LPG w 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » śr sty 27, 2010 00:20

the flock pisze:Zawsze mozna wylaczyc lpg jak sie che po latac na bp ,czyli jak ktos chce moze zawirusowac autko do ostrzejszej jazdy na bp.A na lpg latac ekonomicznie
To po co zakładać lpg? Bezsens
gibon.vw pisze:ja mam taki zestawik STAG-4 SkorpionGT Magik JET i autko rwie do przodu
gibon.vw pisze:ten zestaw co napisałem co mam to do 200KM parownik więcej wytrzyma ale te wtryski wydajnością mają do 200KM
Magic jet przy ciśnieniu 1,5 bar-a i odpowiednio dobranych dyszach obsługują ok 60 km z cylindra czyli ok 240 km


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
the flock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn paź 27, 2008 18:15
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: the flock » śr sty 27, 2010 12:50

To po co zakładać lpg? Bezsens
Moze jasniej? kolego te autko daje duzo satysfakcji z ostrej jazdy a zwlaszcza za wirusowane ,dlatego napisalem ze na co dzien do pracy mozna jezdzic ekonomicznie na lpg,a jak sie ma ochote to mozna je po upalac na bp ....... Dodam jeszcze ze przy dzisiejszych cenach paliw i robiac w roku ok 30tys.km zostaje w kieszeni jakies 5tys. wliczajac wszystkie przeglady itp
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 12:53 przez the flock, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » śr sty 27, 2010 12:54

the flock, Mysle ze na LPG dobrze zalozonym mozna uzyskac ten sam efekt co na PB ;)



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » śr sty 27, 2010 13:18

the flock pisze:dlatego napisalem ze na co dzien do pracy mozna jezdzic ekonomicznie na lpg,a jak sie ma ochote to mozna je po upalac na bp
Wole upalać na LPG
stabilny termicznie i ciśnieniowo reduktor + wtryski i dobre zestrojenie i można butować do woli.
Co niektórzy ustawiają tak instalację, że np. powyżej 5500 czy 6000 obr przechodzi na BP z obawy o silnik. Trzeba tak dobrać komponenty aby do przerywacza było bogato i żeby się wtryski nie zapętlały i tyle :bigok:
Ja mam instalację u siebie taką: reduktor eg do 280 koni (a mam tylko 125) + wtryski marixy nalatane 60 000 km na tym zestawie silnik jak chodził malinowo tak chodzi cały czas leje syntetyk motula żadnego brania oleju i innych niespodzianek


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » śr lut 03, 2010 10:52

LPG w turbo benzynie to dobry pomysł , to bardzo dobre paliwo do tego rodzaju silników choćby ze względu na dużą liczbę oktanową - 104 oktany , robiąc chipa można zaszaleć z wyprzedzeniem kąta zapłonu bez obawy o spalanie detonacyjne ....


AFN+ 137/305 & 1.8t

lokinios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 00:45
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: lokinios » czw maja 27, 2010 00:41

witam podczepie sie pod temat moje rozmyslania i plany dotycza instlacji gazowej dla silnika 1.8 t 20v AGU 150 km chetnie poslucham opini o LPG w tym silniku

witam jestem włascicielem 1.8 T 20v

pokonuje rocznie niewile bo okolo 20 000 km

wczesniej jedzilem turbodieslem o mocy 110 KM i teskno mi jedynie do jego koszktów eksploatacji zwlaszcza paliwa uzytkowany byl przezemnie i wciaz jest w rodzinie od 2003 r zrobił pod moją nogą 120 000 km a oprocz kosztow paliwa na tym dystansie odoszly ( przeplywomierz sprzeglo dwumas EGR ) wiec podumowujac i tak sie oplacalo jezdzic na ON.

Jestem bardzo zadowolony z kultury pracy i osiagów jednostki 1.8 t wiem ze wiele osób doposaza swoje pojazdy w instalacje LPG. miałem okazje jezdzic takim autem z silnikiem podannym chipowi ok 180KM ( chip praktycznie od nowości LPG 5 lat) i przyznam ze podczs jazdy roznica LPG Pb byla choc malo zauwazalna obwodnica 5 bieg predkosci ponad autsdradowe 170 000 km w tym ok 100 000 na lpg jednak na postoju auto nieprzyjemnie trzeslo silnikiem a obroty falowaly wlasciciel twierdzil ze ma takie problemy co jakis czas z niewiadomych powodów. innych doswiadczen z LPG nie mam. Z rozmów z innymi posiadaczami 1.8 t lpg wynika ze nie jest to łatwy silnik do zagazowania. Zdaje sobie z tego sprawę.

Znajomy polecał zakład zajmujący sie tuningiem w krakowie - Godula
gdzie zkładaja rowniez intalacje lpg i poddaja auto testom i strojeniu na hamowni.

Jestem z Pomorza wiec nie nie za bardzo pasuje mi specjalnie pojechac do Krakowa i tam na 3 dni oddac auto specjalistom. ale rozważam taka mozliwość dobrze jest widziec wynika pracy i wiedziec co jest z autem niz tylko subieektywniw stwiedzic ze jest tak samo.

czy znany jest wam zakład który w podobny sposób stroi instlacje w mojej okolicy?

jaki będzie spodziewany koszt takiej operacji ?
( szacuje ok 5000 zł choć czytałem tez o 7000 ( a nawet 9000 cena z 2003r z forum octavia) w Godula motor sport 4200 zł) tutaj daje link
http://www.godula.pl/index1.php?page=gaz_cennik

instalacje do fabrycznie nowych aut z tym silnikiem montują w skodach octaviach tour
choc przyznam ze mam dystans do fachowości aso w kwestiach lpg owszem montuja cos co juz ktos sprawdizl i daje gwarnacje na taka skode ale mimowszystko zaklad zajmujacy sie tylko lpg od wielu lat ma u mnie wyższe notowania o ile dysponuje doswiadczeniem z 1.8 t

założenia są takie :

brak spadku dynamiki

zachowanie fabrycznej trwałości sinika i turbiny

cena jest na drugim planie na pierwszym jakość.



