Problem z odpalaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hehe___
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 15:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem z odpalaniem

Post autor: hehe___ » śr sty 27, 2010 10:04

Witam , mam taki problem ze swoim mk3 , a mianowicie ktorego razu auto stało przez noc na dworzu przy niskiej temperaturze a za dnia nie chcialo odpalic , wiec 1 mysl ktora mi przyszla na mysl to auto ojca no i kable , po 30 min ladowania dopiero ledwo co ale odpalil , wstawilem auto do garazu postalo z 3-4 dni kiedy poszedlem odpalic z wielkim oporem ale odpalil , dzis rano gdy chcialem odpalic ni chu..

myslalem ze problem moze lezec po stronie pompy paliwa auto zachowuje sie tak jak by nie dostawalo paliwa.. (..??)
dodam ze kopulka palec kwn świece wszystko nowe

podlaczylem aku pod prostownik zobaczymy co bd po poludniu



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » śr sty 27, 2010 10:14

hehe___ pisze:ledwo co ale odpalil
a jak kręcił szybko czy wolno?



Awatar użytkownika
hehe___
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 15:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: hehe___ » śr sty 27, 2010 16:20

przez 3 sekundy normalnie a pozniej muł



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » śr sty 27, 2010 16:37

Przy takich mrozach to niejeden nowy akumulator się kładzie. Zanim zastanowisz się nad ewentualnym kupnem aku może podjedź gdzies żeby zrobili ci pomiar sprawności twojego aku. Sam akumulator nie zawsze rozwiązuje problem, czasem warto się przyjrzec rozrusznikowi, wytarte tuleje i zurzyte szczotki mogą znacznie osłabic rozruch . Ja dzis właśnie wymieniałem w swoim mk3 tuleje i szczotkotrzymacz, koszt 50zł , ze 2 godzinki w garażu przy wymianie ale różnice czuje od razu , żwawo kręci aż miło . Niedawno też zrobiłęm takiego lifta w cienkusie ojca. Mamy nowy akumulator a przy -8 st już nie chciał kręcic, ten sam manewr i teraz nawet zapalił przy -17 . Dopiero mrozy poniżej 20 go położyły ale nic dziwnego bo na zewnątrz stoi i akumulator nie był wyjęty a na takim mrozie to sam z siebie ma może ze 65% pojemności .



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 27, 2010 16:37

- sprawdź dobrze połączenie klemy-akumulator, ewentualnie zdejmij klemy i wyczyść je papierem ściernym, podobnie ze stykami akumulatora
- dodatkowo zakup miedzianą plecionkę, aby podłączyć dobrze masę od karoserii do silnika
- przeczyść dobrze przewód masowy idący z akumulatora do karoserii na łączeniu z karoserią papierkiem ścoernym
- ostateczność to wyjęcie rozrusznika, wymiana szczotek i tulei - kiedyś miałem podobną sytuację w oplu kadecie - nie chciał odpalić przy temp. -1 na dworzu, dopiero po chwilowym doładowaniu akumulatora na dużym prądzie można go było uruchomić.
Okazało się, że bardzo stare były szczotki w rozruszniku, rozrusznik podczas kręcenia pobierał bardzo dużo prądu (chodził prawie na zwarciu), wtedy brakowało porządnego prądu na iskrę.
Wymieniłem szczotki w rozruszniku, przeczyściłem komutator (przerwy między blaszkami) i od tamtej pory nie było problemu nawet przy -15 stopniach.
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 16:38 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

bartek stef
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw paź 01, 2009 21:05
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: bartek stef » śr sty 27, 2010 20:27

panowie a co myslicie o cewce zaplonowej
moze w tym lezy problem?????



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » śr sty 27, 2010 20:44

cewka nie ma nic wspólnego z kręceniem rozrusznika, kolega pisze,że słabo kręci ale czasem odpala



Awatar użytkownika
hehe___
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 15:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: hehe___ » śr sty 27, 2010 23:48

po prawie calym dniu ładowania auto pali na dotyk nadal jest podlaczony do prostownika

Kolega Prezesso mozesz miec duzo racji poniewaz wydaje mi sie ze auto pobiera zbyt duzo pradu , ale puki co zaladuje aku do pelna i zobaczymy co bd

bardzo mnie tez dziwi cos takiego ze auto po odpaleniu jakby traci napiecie (przygasa podswietlenie , dlawi sie) jak mu wdepne gaz do 3-4 tys auto chodzi normalnie (dzieje sie to tylko na zimnym silniku)

[ Dodano: 27 Sty 2010 22:50 ]
a co do krecenia teraz to kreci az milo , tylko wlasnie zastanawiam sie czy nie wydoi raz dwa aku

[ Dodano: 27 Sty 2010 22:51 ]
i jeszcze pytanie w jakich sklepach mozna poszukiwac takich szczotek i tulei ?? jaki koszt ??

[ Dodano: 27 Sty 2010 22:52 ]
i czy da rade samemu ogarnac to



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » czw sty 28, 2010 07:13

Nie widziałem jak to wygląda przy twoim silniku ale u mnie dostęp do rozrusznika jest dosc dobry, troche gimnastyki i poszło, też nie jestem żadnym specem , pierwszy raz go z golfa wyciągałem , rozebrałem i poskładałem więc nie jest to straszna filozofia nawet dla laika. W normalnych sklepach z czesciami moga tego nie miec, szukaj w sklepach lub firmach konkretnie zajmujących się w regeneracji i sprzedaży alternatorów i rozruszników. Ja kupowałem tu , tak dla przykładu , ale nie wiem czy prowadzą sprzedaż wysyłkową, ale napewno cos w twojej okolicy znajdziesz, google i wszystko jasne :) www.hartstal.pl.

Cena w zależności od rozrusznika , ja mam BOSHA I CAŁY SZCZOTKOTRZYMACZ + TULEJKI DOKŁADNIE 55ZŁ. Ale zanim się wybierzesz po czesci najlepiej wyjmij rozrusznik i spisz model ewentualnie jakis numer co na nim znajdziesz bo podobno było kilka wersji rozrusznika w mk3



Awatar użytkownika
hehe___
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 15:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: hehe___ » czw sty 28, 2010 13:33

auto pali dzis jak trza :bigok:
slyszalem ze problem moze lezec po stronie regulatora napiecia alternatora jak myslicie ?



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sty 28, 2010 14:11

hehe___ pisze:auto pali dzis jak trza :bigok:
slyszalem ze problem moze lezec po stronie regulatora napiecia alternatora jak myslicie ?
a sprawdzałeś ładowanie na odpalonym aucie, że piszesz że to może być regler??


Obrazek

Awatar użytkownika
hehe___
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 15:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: hehe___ » czw sty 28, 2010 18:38

widac ze ma slabe ladowanie bo przygasaja swiatla i podswietlenie , sila nawiewu , jak mu depne do 3k obrotka zaczyna normalnie funkcjonowac



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 125 gości