Adaptacja przepustnicy w silniku AFT
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Adaptacja przepustnicy w silniku AFT
Silnik jak w temacie - 1.6l 74kW/101 KM
Przeczyscilem przepustnice i nadszedl czas adaptacji:
wg VAG-COM 3.11.2: 01- Silnik , 04- Nastawy podstawowe, 098- Grupa , i... ? GO ? Nieee - nie ma zadnego GO - program wywala, ze jest ERROR - na 098 nie ma zadnego sygnalu.
Polski VAG 2.5 i 4.9 - wpisuje 098 i takze wywala blad - nieistnieje taka pozycja...
Po wielu probach zdecydowalem odpalic auto - obroty poszly na ~1900. Probna przejazdka na odciknu 8 km - podczas jazdy kontrolne wrzucanie biegu jalowego - obroty startuja od 1200 i sukcesywnie rosna do 1800 a nastepny gwaltowny opad do 1200 i historia powtarza sie od nowa. Podjezdzam pod garaz, obroty ~1800-1900, podlaczam VAG, obroty spadaja do 900. Wylaczam silnik, odlaczam kompa, wlaczam jeszcze raz silnik i mam obroty 900.
Czy mam rozumiec ze przy tym silkniku przepustnica sama sie adoptuje czy jej adaptacja znajduje sie w innym bloku niz 098 ?
Prosze o odpowiedz kogos kto zna temat a nie ludzi zaczynajacych odpowiedz od "Byc moze jest to..."
Przeczyscilem przepustnice i nadszedl czas adaptacji:
wg VAG-COM 3.11.2: 01- Silnik , 04- Nastawy podstawowe, 098- Grupa , i... ? GO ? Nieee - nie ma zadnego GO - program wywala, ze jest ERROR - na 098 nie ma zadnego sygnalu.
Polski VAG 2.5 i 4.9 - wpisuje 098 i takze wywala blad - nieistnieje taka pozycja...
Po wielu probach zdecydowalem odpalic auto - obroty poszly na ~1900. Probna przejazdka na odciknu 8 km - podczas jazdy kontrolne wrzucanie biegu jalowego - obroty startuja od 1200 i sukcesywnie rosna do 1800 a nastepny gwaltowny opad do 1200 i historia powtarza sie od nowa. Podjezdzam pod garaz, obroty ~1800-1900, podlaczam VAG, obroty spadaja do 900. Wylaczam silnik, odlaczam kompa, wlaczam jeszcze raz silnik i mam obroty 900.
Czy mam rozumiec ze przy tym silkniku przepustnica sama sie adoptuje czy jej adaptacja znajduje sie w innym bloku niz 098 ?
Prosze o odpowiedz kogos kto zna temat a nie ludzi zaczynajacych odpowiedz od "Byc moze jest to..."
Pamietaj synu, pierszenstwo ma ten, kto ma autocasco...
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
bo nie 098 tylko 001Yomi pisze:wg VAG-COM 3.11.2: 01- Silnik , 04- Nastawy podstawowe, 098- Grupa , i... ? GO ? Nieee - nie ma zadnego GO - program wywala, ze jest ERROR - na 098 nie ma zadnego sygnalu.
[ Dodano: 31 Paź 2009 21:39 ]
wykasować wszystkie byki i podczas adaptacji musi być słychać wyraźnie pracę przepustnicy
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
kolego Yomi,
w silniku AFT nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy! Mam ten sam silnik.
Adaptacje przepustnicy można wykonać jeśli podczas jej zamkniecia (bieg jałowy) jest ona sterowana silnikiem krokowym.
W silniku AFT jest od tego zawór regulujacy przepływ powietrza biegu jałowego - nie jest on w żaden sposób powiązany z przepustnicą (ani mechanicznie, ani elektrycznie). Zatem po prostu nie ma możliwości elektronicznej adaptacji przepustnicy. Komputer sam steruje tym zaworem. To jest rzecz jasna zaleta - możesz demontowac przepustnice kiedy chcesz i zadna adaptacja nie bedzie pozniej potrzebna.
Nie probój kombinowac z kanałami, bo nic to nie da, skoro po prostu komuter nie ma takiej technicznej mozliwosci. Od tego własnie jest ten zawór
w silniku AFT nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy! Mam ten sam silnik.
Adaptacje przepustnicy można wykonać jeśli podczas jej zamkniecia (bieg jałowy) jest ona sterowana silnikiem krokowym.
W silniku AFT jest od tego zawór regulujacy przepływ powietrza biegu jałowego - nie jest on w żaden sposób powiązany z przepustnicą (ani mechanicznie, ani elektrycznie). Zatem po prostu nie ma możliwości elektronicznej adaptacji przepustnicy. Komputer sam steruje tym zaworem. To jest rzecz jasna zaleta - możesz demontowac przepustnice kiedy chcesz i zadna adaptacja nie bedzie pozniej potrzebna.
Nie probój kombinowac z kanałami, bo nic to nie da, skoro po prostu komuter nie ma takiej technicznej mozliwosci. Od tego własnie jest ten zawór
jeśli nie jesteś w temacie obeznany to nie opisuj bajek,śmiem twierdzić że nie masz zielonego pojęcia o tym silnikudenisz pisze:kolego Yomi,
w silniku AFT nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy! Mam ten sam silnik.
Adaptacje przepustnicy można wykonać jeśli podczas jej zamkniecia (bieg jałowy) jest ona sterowana silnikiem krokowym.
W silniku AFT jest od tego zawór regulujacy przepływ powietrza biegu jałowego - nie jest on w żaden sposób powiązany z przepustnicą (ani mechanicznie, ani elektrycznie). Zatem po prostu nie ma możliwości elektronicznej adaptacji przepustnicy. Komputer sam steruje tym zaworem. To jest rzecz jasna zaleta - możesz demontowac przepustnice kiedy chcesz i zadna adaptacja nie bedzie pozniej potrzebna.
Nie probój kombinowac z kanałami, bo nic to nie da, skoro po prostu komuter nie ma takiej technicznej mozliwosci. Od tego własnie jest ten zawór
[ Dodano: 25 Sty 2010 07:52 ]
silnik AFT jest wyposażony w sterownik SIMOS i poczytaj sobie troszkę na temat tego systemu a zmienisz zdanie
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- AndrzejYankes
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
- Kontakt:
Ludzie!!!
ja rozumiem, że ktoś może być czegoś nie do końca pewny i próbuje poddawać w wątpliwość czyjeś zdanie. Ale trzeba mieć jakieś pojęcie o zasadzie działania jakiegoś ustrojstwa/systemu aby wypowiadać absolutnie pewne stwierdzenia i twierdzić, że ktoś nie ma o czymś zielonego pojęcia.
Norek111 - dokladnie jest to sterownik Siemens Simos 4s2. Jest to sterownik sterowania wtryskiem (wielopunkt). I co z tego? My tu piszemy o biegu jałowym - o sterowaniu dopływem powietrza przy zamkniętej przepustnicy. Co mają do tego wtryskiwacze?
AndrzejYankes - może i występuje w silniku AEK. Ja mam silnik AFT i wiem co w nim siedzi. I siedzi w nim zawór sterowania ciśnieniem powietrza przy biegu jałowym. I to on steruje, a nie silnik krokowy.
Panowie
- spójrzcie tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=215729
- dlaczego przez Vag-com nie ma potwierdzenia wykonania adaptacji - bo to idzie w próżnię - taka adaptacja wogle nie ma miejsce przez Vag-a
- jeśli znacie ten silnik lepiej to pokażcie mi gdzie na przepustnicy w AFT jest silnik krokowy
- jeśli nadal nie wierzycie, to po prostu znajdzcie w Etce ten zawór. Nr 037 906 283 A. Stoi tam jak BYK!
- to, że adaptacja z poziomu VAG-COM jest niemożliwa jeśli występuje opisywany tu zawór jest chyba jasne (komputer synchronizuje silnik krokowy z otwarciem przepustnicy) - jak nie ma silnika to nie ma co synchronizować
Ja w cale nie jestem specem od tego silnika. Ale pewnych rzeczy jestem na pewien i wtedy mogę sie wypowiedziec i pomoc. Jak nie jestem pewien to nie mieszam by niechcacy nie wprowadzic w blad.
Pozdrawaim
ja rozumiem, że ktoś może być czegoś nie do końca pewny i próbuje poddawać w wątpliwość czyjeś zdanie. Ale trzeba mieć jakieś pojęcie o zasadzie działania jakiegoś ustrojstwa/systemu aby wypowiadać absolutnie pewne stwierdzenia i twierdzić, że ktoś nie ma o czymś zielonego pojęcia.
Norek111 - dokladnie jest to sterownik Siemens Simos 4s2. Jest to sterownik sterowania wtryskiem (wielopunkt). I co z tego? My tu piszemy o biegu jałowym - o sterowaniu dopływem powietrza przy zamkniętej przepustnicy. Co mają do tego wtryskiwacze?
AndrzejYankes - może i występuje w silniku AEK. Ja mam silnik AFT i wiem co w nim siedzi. I siedzi w nim zawór sterowania ciśnieniem powietrza przy biegu jałowym. I to on steruje, a nie silnik krokowy.
Panowie
- spójrzcie tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=215729
- dlaczego przez Vag-com nie ma potwierdzenia wykonania adaptacji - bo to idzie w próżnię - taka adaptacja wogle nie ma miejsce przez Vag-a
- jeśli znacie ten silnik lepiej to pokażcie mi gdzie na przepustnicy w AFT jest silnik krokowy
- jeśli nadal nie wierzycie, to po prostu znajdzcie w Etce ten zawór. Nr 037 906 283 A. Stoi tam jak BYK!
- to, że adaptacja z poziomu VAG-COM jest niemożliwa jeśli występuje opisywany tu zawór jest chyba jasne (komputer synchronizuje silnik krokowy z otwarciem przepustnicy) - jak nie ma silnika to nie ma co synchronizować
Ja w cale nie jestem specem od tego silnika. Ale pewnych rzeczy jestem na pewien i wtedy mogę sie wypowiedziec i pomoc. Jak nie jestem pewien to nie mieszam by niechcacy nie wprowadzic w blad.
Pozdrawaim
ale robi adaptacje,robiłem kiedyś adapt w moim AFT bo obroty falowały od 1000 do 2000 sprzętem Gutmanna (Mega macs)i pokazuje pięknie zakończoną adaptacje i wiem co piszę (obroty nagle ustabilizowały się jak fabryka dała)denisz pisze:- dlaczego przez Vag-com nie ma potwierdzenia wykonania adaptacji - bo to idzie w próżnię - taka adaptacja wogle nie ma miejsce przez Vag-a
[ Dodano: 25 Sty 2010 14:06 ]
dla ścisłości regulator biegu jałowego jest w przepustnicy(nastawnik przepustnicy)
zasilanie jest na pinie 35/41
odczyt na pinie 25/30
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- AndrzejYankes
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
- Kontakt:
norek111, ja pisałem o sterowniu na biegu jałowym w AFT. Jestem na 100% pewny, że jest tu zawór regulacji dopływu powietrza a nie silnik krokowy, który steruje otwarciem przepustnicy przy biegu jałowym. Udowodniłem to, więc trzeba przyjąć, że ten zawór jest.
Skoro piszesz, że zrobiłeś adaptację jakimś programem i wyraźnie podziałało to wypada uwierzyć. Ale nie zmienia to faktu, że przez VAG-COM to nie pójdzie.
Dziwi mnie to jednak. Również to, że jak piszesz, zawór regulacji biegu jałowego jest w AFT w przepustnicy. Na przepustnicy (z tyłu) jest tam taka puszka - w niej siedzi czyjnik położenia przepustnicy ze stycznikem zamknięcia przepustnicy (czyli tam się mierzy kąt otwarcia przepustnicy i moment jej zamknięcia).
Regulator biegu jałowego to wg mnie właśnie ten zawór - w podanym linku widać gdzie on siedzi - za przepustnicą, z boku kolektora ssącego.
Co do adaptacji przepustnicy. Moja teoria:
Pojęcie "adptacja przepustnicy" odnosi się do zsynchronizowania silnika krokowego, który steruje otwarciem klapki w przepustnicy - jest z nią połączony mechanicznie.
W takim rozwiązaniu, na biegu jałowym klapka przepustnicy nie jest całkowicie zamknięta - ma pozostać malutka szczelina, przez która ma dopływać minimalna ilość powietrza potzrebna do podtrzymania pracy silnika. To właśnie zadanie silnika krokowego. Jeśli wyciągniemy, wysczyscimy przepustnicę - generalnie coś się zmieni mechanicznie to trzeba na nowo dopasować, zsynchronizować silnik krokowy z klapką przepustnicy. Czyli zrobić adaptację "nowej" przepustnicy (bo innaczej może się już wtedy zachowywać klapka).
Natomiast, jeśli jest zawór regulacji biegu jałowego: na biegu jałowym przepustnica jest całkowicie zamknięta, powietrze przepływa przez kanał obejściowy - POMIJAJĄCY PRZEPUSTNICĘ! Ilość powietrza potrzebnego do podtrzymania pracy silnika dozuje ten zawór a nie przepustnica. Tak więc z definicji nazwenictwo "adaptacja przepustnicy" jest tu niepoprawne. Przepustnica w żaden sposób nie steruje dopływem powietrza na biegu jałowym.
A co steruje zaworem: też silnik krokowy, który jest z nim związany mechanicznie (w jednej obudowie, chyba??) - ten silnik nie ma nic wspólnego z otwarciem przepustnicy,
to dwie różne rzeczy. Jeśli już to można w tym przypadku mówić o adaptacji zaworu z jego silnikiem (są połączone mechanicznie). Tyle, że wg mnie dzięki takiemu rozwiązaniu komputer sam się tego nauczy.
To moja teoria. Nie dam sobie głowy za nią uciąć, ale, że dopływem powietrza na biegu jałowym w silniku AFT odpowiada zawór a nie silnik krokowy sterujący klapką przepustnicy już tak.
Pzdr
[ Dodano: 25 Sty 2010 15:13 ]
AndrzejYankes - dokładnie to ten zawór.
Nie kierować się nazwą tego zaworu. Jest to zawór sterujący dopływem powietrza i jako taki może on mieć różne zastosowania w różnych autach
Skoro piszesz, że zrobiłeś adaptację jakimś programem i wyraźnie podziałało to wypada uwierzyć. Ale nie zmienia to faktu, że przez VAG-COM to nie pójdzie.
Dziwi mnie to jednak. Również to, że jak piszesz, zawór regulacji biegu jałowego jest w AFT w przepustnicy. Na przepustnicy (z tyłu) jest tam taka puszka - w niej siedzi czyjnik położenia przepustnicy ze stycznikem zamknięcia przepustnicy (czyli tam się mierzy kąt otwarcia przepustnicy i moment jej zamknięcia).
Regulator biegu jałowego to wg mnie właśnie ten zawór - w podanym linku widać gdzie on siedzi - za przepustnicą, z boku kolektora ssącego.
Co do adaptacji przepustnicy. Moja teoria:
Pojęcie "adptacja przepustnicy" odnosi się do zsynchronizowania silnika krokowego, który steruje otwarciem klapki w przepustnicy - jest z nią połączony mechanicznie.
W takim rozwiązaniu, na biegu jałowym klapka przepustnicy nie jest całkowicie zamknięta - ma pozostać malutka szczelina, przez która ma dopływać minimalna ilość powietrza potzrebna do podtrzymania pracy silnika. To właśnie zadanie silnika krokowego. Jeśli wyciągniemy, wysczyscimy przepustnicę - generalnie coś się zmieni mechanicznie to trzeba na nowo dopasować, zsynchronizować silnik krokowy z klapką przepustnicy. Czyli zrobić adaptację "nowej" przepustnicy (bo innaczej może się już wtedy zachowywać klapka).
Natomiast, jeśli jest zawór regulacji biegu jałowego: na biegu jałowym przepustnica jest całkowicie zamknięta, powietrze przepływa przez kanał obejściowy - POMIJAJĄCY PRZEPUSTNICĘ! Ilość powietrza potrzebnego do podtrzymania pracy silnika dozuje ten zawór a nie przepustnica. Tak więc z definicji nazwenictwo "adaptacja przepustnicy" jest tu niepoprawne. Przepustnica w żaden sposób nie steruje dopływem powietrza na biegu jałowym.
A co steruje zaworem: też silnik krokowy, który jest z nim związany mechanicznie (w jednej obudowie, chyba??) - ten silnik nie ma nic wspólnego z otwarciem przepustnicy,
to dwie różne rzeczy. Jeśli już to można w tym przypadku mówić o adaptacji zaworu z jego silnikiem (są połączone mechanicznie). Tyle, że wg mnie dzięki takiemu rozwiązaniu komputer sam się tego nauczy.
To moja teoria. Nie dam sobie głowy za nią uciąć, ale, że dopływem powietrza na biegu jałowym w silniku AFT odpowiada zawór a nie silnik krokowy sterujący klapką przepustnicy już tak.
Pzdr
[ Dodano: 25 Sty 2010 15:13 ]
AndrzejYankes - dokładnie to ten zawór.
Nie kierować się nazwą tego zaworu. Jest to zawór sterujący dopływem powietrza i jako taki może on mieć różne zastosowania w różnych autach
denisz, widziałeś rozmontowaną przepustnicę silnika AFT bo ja tak i jest tam silniczek który jest odpowiedzialny za stabilizację biegu jałowego
[ Dodano: 25 Sty 2010 15:23 ]
jeśli chociaż raz byś zrobił adaptacje to byś słyszał pracę przepustnicy podczas adaptu
[ Dodano: 25 Sty 2010 15:26 ]
[ Dodano: 25 Sty 2010 15:23 ]
jeśli chociaż raz byś zrobił adaptacje to byś słyszał pracę przepustnicy podczas adaptu
[ Dodano: 25 Sty 2010 15:26 ]
czyli zaworem podciśnieniowym zmiennej pojemności kolektora dolotowego w silniku AFTNie kierować się nazwą tego zaworu. Jest to zawór sterujący dopływem powietrza i jako taki może on mieć różne zastosowania w różnych autach
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 16:27 przez norek111, łącznie zmieniany 2 razy.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
norek111 - wygląda na to, że masz rację - Twoje argumanty są nie do przebicia (ja nie robiłem u siebie adaptacji). Ja tymczasem wyszedłem na pokaźnego DUPKA.
Czyli ten krokowiec znajduje się w tej puszce przykreconej to tyłu przepustnicy?
Pytam raz jeszcze, bo kilka tegich głów zapewniało mnie, że w AFT tego nie ma (bo jest zawor) i adaptacja przepustnicy nie jest potrzebna (wiec jej nie robiłem). Kiedys probowałem znalesc w necie jak adoptowac przez VAG-COM i co trafilem na uzytkownika z silnikiem AFT to mial z tym problemy a w odpowiedzi dostawal odpowiedz, że wlasnie w AFT się jej nie robi. To mnie tylko utwierdzilo w przekonaniu.
Nawet zapewniano mnie co do lokalizacji zaworu. Widac przyjalem zdanie takich 100% znawcow, jak ja.
A przy okazji
- mozesz napisac jakie masz obroty na biegu jalowym przy zimnym i ciepłym silniku? Wiesz może jaki prawidłowy ich zakres podaje producent (ciężko w necie znaleść dane o AFT a w aso zbywaja niczym)?
- jaką funkcje w regulacji podcisnienia spełnia zawor nr VAG: 023 906 281 - zamocowany pod maska na wysokości prawego przedniego kola - jest on podpiety wezem do przepustnicy?
CO DO MOICH POPRZEDNICH POSTOW W TYM TEMACIE:
PRZEPRASZAM - TO NIEPRAWDA.
KOLEGA NOREK111 PISAL PRAWDE.
Czyli ten krokowiec znajduje się w tej puszce przykreconej to tyłu przepustnicy?
Pytam raz jeszcze, bo kilka tegich głów zapewniało mnie, że w AFT tego nie ma (bo jest zawor) i adaptacja przepustnicy nie jest potrzebna (wiec jej nie robiłem). Kiedys probowałem znalesc w necie jak adoptowac przez VAG-COM i co trafilem na uzytkownika z silnikiem AFT to mial z tym problemy a w odpowiedzi dostawal odpowiedz, że wlasnie w AFT się jej nie robi. To mnie tylko utwierdzilo w przekonaniu.
Nawet zapewniano mnie co do lokalizacji zaworu. Widac przyjalem zdanie takich 100% znawcow, jak ja.
A przy okazji
- mozesz napisac jakie masz obroty na biegu jalowym przy zimnym i ciepłym silniku? Wiesz może jaki prawidłowy ich zakres podaje producent (ciężko w necie znaleść dane o AFT a w aso zbywaja niczym)?
- jaką funkcje w regulacji podcisnienia spełnia zawor nr VAG: 023 906 281 - zamocowany pod maska na wysokości prawego przedniego kola - jest on podpiety wezem do przepustnicy?
CO DO MOICH POPRZEDNICH POSTOW W TYM TEMACIE:
PRZEPRASZAM - TO NIEPRAWDA.
KOLEGA NOREK111 PISAL PRAWDE.
Wejdz VAG w adaptacje przepustnicy i wpisz wartosc 000 Powino sie pojawic slowo wykasowanie kodow wiadomo zalezy kto na jakim sprzecie pracje moze pisac co innego Potem wejdz Vagiem w adres nastawy podstawowe i wpisz wartosc 001 i zobaczysz czy cos bedzie sie zmieniac w nastawach i odpal auto A tak ogulnie czemu nie mialby miec ten silnik adaptaci
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 23:34 przez jeryk10, łącznie zmieniany 2 razy.
- AndrzejYankes
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
- Kontakt:
jeżeli się nie mylę - odprowadzenie oparów paliwa ze zbiornika, poz.3 na rysunku. Jeśli źle piszę niech mnie ktoś poprawi.denisz pisze: - jaką funkcje w regulacji podcisnienia spełnia zawor nr VAG: 023 906 281 - zamocowany pod maska na wysokości prawego przedniego kola - jest on podpiety wezem do przepustnicy?
a poz.29 to zawór, o którym tyle nam pisałeś
Obroty biegu jałowego na ciepłym silniku: 820 +-50 /min.
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 09:39 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 302 gości