Awatar użytkownika
Szwajcar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr sty 16, 2008 19:18
Lokalizacja: RP

Post autor: Szwajcar » czw maja 27, 2010 08:05

Kolego daj sobie spokój z gazem jeżeli masz takie założenia.1.8t nie nadaje się do tego typu przeróbek czytając twoje wymagania.Kup drugie starsze i proste auto i wtedy zainwestuj w gaz albo wróć do diesla. :bajer:


BYŁ:MK2 GTI,VENTO VR6,MK3 GTI,MK4 GTI,MK4 GTI 25JAHRE,MK5 GTI,MK5 GTI, GTI EDITION 30
jest MK6 GTD,MK1 GTD.

Awatar użytkownika
the flock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn paź 27, 2008 18:15
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: the flock » czw maja 27, 2010 18:20

Nadaje sie jak najbardziej jezdzi sie naprawde fajnie i tanio!! :satan: Tylko trzeba dobrac odpowiednia instalke no i dobrego gazownika a roznicy nie odczujesz :bigok:
oto stronka gdzie ci pmoga i doradza,
http://lpg-forum.pl/index.php



Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » sob maja 29, 2010 20:11

Moim zdaniem zabawa z LPG jest bezsensowna, osobiście jakbym chciał taniej jazdy to bym kupił diesla i nie męczył silnika gazem to raz, a dwa po co gazować 1.8T 150 km? Przecież to w mieście spala 8-9 litrów przy normalnej jeździe, więc jest to bardzo kulturalne spalanie zakładając jak dużą elastyczność ma ten silnik w porównaniu np. do zwykłego 1.8 który notabene pali 7-8 litrów. Koledzy coś za coś jak chce się żeby auto paliło 5-6 l to się kupuje np. renault clio 1.4 :helm: i się śmiga.



Awatar użytkownika
the flock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn paź 27, 2008 18:15
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: the flock » sob maja 29, 2010 21:08

Kolego na lpg nic nie tracisz z dynamiki!!!! Tylko duzo taniej jezdzisz!!!! O jakim meczeniu silnika mowisz???? BP-100km 8x4.50=36 zl 10000km=3600zl
LPG-10x2.20=22zl 10000km=2200zl w kieszeni zostaje 1400zl wiec mysle ze jest sens zakladac instalke :pub: Wiec w moim przypadku robiac 30tys.km.rocznie zostaje mi troche w kieszeni :grin: Jezeli ktos jezdzi "tylko w niedziele" to nie ma sensu zakladanie instal.lpg.
ps.I jak zakladac instalke to dobra i u dobrego gazownika ktory ma pojecie o tym co robi a nie leci szablonowo....
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 21:52 przez the flock, łącznie zmieniany 1 raz.



Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » sob maja 29, 2010 22:04

the flock, Jeśli chodzi o samo paliwo, owszem tylko pamiętajmy też że gaz ma wyższą temperaturę spalania, ba już sam zapłon wymaga wyższej temperatury co nie jest obojętne dla podzespołów. Przytoczę przykład wtrysków... zużywają się dużo szybciej. Jeśli chodzi o dynamikę... nie napisałem że traci się dynamikę jeżdżąc na LPG bo tego akurat nie wiem, ale wiem że eksploatując auto na gazie nie które podzespoły wymienia się zdecydowanie częściej np. wtryski, świece, przewody wysokiego napięcia czy filtr paliwa. Już nie mówię nawet o opcji że jeśli ktoś nieumiejętnie założy gaz to hooo ale problemy wtedy są większe.
Możemy dyskutować długo na te tematy i wiadomo każdy będzie miał swoje racje (w końcu od tego jest forum żeby wypowiedzieć swoje zdanie) :), ja osobiście nie jestem zwolennikiem gazu i uważam że montowanie gazu w silniku 1.8T to bezsens.



Awatar użytkownika
the flock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn paź 27, 2008 18:15
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: the flock » ndz maja 30, 2010 12:14

Masz racje kazdy ma swoje zdanie. :pub: Jakie wtryski masz na mysli???? Co do instalki zle dobranej i zamontowanej masz racje... wtedy wynikaja problemy wiem bo przechodzilem przez to...Tamta instalka i monter to bylo nieporozumienie.Teraz jest ok a nawet lepiej :bigok: Mialem golfera II za gazowanego (zwykla instalka)przejezdzil 100000 km na lpg a ma przejechane 350000km. Bez usterki i dalej jezdzi u innego wlasciciela :grin: 1.8T jest bardzo dobrym silnikem do gazowania wystarczy po szukac i poczytac na odpowiednich forach :bajer:
A co do dynamiki



Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » ndz maja 30, 2010 13:42

Chodzi mi o wtryskiwacze na listwie wtryskowej, ale ok przecież ostateczna decyzja należy do osoby która montuje gaz bądź nie. Ja osobiście musiał bym zrobić takim autem co najmniej 10 tys i nie zauważyć żadnej różnicy żeby być przekonanym że faktycznie gaz w 1.8T jest :bigok:



lokinios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 00:45
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: lokinios » pn maja 31, 2010 00:47

8-9 l w miescie ?? to cos nowego co to za miasto? praktycznie chyba caly czas na zielonej fali :)

ile zyskasz jesli wlozysz na lokate 4000 zl przez 3 lata ?

a ile zyskasz przez 3 lata na różnicy kosztów instalujac lpg za 4000 zl ?

wysoki sadzie nie mam wiecej pytan ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości