odłączenie akumulatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn sty 25, 2010 20:19

hm dziwne.
Wy mówicie chyba o takim przypadku mocowania aku :

Obrazek

ja mam mniej wiecej cos takiego:

schemat

sorry szukam jakies real foto, jak znajde to dodam



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » pn sty 25, 2010 20:24

Gebi, ja wyciaglem akumulator na półtora dnia nic mi sie nie rozprogramowało zarówno centralny jak i szyby wszystko dziala jak dzialalo bez proiblemów , a co do blaszki to ja nic takiego tam nie mam jak jeden kolega napisał plastikowa obejma rok 2002 ASZ


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
enceladus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: enceladus87 » pn sty 25, 2010 20:33

Yaro1981 pisze:plastikowa obejma rok 2002 ASZ
A wiesz jak ją zdjąć, bo o to cały czas pyta kol rozyk_l?

PS. Blaszka o której mówiłem to dokładnie ta ze zdjęcia. Po przeglądnięciu allegro wnioskuję że plastikowe obejmy były montowane w końcowych latach produkcji :helm:
http://i30.photobucket.com/albums/c339/ ... 0006-1.jpg
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 21:15 przez enceladus87, łącznie zmieniany 3 razy.



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » pn sty 25, 2010 20:46

moja obejma ma z boku po oby dwuch stronach takie zatrzaski a na srodku miedzy klemami od strony przegrody sa takie jakby chaczyki jak sie te zatrzaski odepnie z boku to wystarczy ja troche do gory uniesc i wychodzi tak mniej wiecej to sie sciaga z tym ze ja mam jeden ułamany i nie ma problemu z wyciaganiem :grin:


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn sty 25, 2010 21:05

Yaro1981 pisze:moja obejma ma z boku po oby dwuch stronach takie zatrzaski a na srodku miedzy klemami od strony przegrody sa takie jakby chaczyki jak sie te zatrzaski odepnie z boku to wystarczy ja troche do gory uniesc i wychodzi tak mniej wiecej to sie sciaga z tym ze ja mam jeden ułamany i nie ma problemu z wyciaganiem :grin:
dzięki kolego Yaro1981 w teorii mi pomogłeś bardzo jutro postaram sie to zastosować w praktyce

jak widzicie, różne są sposoby montażu aku w mk4, ja mam swój 2001 modelowo jż 2002. swoją drogą vw chyba liczył na to, że przy akumulatorze ludzie będą do serwisu jeździć.....nie w polsce :/



Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » wt sty 26, 2010 08:08

gburwygibus pisze:MIT napisał/a:
Kulon napisał/a:
odłaczamy najpierw minus, potem plus. Podłączamy w odwrotnej kolejności

a dlaczego - bo nigdzie takiej informacji nie słyszałem


a no dlatego,żeby przypadkiem nie dotknąć klemą plusową jakiejkolwiek masy której w koło aku jest pełno a wiadomo że klema minusowa wciąż siedzi na aku,więc zwarcie.....gotowe :bigok:


Jaki to ma sens co napisałeś, to nie wiem, bo skoro odepnę klemę plusową od aku, to jakim cudem znajdzie się na niej plus i zrobi zwarcie z masą po dotknięciu choćby i samej masy na akumulatorze?

Do rzeczy, ze względów bezpieczeństwa odłączamy najpierw klemę minusową.

No tak zwracam honor, z pośpiechu dokładnie nie napisałem a miałem na myśli sam moment odkręcania jakimkolwiek narzędziem i to właśnie nim przez przypadek możemy zrobić ziazi dotykając masy przez przypadek...


Obrazek
115/285 => 138/347

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sty 26, 2010 17:43

dobra, zapodam Wam fotki z wyjętego akumulatora mimo tej puszki bezpieczników, jednak da radę :
ObrazekObrazek
Obrazek

jeżeli jest jakiś sposób na jej odłączenie bez odkręcania wszystkich kabli od listwy prądowej to proszę go podać a przy okazji można zobaczyć na pierwszej fotce jak odmę załatwiłem ;)
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 17:46 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości