[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wolne obroty na zimnym silniku PN
Witam!
Widzę że jest tu kilka osób które mogą mi pomóc.
Moje autko golf'91 1.6PN pierburg 2ee ;]
Od roku kiedy go kupiłem zapalałem na gazie, teraz przyszły mrozy i musiałem się przeprosić z Pb;]
Mój problem polega na tym że nie mam wolnych obrotów na zimnym silniku zarówno na gazie jak i benzynie. Jak silnik się trochę zagrzeje chodzi jak zegarek na LPG przy około 1000 obrotów.
Problem jest na benzynie, odpala ładnie ale muszę go trzymać na obrotach i ogólnie chodzi jakby palił na 2-3 tłoki, szarpie nie ma mocy, dławi go momentami do momentu jak się rozgrzeje wtedy wszystko wraca do normy tyle ze na Pb i ciepłym wolne obroty są około 1500.
Domyślam się po przejrzeniu tematu, że może to być membrana w nastawniku przepustnicy dolnej. Ale ostatnio grzebiąc przy autku zauważyłem że potencjometr przepustnicy(widoczny na pierwszym foto) w ogóle nie jest przykręcony do gaźnika tylko wisi na kablach obok niego... Otóż śruba która go mocuje została przez kogoś ukręcona i nie ma jak tego zamocować.
Moje pytanie czy potencjometr ten będzie miał wpływ na wolne obroty przy zimnym silniku bo nie wiem czy zabierać się za to i rozwiercać?
Dodam że próbowałem przekręcać delikatnie potencjometrem na średnio rozgrzanym pracującym silniku i miało to jakiś wpływ nieduży na obroty.
Fotka potencjometru:
Z góry dzięki za wszelką pomoc
Widzę że jest tu kilka osób które mogą mi pomóc.
Moje autko golf'91 1.6PN pierburg 2ee ;]
Od roku kiedy go kupiłem zapalałem na gazie, teraz przyszły mrozy i musiałem się przeprosić z Pb;]
Mój problem polega na tym że nie mam wolnych obrotów na zimnym silniku zarówno na gazie jak i benzynie. Jak silnik się trochę zagrzeje chodzi jak zegarek na LPG przy około 1000 obrotów.
Problem jest na benzynie, odpala ładnie ale muszę go trzymać na obrotach i ogólnie chodzi jakby palił na 2-3 tłoki, szarpie nie ma mocy, dławi go momentami do momentu jak się rozgrzeje wtedy wszystko wraca do normy tyle ze na Pb i ciepłym wolne obroty są około 1500.
Domyślam się po przejrzeniu tematu, że może to być membrana w nastawniku przepustnicy dolnej. Ale ostatnio grzebiąc przy autku zauważyłem że potencjometr przepustnicy(widoczny na pierwszym foto) w ogóle nie jest przykręcony do gaźnika tylko wisi na kablach obok niego... Otóż śruba która go mocuje została przez kogoś ukręcona i nie ma jak tego zamocować.
Moje pytanie czy potencjometr ten będzie miał wpływ na wolne obroty przy zimnym silniku bo nie wiem czy zabierać się za to i rozwiercać?
Dodam że próbowałem przekręcać delikatnie potencjometrem na średnio rozgrzanym pracującym silniku i miało to jakiś wpływ nieduży na obroty.
Fotka potencjometru:
Z góry dzięki za wszelką pomoc
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Chciałbym aby to była prawda - niestety nie jest.Lipek81 pisze:A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.
Znam to z własnego doświadczenia - miałem wariackie obroty.Wypinałem elektromagnes przesłony aby mi silnik nie wypadł na biegu jałowym.Fakt - przyśpieszenie z wypiętym było nijakie ale dało się jechać.
Cały układ jest sprzężony przez sterownik i każdy element ma w nim odbicie.
Wymieniłem i nastał spokój.
Wypięty potencjometr powodował praktycznie zanik biegu jałowego i trzeba było trzymać "na gazie" aby nie zdechł, co w mieście może niewprawnego kierowcę kosztować stłuczkę(trzeba też hamować i deptać sprzęgło)...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
No i ja dołączyłem do grona falujących i wysokich obrotów..
Na benzynie obroty falują w zakresie 200-1400 obrotów. Winy natomiast nie ponosi za to nastawnik ani przesłona wstępna.. Więc co? Układ zapłonowy??
Obroty czasem się wieszają na 1500 później 2000 aż w końcu 2500. To się dzieje gdy jadę po trasie na obrotach 2500.. Wrzucam luz a obroty dalej takie same.. Pomaga odłączenie i podłączenie nastawnika - więc to nie membrana..
Na benzynie obroty falują w zakresie 200-1400 obrotów. Winy natomiast nie ponosi za to nastawnik ani przesłona wstępna.. Więc co? Układ zapłonowy??
Obroty czasem się wieszają na 1500 później 2000 aż w końcu 2500. To się dzieje gdy jadę po trasie na obrotach 2500.. Wrzucam luz a obroty dalej takie same.. Pomaga odłączenie i podłączenie nastawnika - więc to nie membrana..
Ja też mam Problem co wszyscy tutaj zgromadzeni ale ...
Chciałem dodać ze ja Wymieniłem wszystkie czujniki temperatury uszczelkę co jest pod gaźnikiem i muszę wam powiedzieć ze dalej to samo ale słuchajcie jak po wymianie tych czujników zapaliłem auto wskoczyło na obroty ale jak odpiąłem wtyczkę od regulacji obrotów to od razu spadły na bardzo małe potem wpiąłem i na razie chodzi równo ale ma troszkę obroty wyże ale nie zbyt wysokie spróbuje ustawić obroty i go zapalić jak będzie zimny zobaczymy efekt
Łukasz
HakaHaka jesli potrzebujesz tej czesci mam taką
[ Dodano: 02 Lut 2010 18:49 ]
jestem tu nowy i wydze ze wszyscy maja problem z gaznikiem 2ee i obrotami, mialem ten sam problem przyczyny nie znaleazlem ale zroilem wlasne przerobki i silnik chodzi normalnie
[ Dodano: 02 Lut 2010 18:49 ]
jestem tu nowy i wydze ze wszyscy maja problem z gaznikiem 2ee i obrotami, mialem ten sam problem przyczyny nie znaleazlem ale zroilem wlasne przerobki i silnik chodzi normalnie
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 20:48 przez mimax, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 220 gości