remont silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

remont silnika

Post autor: Michał88 » pn sty 25, 2010 15:06

cześć wszystkim po przemyśleniu wszystkich "za" i "przeciw" postanowiłem zrobić remont silnika ponieważ żre olej . głowica zwalona zawieziona do regeneracji będzie na jutro pierścienie kupione uszczelki i śruby również.
Ponieważ mam pojęcie zrobię wszystko sam no prawie sam , mam do was pytanie jak mocna dokręcić głowice i korbowody, na temat głowicy znalazłem coś takiego

1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap 60 Nm +90*
4 etap + 90*
ale na temat korbowodów nic albo coś ominąłem :crazy:

Zapomniałem dodać silnik to 1.9 tdi 90KM
każda pomoc mile widziana



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn sty 25, 2010 15:09

korby 30nm + 90stopni


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » pn sty 25, 2010 20:06

mrozoo pisze:korby 30nm + 90stopni

dzięki też znalazłem tyle że 35 Nm +90*

Mam jeszcze jedno pytanie będą montowane nowe popychacze ,moje pytanie brzmi czy nowe popychacze trzeba wyciskać czy montować prosto z pudełka do głowicy
pytam bo kiedyś widziałem jak kolega wyciskał swoje w imadle i dopiero montował do głowicy



loti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lis 16, 2006 13:02
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: loti2 » pn sty 25, 2010 21:08

Ja w JP i AAZ wkladalem bezposrednio z pudelka.Po zalozeniu odczekalem godzine, potem obrocilem walek zeby docisnol kolejne dwa popychacze i rowniez odczekalem. Po tej calej operacji w AAZ odpalilem silnik, poczatkowo ciezko lapal, nastepnie przez chwile pracowal na 3 cylindry. Pojakims czasie zalapal na cztery i wszystko bylo OK.


1,9 turbodiesel

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn sty 25, 2010 21:14

Michał88,
zapytam tak z ciekawosci, bo mam tez 90 km TDI.
jakie ksozty czescie poniosłeś?
i co dokladnie wymieniales?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » pn sty 25, 2010 21:42

witam,ja z kolei nie chciałem remontowac swojego TD =AAZ bo za drogo, kupiłem w polsce rozbitego ale całego TDI'ka za 2.150PLN, przelozyłem silnik wraz z osprzetem i skzrynia itd, rpbpty było, ale na całym interesie zarobiłem, czesci sprzedałem za sume jaka kupiłem samochód a silnik jest gratis plus kompletne zawieszenie blachy itd, lepiej kupic cos takiego moim zdaniem, a majac ten sam model silnikowy to dzien czasu i a rure, jest ryzyko ale mozna przeciez sprawdzic silnik przed kupnem. a tak to koszty sa ogromne, niech kolega napisze, u siebie wyliczylem na ok 2 tys plus niespodzianki,takie moje zdanie, sam byłem sceptyczny na poczatku,



Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » pn sty 25, 2010 21:47

no to po kolei
uszczelka pod głowice GOETZE dwie dziurki 119zł
uszczelka pod korektory ERLING 25zł
śruby do głowicy ERLING 42 zł
pierścienie tłokowe 4 komplety 240 zł
popychacze INA (będą taniej kolega ma sprzedaż)
panewki się okaże jak odkręcę korby
głowica 170 zł (planowanie wymiana uszczelniaczy)
Razem 600 zl bez popychaczy i panewek :kac:
chciałem kupić jeszcze nowe śruby do korbowodów ale cena mnie powaliła
nie jest to tania zabawa ale po remoncie wiem co mam i liczę na kolejne 400 000 bo tyle ma obecnie



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn sty 25, 2010 23:35

Michał88,
a cena popychaczy jaka wogole jest?
rozumiem ze czescie brales od dobrych producentów?
czyli czesci w 1 k sie zamnac napewno powinny.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » pn sty 25, 2010 23:45

Michał88 pisze:no to po kolei
uszczelka pod głowice GOETZE dwie dziurki 119zł
uszczelka pod korektory ERLING 25zł
śruby do głowicy ERLING 42 zł
pierścienie tłokowe 4 komplety 240 zł
popychacze INA (będą taniej kolega ma sprzedaż)
panewki się okaże jak odkręcę korby
głowica 170 zł (planowanie wymiana uszczelniaczy)
Razem 600 zl bez popychaczy i panewek :kac:
chciałem kupić jeszcze nowe śruby do korbowodów ale cena mnie powaliła
nie jest to tania zabawa ale po remoncie wiem co mam i liczę na kolejne 400 000 bo tyle ma obecnie
czy jest sens wymieniać pierścienie bez ruszania cylindra ?



Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » wt sty 26, 2010 00:08

czy jest sens wymieniać pierścienie bez ruszania cylindra ?[/quote]

jeżeli na cylindrach są fabryczne ślady po radłowaniu i praktycznie niewyczuwalny rant to myślę że ma to sens ,szlif jednego cylindra to koszt rzędu 70zł+tłok nad wymiarowy



Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » śr sty 27, 2010 19:19

kolejne 400.000 km, chyba zart, ale moze masz kolego wspaniałego mechanika, po remoncie nigdy nie bedzie tak wytrzymały jak przed,ciesz sie jak wytrzymie ze 150-200, zrobisz jedno drugie pada itd, nie zrobisz wału to pochodzi ze 100 tys i panewki sie obruca, turbina wieczna nie bedzie pompa olejowa itd,ale nic wieczne nie jest,co do pierscieni to ktos tu wspominal ze kiepski pomysl i fakt, nowe w starym cylindrze szybko dra gładz i same sie piluja,powodzenia.



golftd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob gru 27, 2008 17:44
Lokalizacja: koluszki

Post autor: golftd » śr sty 27, 2010 20:05

kolego michał88 i ty to nazywasz remontem silnika ?
ja robiłem remont silnika taka impreza kosztowała mnie 4,5 tysiace
nowa głowica
nowe cylindry
nowa tłoki
nowe piercienie
nowa turbina
nowy blok
i tylko prosze nie pisać ,ze jesem chory, ze wydałem tyle kasy poprostu chciałem mieć swiety spokój na pare lat



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości