od niego, a on sam zna się na rzeczy i naprawia VAGi w norwegii.Paweł Marek pisze:arielo87, ok, ale jak silnik ci zgaśnie i nie odpali a Twój mechanik powie że to normalne bo masz lpg, to zapraszamy do wyszukiwarki na forum
Jeżeli ktoś wie to chętnie poznam naturę tego problemu
O:o===vw===o:O
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości