Problem z odpalaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpalaniem
Witam , mam taki problem ze swoim mk3 , a mianowicie ktorego razu auto stało przez noc na dworzu przy niskiej temperaturze a za dnia nie chcialo odpalic , wiec 1 mysl ktora mi przyszla na mysl to auto ojca no i kable , po 30 min ladowania dopiero ledwo co ale odpalil , wstawilem auto do garazu postalo z 3-4 dni kiedy poszedlem odpalic z wielkim oporem ale odpalil , dzis rano gdy chcialem odpalic ni chu..
myslalem ze problem moze lezec po stronie pompy paliwa auto zachowuje sie tak jak by nie dostawalo paliwa.. (..??)
dodam ze kopulka palec kwn świece wszystko nowe
podlaczylem aku pod prostownik zobaczymy co bd po poludniu
myslalem ze problem moze lezec po stronie pompy paliwa auto zachowuje sie tak jak by nie dostawalo paliwa.. (..??)
dodam ze kopulka palec kwn świece wszystko nowe
podlaczylem aku pod prostownik zobaczymy co bd po poludniu
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Przy takich mrozach to niejeden nowy akumulator się kładzie. Zanim zastanowisz się nad ewentualnym kupnem aku może podjedź gdzies żeby zrobili ci pomiar sprawności twojego aku. Sam akumulator nie zawsze rozwiązuje problem, czasem warto się przyjrzec rozrusznikowi, wytarte tuleje i zurzyte szczotki mogą znacznie osłabic rozruch . Ja dzis właśnie wymieniałem w swoim mk3 tuleje i szczotkotrzymacz, koszt 50zł , ze 2 godzinki w garażu przy wymianie ale różnice czuje od razu , żwawo kręci aż miło . Niedawno też zrobiłęm takiego lifta w cienkusie ojca. Mamy nowy akumulator a przy -8 st już nie chciał kręcic, ten sam manewr i teraz nawet zapalił przy -17 . Dopiero mrozy poniżej 20 go położyły ale nic dziwnego bo na zewnątrz stoi i akumulator nie był wyjęty a na takim mrozie to sam z siebie ma może ze 65% pojemności .
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- sprawdź dobrze połączenie klemy-akumulator, ewentualnie zdejmij klemy i wyczyść je papierem ściernym, podobnie ze stykami akumulatora
- dodatkowo zakup miedzianą plecionkę, aby podłączyć dobrze masę od karoserii do silnika
- przeczyść dobrze przewód masowy idący z akumulatora do karoserii na łączeniu z karoserią papierkiem ścoernym
- ostateczność to wyjęcie rozrusznika, wymiana szczotek i tulei - kiedyś miałem podobną sytuację w oplu kadecie - nie chciał odpalić przy temp. -1 na dworzu, dopiero po chwilowym doładowaniu akumulatora na dużym prądzie można go było uruchomić.
Okazało się, że bardzo stare były szczotki w rozruszniku, rozrusznik podczas kręcenia pobierał bardzo dużo prądu (chodził prawie na zwarciu), wtedy brakowało porządnego prądu na iskrę.
Wymieniłem szczotki w rozruszniku, przeczyściłem komutator (przerwy między blaszkami) i od tamtej pory nie było problemu nawet przy -15 stopniach.
- dodatkowo zakup miedzianą plecionkę, aby podłączyć dobrze masę od karoserii do silnika
- przeczyść dobrze przewód masowy idący z akumulatora do karoserii na łączeniu z karoserią papierkiem ścoernym
- ostateczność to wyjęcie rozrusznika, wymiana szczotek i tulei - kiedyś miałem podobną sytuację w oplu kadecie - nie chciał odpalić przy temp. -1 na dworzu, dopiero po chwilowym doładowaniu akumulatora na dużym prądzie można go było uruchomić.
Okazało się, że bardzo stare były szczotki w rozruszniku, rozrusznik podczas kręcenia pobierał bardzo dużo prądu (chodził prawie na zwarciu), wtedy brakowało porządnego prądu na iskrę.
Wymieniłem szczotki w rozruszniku, przeczyściłem komutator (przerwy między blaszkami) i od tamtej pory nie było problemu nawet przy -15 stopniach.
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 16:38 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw paź 01, 2009 21:05
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
po prawie calym dniu ładowania auto pali na dotyk nadal jest podlaczony do prostownika
Kolega Prezesso mozesz miec duzo racji poniewaz wydaje mi sie ze auto pobiera zbyt duzo pradu , ale puki co zaladuje aku do pelna i zobaczymy co bd
bardzo mnie tez dziwi cos takiego ze auto po odpaleniu jakby traci napiecie (przygasa podswietlenie , dlawi sie) jak mu wdepne gaz do 3-4 tys auto chodzi normalnie (dzieje sie to tylko na zimnym silniku)
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:50 ]
a co do krecenia teraz to kreci az milo , tylko wlasnie zastanawiam sie czy nie wydoi raz dwa aku
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:51 ]
i jeszcze pytanie w jakich sklepach mozna poszukiwac takich szczotek i tulei ?? jaki koszt ??
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:52 ]
i czy da rade samemu ogarnac to
Kolega Prezesso mozesz miec duzo racji poniewaz wydaje mi sie ze auto pobiera zbyt duzo pradu , ale puki co zaladuje aku do pelna i zobaczymy co bd
bardzo mnie tez dziwi cos takiego ze auto po odpaleniu jakby traci napiecie (przygasa podswietlenie , dlawi sie) jak mu wdepne gaz do 3-4 tys auto chodzi normalnie (dzieje sie to tylko na zimnym silniku)
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:50 ]
a co do krecenia teraz to kreci az milo , tylko wlasnie zastanawiam sie czy nie wydoi raz dwa aku
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:51 ]
i jeszcze pytanie w jakich sklepach mozna poszukiwac takich szczotek i tulei ?? jaki koszt ??
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:52 ]
i czy da rade samemu ogarnac to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Nie widziałem jak to wygląda przy twoim silniku ale u mnie dostęp do rozrusznika jest dosc dobry, troche gimnastyki i poszło, też nie jestem żadnym specem , pierwszy raz go z golfa wyciągałem , rozebrałem i poskładałem więc nie jest to straszna filozofia nawet dla laika. W normalnych sklepach z czesciami moga tego nie miec, szukaj w sklepach lub firmach konkretnie zajmujących się w regeneracji i sprzedaży alternatorów i rozruszników. Ja kupowałem tu , tak dla przykładu , ale nie wiem czy prowadzą sprzedaż wysyłkową, ale napewno cos w twojej okolicy znajdziesz, google i wszystko jasne www.hartstal.pl.
Cena w zależności od rozrusznika , ja mam BOSHA I CAŁY SZCZOTKOTRZYMACZ + TULEJKI DOKŁADNIE 55ZŁ. Ale zanim się wybierzesz po czesci najlepiej wyjmij rozrusznik i spisz model ewentualnie jakis numer co na nim znajdziesz bo podobno było kilka wersji rozrusznika w mk3
Cena w zależności od rozrusznika , ja mam BOSHA I CAŁY SZCZOTKOTRZYMACZ + TULEJKI DOKŁADNIE 55ZŁ. Ale zanim się wybierzesz po czesci najlepiej wyjmij rozrusznik i spisz model ewentualnie jakis numer co na nim znajdziesz bo podobno było kilka wersji rozrusznika w mk3
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 287 gości