obroty a ładowanie alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

obroty a ładowanie alternatora

Post autor: robert14-83 » czw sty 28, 2010 09:43

Witam ma takie pytanko: Czy ładowanie alternatora mz wpływ na obroty silnika na biegu jałowym? Wczoraj mierzyłem ładowanie i zauważyłem że przez sekundę jest ładowanie 14,3V a przez następną sekundę wskazuje 7,5V.
Samochód na biegu jałowym czasami przygasa jakby brakowało mu iskry.
Czy te dwa problemy mogą być ze sobą powiązane?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 28, 2010 09:54

nie wiem jak Ci się udało wyłapać takie zmiany napięcia w odstępach sekundowych , ale jeśli tak jest , to albo regler puszcza Ci z alternatora prąd zmienny , albo masz na nim jakieś przebicie , w takim wypadku obroty mogą świrować bo skoro alternator dostaje przebicie , to automatycznie akumulator ma chwilowe zwarcia masa i plus , najlepiej to wymień na początek regler i sprawdź ładowanie



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw sty 28, 2010 09:57

no właśnie mnie też zdziwiło że miernik tak szybko ( co sekundę) świrował. Wczoraj mierzyłem go na zimnym silniku a dzisiaj sprawdzę ładowanie na ciepłym silniku.



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw sty 28, 2010 10:33

Pierwsze co sprawdz to tak jak mowi MIS regulator napiecia.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw sty 28, 2010 10:38

ale jak mam sprawdzić regulator napięcia???



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 28, 2010 10:44

sam go nie sprawdzisz , jedynie podmiana na nowy , drogi nie jest



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw sty 28, 2010 10:48

no tak ale czytałem na forum że lepiej wymienić na najlepiej orginalny a nie zamiennik.
znalazłem na intercarsie ale kosztuje ponad 200zł.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 28, 2010 10:50

daj sobie spokój , kup w sklepie za 30 - 40 zł i będzie chodził , fakt że oryginał to oryginał , ale najczęściej to płaci się za markę

[ Dodano: 28 Sty 2010 09:50 ]
za 200 zł to kupisz cały alternator :bigok:



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw sty 28, 2010 11:05

http://www.allegro.pl/item900564665_reg ... f_iii.html

może być???



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 28, 2010 11:17

najpierw to wykręć swój i porównaj wizualnie , bo bywają róznice w zależności jaki jest altek , BOSCH , VALLEO



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw sty 28, 2010 11:31

mam Boscha 70V
sprawdzałem w etce i porównałem numery i coś takiego znalazłem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości