padł mi akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

padł mi akumulator

Post autor: wiewioreqezg » wt sty 26, 2010 12:49

Padł mi dzisiaj w MKIV akumulator.I mam pytanie czy przed ładowaniem mam go odłaczać od samochodu ??? wyzerowaly mi sie tylko zegary i licznik. Czy zostawiajac go podłaczonego pod prostownik na 10 godzin nic mu niebędzie????



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 26, 2010 12:54

ciekawy artykuł
http://www.motofakty.pl/artykul/ryzykow ... wanie.html



Awatar użytkownika
strumyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 09:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: strumyk » wt sty 26, 2010 13:00

Ja bym wyjął go z samochodu lub przynajmniej odłączył i dopiero wtedy ładował - tak na wszelki wypadek. pozdrowionka


Mój MK4 ->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=298948

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt sty 26, 2010 13:06

no ale jak odłacze to bede musiał potem prawdopodobnie skorzystac z serwisu :/



zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » wt sty 26, 2010 13:09

wiewioreqezg pisze:no ale jak odłacze to bede musiał potem prawdopodobnie skorzystac z serwisu :/
Z niczego nie musisz korzystać. Poczytaj tu ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=298561



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt sty 26, 2010 13:34

A podłaczyłem go godzine temu ide do pracy i bede o 22 to czy do tego czasu przez ok 10 godzin moze się ładowac??? n=i nic samemu akumulatorowi sie niestanie???



zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » wt sty 26, 2010 13:37

wiewioreqezg pisze:A podłaczyłem go godzine temu ide do pracy i bede o 22 to czy do tego czasu przez ok 10 godzin moze się ładowac??? n=i nic samemu akumulatorowi sie niestanie???
Możesz być spokojny, nic się nie stanie. Odkręciłeś korki w akumulatorze?



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt sty 26, 2010 13:39

Nie nic nieodkręcałem. poprostu wjechałem autem do garazu i podłaczyłem prostownik i tyle:) a co ?? jakie korki??



zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » wt sty 26, 2010 13:48

Zależy jaki masz akumulator. Jak bezobsługowy, to nic nie musisz wykręcać. Jak ma korki z góry , to musisz je wykręcić, bo podczas ładowania wydzielają się gazy, które mogą rozsadzić akumulator.

[ Dodano: 26 Sty 2010 12:50 ]
Poczytaj tutaj ...
http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ar ... ugowy.html



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt sty 26, 2010 13:53

AAA AHA a to widac mam samoobslugowy bo od gory mam tylko klemy, bezpieczniki i 4 kable i to wszystko :)



zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » wt sty 26, 2010 13:57

wiewioreqezg pisze:AAA AHA a to widac mam samoobslugowy bo od gory mam tylko klemy, bezpieczniki i 4 kable i to wszystko :)
Wszystko gra. W takim razie życzę szybkiego uruchomienia po naładowaniu i ... szerokiej drogi. :wink:



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt sty 26, 2010 14:06

Dziekuje :)

[ Dodano: 26 Sty 2010 22:22 ]
Ładuje już 11 godzin i jescze troche brakuje do pełnego naładowania:)

[ Dodano: 26 Sty 2010 22:34 ]
Ładuje już 11 godzin i jescze troche brakuje do pełnego naładowania:)



Tuthmozis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 02, 2008 17:04
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Z 44Ah na 52Ah

Post autor: Tuthmozis » pt sty 29, 2010 15:35

Mój przypadek to zamiana słabszego BOSCH'a Silver'a na S5 52Ah. Po całym tygodniu stania bez akumulatora dziś założyłem i nie zapaliłem. Owszem, kręci ale nie zaskakuje.
Domyślam się że komputer zapomniał ustawienia wyuczone. VAG Viakena nie pokazuje błędów. Spróbuję jeszcze zresetować pamięć VAGiem, oczyścić/zaadaptować przepustnicę i spróbować kolejny raz ale mam nadzieję że większy prąd rozruchowy nie spieprzył czegoś. Wyjąłem nawet z samochodu radio, które podejrzewałem o żarcie prądu.



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » pt sty 29, 2010 15:57

większy prąd na pewno nie zaszkodzi, rozrusznik bierze tyle ile mu potrzeba, a nadwyżki są w "zapasie".


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 497 gości