ja tego nie napisałemRafał 21 pisze:Balugass napisał/a:
zapłonie czy nawet próbie kręcenia też nic nie leci,
Zamarzł mi DIESEL - co zrobic, jak podgrzac "sprytnie&q
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam wszystkich serdecznie gdyż jest to mój pierwszy post a zarazem pierwszy kontakt z jakimkolwiek forum
Z góry przepraszam jak coś źle klikne itp :p
_Michał_ miałem ten sam problem, rano pod domem odpaliłem auto bez problemu, niestety po pracy juz tak nie było, dokładnie te same objawy co u Ciebie, i jak wcześniej napisał mój imiennik ja miałem problem z elektrozaworem, silnik mam na pompie wtryskowej.
Pozdrawiam wszystkich
Z góry przepraszam jak coś źle klikne itp :p
_Michał_ miałem ten sam problem, rano pod domem odpaliłem auto bez problemu, niestety po pracy juz tak nie było, dokładnie te same objawy co u Ciebie, i jak wcześniej napisał mój imiennik ja miałem problem z elektrozaworem, silnik mam na pompie wtryskowej.
Pozdrawiam wszystkich
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
... i nic nie poleci._Michał_ pisze:tak na pewno zasilanie ten przezroczysty taki a jeszcze próbowaliśmy wcześniej odczepić też przyjście z baku do filtra i przy włączonym zapłonie czy nawet próbie kręcenia też nic nie leci, a powinno? bo nie wiem jak to działa?
Pompka zasilająca, dająca wstępne ciśnienie jest wewnątrz pompy wtryskowej i cała instalacja paliwowa przed pompą jest na podciśnieniu(ssaniu).
Zaworek zwrotny - jest elementem dodatkowym i wpina się go przed pompą - strzałka(kierunek przepływu) w stronę pompy(można wpiąć przed filtrem).
Elektrozawór - znajduje się na pompie, od strony przewodów do wtrysków.
Jego sprawdzenie to praktycznie "czy działa elektromagnes" poprzez zdjęcie/założenie przewodu przy włączonym zapłonie(stuka).
Czytając kilka postów - narzuca mi się wniosek iż niektórzy mogą mieć korek lodowy w przewodzie paliwa lub przytkany "smok" w zbiorniku paliwa.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Szperając teraz po wielu wątkach doszedłem do wniosku, że może to jednak nie przymarzło nic tylko takim dziwnym zbiegiem okoliczności coś innego siadło. Przypomniało mi się że w okolicach świąt po odpaleniu i przejechaniu z 200 m zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych, po zgaszeniu i odpaleniu przestała oprócz tego żadnych innych objawów. VAG wykazał wówczas takie błędy:
17970 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17969 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17970 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17969 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 to od immo
17969 oraz 17970 to od nastawnika na pompie a przynajmniej blad zwiazany z dawkowaniemn paliwa. moze ewentualnie wtryskvpilotujacy sie zawiesil czy cos albo gdzies kabloteka szwankowala.
Bledy sporadyczne wiec moze tylko raz wystapily i potem juz bylo git. Skasowac i sprawdzic za jakis czas czy cos bedzie.
17969 oraz 17970 to od nastawnika na pompie a przynajmniej blad zwiazany z dawkowaniemn paliwa. moze ewentualnie wtryskvpilotujacy sie zawiesil czy cos albo gdzies kabloteka szwankowala.
Bledy sporadyczne wiec moze tylko raz wystapily i potem juz bylo git. Skasowac i sprawdzic za jakis czas czy cos bedzie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Jednak problemem była klapa gasząca, nie wiedziałem o niej i dlatego pierwsza myśl co mi naszła, że ropa zamarzł, dopiero jak stał prawie 2 dniu w ciepłym garażu to coś mi tam nie pasowało
Błędy skasowane, a czy się ponownie pojawiły to muszę podjechać i sprawdzić, a co mogło być przyczyną mrugania tej kontrolki o świec? światła stopu mam normalnie, a i jeszcze miałem też przypadek, że mrugała mi kontrolka od immo.
Błędy skasowane, a czy się ponownie pojawiły to muszę podjechać i sprawdzić, a co mogło być przyczyną mrugania tej kontrolki o świec? światła stopu mam normalnie, a i jeszcze miałem też przypadek, że mrugała mi kontrolka od immo.
słyszeliscie moze o tym że przy dużych mrozach dolewac benzyny do ropy w proporcjach 4 do 1... Bo dziś tą rewelacja zaskoczył mnie moj dziadek w sumie to nawet mu wierze jezdzi starym paskiem b2 w dieslu i odkad zaczeły sie mrozy robi tak i co dziwne pasek odpala za pierwszym nawet przy minus 25 hmm... myslicie ze to cos daje ??
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
dzis po drodze do domu slyszalem jak na cb o tym gadali i jakis mądrzejszy sie wypowiedzial, że takie cos mozna stosowac w dieslach ale tych starych, bo w nowszych tdi vp i na pw ta metoda powoduje uszkodzenia ukladu wtryskowego. lepiej zalac jakis dodatek "anty skrzepowy"
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
Zamiast benzynki lepiej nalac nafty, nie stosuje sie do nowszych diesli żadnych dodatków które w swoim składzie sa bardziej suche. Teraz juz ropa bez dodatku siarki jest wyjatkowo sucha i juz np mercedes w124 nawe po kapitalce na takim paliwie nie przejedzie juz 1 mln km. Od razu sie nic nie zepsuje ale suche paliwo ma wpływ na pompe wtryskową i wtryski.Za 2l paliwa za 9zł można kupic jednorazowy dodatek do ropy . Ale kazdy robi jak chce.adec pisze:A ja sie zgodzę z dziadkiem zois'a, byłem w ASO u znajomego mechanika, i powiedział mi że bez problemu mogę wlać benzynkę i jest to nawet zalecane, więc tak zrobiłem i pali od kopa.
adec, Tu nie w tym rzecz !Aby palił od kopa na benzynie!!. Tylko w tym aby nie wytrąciła sie parafina z ON. I jedynie zacytuje tu stare powiedzenie! . Jak ktoś dba -Tak - Ma .. U mnie sa diesle w rodzinie juz ponad 28 lat!! . Jeszcze żaden nie zamarzł.i smigaja codziennie!! I w pełni sie zgadzam z kol .PinkFloyd, że lanie benzyny wcześnie czy później skończy sie zatarciem pompy!!. Widzę to na co dzień ! zwłaszcza teraz Nawet nie ma gdzie parkować te niby benzyno- diesle!! z zatartymi przestawiaczami konta wtrysku, spalonymi sterownikami . itp. A w pompach VP44 szczególnie . Do oplowskich diesli powinno sie lać Mixol do ON jeszcze nikomu ten specyfik nie zaszkodził . Aby wydłużyć żywot tej pompy, oby ktoś opacznie nie zrozumiał!że to jest eliksir na mrozy! ! Lanie benzyny to uszczuplenie kieszeni skromne 2,000 . A dobry depresator na całą zimę to 20-30żł. Pewnie że są tacy ze im już nawet lotnicze paliwo nie pomoże!!. Bo filtra nie wymieniał z 5 lat! ,wody nie spuszczał bo nawet o tym nie wie! gdzie jest kurek. Paliwo tankuje z zapasów letnich w garażu! do -9* . A jak już stanie! to wlewa depresator i psioczy jaki to zly ten specyfik!po co wydał na niego 12żl i do tego jeszcze zarżnął rozrusznik i aku!!A samochód jak nie palił tak dalej nie pali Panowie Samo Życie!!! Pocieszeniem może być tylko to , że mrozy mają być do końca marca!!adec pisze:nawet zalecane, więc tak zrobiłem i pali od kopa.
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 18:43 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 134 gości