Brak Mocy w 1Z
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak Mocy w 1Z
Panowie oto mój problem.
Borykam się z nim od roku czyli od czasu gdy zakupiłem swojego wynarzonego goferka variata TDI
Mianowicie:
Jak to mój mechanior powiedział auto przyspiesza tak jakby podczepioną miał lawetę:
Okazało się:
- N75 walnięty - wymieniony na nowy. pomogło bo auto rozwinęło Vmax 140km/h (szał).
- katalizator i środkowy tłumik usunięty (nic nie dało poza przyjemnym świstem turbo)
- wymieniony rozrząd wraz z ustawieniem kąta wtrysku - pomogło bo auto rozwinęło Vmax 160km/h (szał)
- zwiększenie ciśnienia w pompie i wyczyszczenie wtryskiwaczy (auto zaczęło pięknie wkręcać się z dołu lecz na wysokich obrotach nadal laweta na haku)
- zmierzone ciśnienie turbo - 1bar
i tu zaczyna się problem mianowicie. W momencie przyspieszania turbina wkręca się do 1bara i po dojściu do tego ciśnienia spada do 0,8 i ani drgnie w góre mimo zwiększania prędkości obrotowej silnika do 4000obr/min. (oczywiście w trakcie jazdy nie na postoju)
I tu moje pytanie?
Czy ktoś z was szanownych właścicieli 1Z ma możliwość podpięcia zegara i przejechania się swoim autem i sprawdznia zachowania turbo. Proszę o taką informację gdyż ręce mi opadają i z mój wymażony goferek zaczyna mnie coraz bardziej @#$%@$#!!!
Z góry dzięki.
Borykam się z nim od roku czyli od czasu gdy zakupiłem swojego wynarzonego goferka variata TDI
Mianowicie:
Jak to mój mechanior powiedział auto przyspiesza tak jakby podczepioną miał lawetę:
Okazało się:
- N75 walnięty - wymieniony na nowy. pomogło bo auto rozwinęło Vmax 140km/h (szał).
- katalizator i środkowy tłumik usunięty (nic nie dało poza przyjemnym świstem turbo)
- wymieniony rozrząd wraz z ustawieniem kąta wtrysku - pomogło bo auto rozwinęło Vmax 160km/h (szał)
- zwiększenie ciśnienia w pompie i wyczyszczenie wtryskiwaczy (auto zaczęło pięknie wkręcać się z dołu lecz na wysokich obrotach nadal laweta na haku)
- zmierzone ciśnienie turbo - 1bar
i tu zaczyna się problem mianowicie. W momencie przyspieszania turbina wkręca się do 1bara i po dojściu do tego ciśnienia spada do 0,8 i ani drgnie w góre mimo zwiększania prędkości obrotowej silnika do 4000obr/min. (oczywiście w trakcie jazdy nie na postoju)
I tu moje pytanie?
Czy ktoś z was szanownych właścicieli 1Z ma możliwość podpięcia zegara i przejechania się swoim autem i sprawdznia zachowania turbo. Proszę o taką informację gdyż ręce mi opadają i z mój wymażony goferek zaczyna mnie coraz bardziej @#$%@$#!!!
Z góry dzięki.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
podpinając manometr do przewodu przelewowego pompy możesz sprawdzić ciśnienie paliwa. U mnie było 7 a nominalnie powinno być 10. skutkowało to tym, że za niskie ciśnienie równoważone było przez spręzynę dociskającą tłoczek od przestawiacza zapłonu i zapłon stał w miejscu. Zwiększenie ciśnienia (odpowiedzialny za nie jest zaworek wkręcony w pompe z góry w pobliżu obudowy rozrządu) spowodowało prawidłową pracę tłoczka i ostatecznie działanie przestawiacza zapłonu bądż wtrysku jak kto woli.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
a naco mam patrzeć w 10 bloku
mam laptopa z vagiem i interfejs KKL więc z diagnozą nie ma problemu ale na co mam konkretnie zwracać uwagę.
A jeszcze jedno w wagu jest taka opcja TDI - TIMING i tam rysowany jest wykres kąta wtrysku w funkcji temperatury paliwa. Czy jeżwli ten punkt pracy jeżdi po tej środkowej lini to jest ok?
mam laptopa z vagiem i interfejs KKL więc z diagnozą nie ma problemu ale na co mam konkretnie zwracać uwagę.
A jeszcze jedno w wagu jest taka opcja TDI - TIMING i tam rysowany jest wykres kąta wtrysku w funkcji temperatury paliwa. Czy jeżwli ten punkt pracy jeżdi po tej środkowej lini to jest ok?
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości